کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

با 130 میلیون تومان / هیوندای النترا یا تویوتا کرولا ؟

کدخبر:۱۱۴۷۰چهارشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶:۴۳۳۴۵۲۲ بازدید

در کشورهای پیشرفته خارجی با اقتصاد جهانی و تمکن مالی متوسط رو به بالا، اگر قصد خرید خودرو جدیدی داشته باشید، می‌بایست با در نظرگیری شرایط ...

در کشورهای پیشرفته خارجی با اقتصاد جهانی و تمکن مالی متوسط رو به بالا، اگر قصد خرید خودرو جدیدی داشته باشید، می‌بایست با در نظرگیری شرایط خود، اقدام به انتخاب گزینه‌ای مناسب کنید که این انتخاب به فاکتورهای مختلف و سرنوشت‌سازی در خرید نهایی بستگی دارد. برای مثال، پیش از هر چیز باید به این موضوع توجه داشت که چه گزینه‌ای با بودجه شما سازگار است؟ آیا به دنبال خرید خودرویی ارزان‌قیمت و اقتصادی هستید و یا لوکس بودن گزینه انتخابی برایتان اهمیت دارد؟ در پله بعدی با بررسی نیازها و انتظارات شما از خودروی زیر پایتان، کلاس یا سگمنت مورد نظر را انتخاب خواهید کرد. برای مثال، اگر کمتر از 30 سال سن دارید، مجرد هستید و یا به تازگی وارد زندگی مشترک شده‌اید، یک خودروی‌هاچ‌بک یا کوپه گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. اما اگر ‌ روی سر موهای جو گندمی دارید و با کت و شلوار رفت و آمد می‌کنید، سدان‌های متوسط یا فول سایز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین اگر سرپرست یک خانواده پر جمعیت هستید که به گردش‌های خارج از شهری با همسر و فرزندان خود علاقه دارید، یک  SUV متوسط یا بزرگ پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

اما از آنجایی که تمامی توضیحات ارائه‌شده تنها در حالت ایده‌آل بازار جهانی قابل اجراست و در بازار ایران در صورت عدم برخورداری از یک حساب بانکی پر و پیمان، قادر به خرید گزینه‌ای صحیح و متناسب با شرایط خود نخواهید بود. در کشور ما کلاس‌های خودرویی معنای دیگری پیدا می‌کنند. به این صورت که در 90 درصد مواقع، بودجه شما تعیین‌کننده کلاس خودرویی مورد نظر شماست؛ نه نیاز به مشخصه‌های یک سگمنت خاص. کسب عنوان پرفروش‌ترین محصول وارداتی در برهه‌ای از زمان توسط یک سدان کامپکت، نشانگر اهمیت برچسب قیمت در بازار ایران است؛ عنوانی که هیوندای النترا، برادر کوچک‌تر سوناتا و بزرگ‌تر اکسنت در سال گذشته به دوش می‌کشید و هنوز هم این خودرو از فروش بسیار خوبی چه در موارد صفر کیلومتر و چه در بازار دست دوم‌ها بهره می‌برد. حال با محوریت این موضوع، بازار خودروی ایران را در کنار بازار مشابه آمریکا‌ قرار می‌دهیم؛ جایی که در دوره‌ای طولانی‌مدت و چندین‌ساله، کرولا یکی از پر‌فروش‌ترین خودروها و البته پرطرفدارترین کامپکت بازار آمریکا به شمار می‌رود. اگرچه که کرولا با فروش 40 میلیون دستگاه طی نیم قرن اخیر در حال حاضر رکورد تولید و فروش یک خودروی چهار چرخ را به دوش می‌کشد، اما باید دید که چرا این محصول در بازار ایران نتوانسته به حریف کُره‌ای خود غلبه کند؟!


آشنایی با مفهوم سدان کامپکت

این کلاس خودرویی با کاربری عمدتا داخل شهری و مناسب خانواده‌های کوچک در واقع کلاسی در بین سدان‌های سایز متوسط  به شمار می‌رود که رنج قیمت آنها از 10 هزار دلار برای نمونه‌های اقتصادی تا 40 هزار دلار برای سدان‌های فشرده لوکس خواهد بود. شما شاهد حضور رنج پیشرانه‌هایی اعم از 4، 6، 8 یا حتی 12 سیلندر ‌روی این دسته خودروها خواهید بود اما با توجه به کاربری اقتصادی کلاس خودرویی مذکور، استفاده از 2 گزینه اول برای سدان‌های فشرده متداول‌تر است. همچنین طول کمتر از 4.6 متری و همچنین فضای صندوق بار 340 تا 380 لیتر نیز از جمله مشخصه‌های یک سدان کامپکت به شمار می‌رود که خودروهایی همچون هوندا آکورد، کیا سراتو، هیوندای النترا، تویوتا کرولا، میتسوبیشی لنسر و ... در این کلاس قرار می‌گیرند.

ej4ysn0g5kiqwrj5fgk.jpg


معرفی رقبا و سابقه در بازار ایران

حضور نخستین سدان‌های کامپکت در بازار ایران به دهه 60 میلادی و ورود محصولاتی از تویوتا، برخی خودروهای روس، محصولات فیات، پژو و ... باز‌می‌گردد. در آن زمان با وجود تمایل خریداران ایرانی به تملک خودروهای بزرگ‌جثه و علی‌الخصوص آمریکایی، این کلاس نوظهور مورد توجه قرار گرفت که البته باید گفت نخستین خودروی رسمی تولید شده در بازار ایران یعنی پیکان نیز در همین کلاس قرار می‌گرفت. اگرچه که نسل‌های نخست تویوتا کرولا در همان دهه‌های 60 و 70 میلادی در مقیاس چندان بزرگی به ایران راه پیدا نکرد اما برادران مشابه این خودرو یعنی کرونا و کارینا سهم قابل توجهی از بازار داخلی را به خود اختصاص داده بودند. در واقع ایرتویا به عنوان نماینده رسمی تویوتا (از همان سال‌ها تا‌کنون!)، نخستین پارت از کرولا را در اوایل دهه 90 و با نسل ششم این خودرو به بازار ایران رساند که جالب است بدانید تویوتا در همین نسل قادر به شکستن رکورد پرطرفدارترین محصول در صنعت خودروسازی شد. به نوعی کرولا در نسل ششم فولکس واگن بیتل را به عنوان پرفروش‌ترین خودرو‌ جهان شکست داد که البته فروش بسیار خوبی در بازار ایران تجربه کرد. پس از اتمام تولید این نسل، هفتمین کرولا به ایران راه نیافت تا اینکه در اواسط دهه نخست قرن 21، این نام پرطرفدار با نسل هشتم به بازار ایران بازگشت و هم‌اکنون شاهد عرضه یازدهمین نسل از تویوتا کرولا توسط ایرتویا به خیابان‌های کشور هستیم.

اما در مقابل هیوندای النترای کُره‌ای را داریم؛ خودرویی که نخستین نسل آن در همان اوایل دهه 90 میلادی به بازار جهانی عرضه شد و البته نمونه فیس‌لیفت آن در سال 94 به ایران راه پیدا کرد و همان کرولا با یک نسل، سومین النترا با نام هیوندای آوانته توسط کرمان خودرو و زیر‌مجموعه پرستوی آبی ارگ به خیابان‌های کشور عرضه شد و مونتاژ و تولید آن تا اواخر سال 1389 به طول انجامید که البته به دلیل افزایش هزینه‌های جاری واحد‌های تولیدی، آوانته با محصول چینی ولیکس سی30 جایگزین شد. اما با موفقیت نسل گذشته هیوندای سوناتا (YF)، وارد‌کننده محصولات هیوندای یعنی آسان موتور اقدام به عرضه برادر کوچک‌تر و مشابه سوناتا یعنی النترای نسل پنجم (نسل چهارم به صورت رسمی به بازار ایران نرسید و نمونه‌های دیده شده در خیابان‌ها اغلب به صورت شخصی وارد شده‌اند) کرد که البته همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، با موفقیت فروش قابل توجهی روبه‌رو شد؛ خودرویی که در ابتدای عرضه رکورد واردات را شکست و هم‌اکنون نیز جزو 10 خودروی وارداتی پر‌فروش بازار کشور محسوب می‌شود.

f46djn3jmwidjvxl98fg.jpg


النترای ارزان یا کرولای با دوام؟!

شاید بهتر باشد حرف آخر را اول بزنیم! پیش از بررسی این دو خودرو برای خرید کلاهتان را قاضی کنید. اگر از آن دسته افراد هستید که عادت به استفاده از یک خودرو در دراز‌مدت دارید و دوام و کیفیت ساخت خودرو برای شما اهمیت زیادی دارد، نتیجه در میان تیتر این بخش مشخص است! اما اگر به دنبال خرید خودرویی به‌روز با امکانات چشمگیر و قیمتی مناسب هستید و پس از یکی دو سال اقدام به تعویض آن می‌کنید، نتیجه چیز دیگری است.

نسل جدید تویوتا کرولا همچون نسل‌های گذشته در 2 تیپ به بازار ایران وارد می‌شود که این بار با XLI و GLI شناخته می‌شود و همانطور که در گذشته مرسوم بود، XLI نمونه ساده‌تر و کم‌آپشن‌تری از GLI به شمار می‌رود. هر دو تیپ از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری با قدرت مشابه نسل قبل یعنی 143 اسب بخار بهره می‌برند اما با توجه به تغییر نسل، به نظر می‌رسد که از حیث قابلیت‌های دینامیکی تا حدودی متفاوت عمل کند. جالب اینجاست که بر‌خلاف عادت عمده واردکنندگان خودرو در ایران، قدرتمندترین پیشرانه برای نسل یازدهم کرولا(E170) انتخاب شده اما از بین 3 جعبه دنده 6 سرعته‌دستی، 4 سرعته خودکار و 7 سرعته CVT که مصرف سوخت را تا حد زیادی کاهش می‌دهد، نمونه دومی یعنی 4 سرعته خودکار تیپ ترونیک انتخاب شده است که با توجه به عدم ارائه خدمات صحیح به جعبه دنده‌های CVT در ایران، انتخاب هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد. اگرچه ‌سبک طراحی این روزهای گروه تویوتا به سمت خطوط شکسته و درهم می‌رود اما کرولا در عین مدرن و به‌روز بودن، ساده و محافظه‌کارانه خلق شده است. خبری از چراغ‌های LED و نئون پر‌زرق و برق مجذوب‌کننده نیست و اگر در کنار آن قرار بگیرید، حس اقتصادی بودن آن به طور کامل به شما القا خواهد شد. این در حالی است که هیوندای النترا در پی فیس‌لیفتی که برای سال 2014 ‌روی آن اعمال شد، بسیار پر زرق و برق و جذاب‌تر جلوه می‌کند. ظاهری مطابق با خط‌مشی جدید هیوندای و البته با طعم تعدیل مخارج ساخت و جثه‌ای جمع و جور که بیش از کرولا جلب توجه می‌کند. شاید در مقایسه تصویری این دو خودرو، کرولا و النترا از حیث ظاهر در یک سطح از جذابیت قرار گیرند به کرولا تا حدودی «فوتوژنیک» به نظر برسد. اما در مقایسه میدانی و حضوری ظاهر این دو خودرو، کرولا کمی پیرتر به نظر می‌رسد.

در بازار جهانی قادر به سفارش النترا با یکی از 3 پیشرانه بنزین‌سوز 4 سیلندر با حجم‌های 1.6، 1.8 و 2 لیتری هستید که البته آسان موتور به عنوان وارد‌کننده محصولات این خودروساز به کشور، نمونه میانی یعنی 4 سیلندر 1.8 لیتری سری Nu را برای بازار کشور در نظر گرفته است و اگرچه که این خودرو در 3 کلاس‌ هاچ‌بک، سدان و کوپه تولید می‌شود اما تاکنون تنها النترای سدان به بازار ایران راه پیدا کرده است. این در حالی است که پیشرانه النترا با 0.2 لیتر کمتر از کرولا و با بهره‌گیری از سامانه باز و بسته شدن متغیر سوپاپ‌ها، قادر به تولید 5 واحد قدرت بالاتر از کرولا، یعنی 148 اسب بخار خواهد بود که این برتری در کنار بهره‌گیری از جعبه دنده 6 سرعته تیپ ترونیک، به نظر می‌رسد که کشش بهتری را برای النترا فراهم کند. اگرچه که طبق تجارب گذشته، تعویض دنده محصولات ژاپنی بسیار نرم‌تر از کُره‌ای‌ها انجام می‌گیرد و در نتیجه راننده احساس آرامش بهتری خواهد داشت. اگرچه که در پس پروسه ساخت کرولا، تجربه یک قرن تولید محصولات مختلف توسط تویوتا نهفته است و بدون شک با خرید این خودرو کیفیت ساخت بالاتری را تجربه خواهید کرد اما جالب اینجاست که با قرار گرفتن کوتاه مدت در هر دو خودرو، موضوع برعکس واقعیت برای شما تداعی می‌شود. استفاده از ابزارک‌های مختلف و همچنین طراحی جذاب در کابین هیوندای النترا حس بهتری از یک خودروی صد و اندی میلیون تومانی نسبت به کرولا به شما القا می‌کند و این در حالی است که موضوع ذکر شده در نمونه XLi و پایه‌تر کرولا بیش از GLi به چشم می‌آید. اما توجه داشته باشید که استفاده از این احجام اغراق‌شده و مانورهای طراحی در هیوندای به عنوان یک خودروی اقتصادی ایرادی نه‌چندان قابل بخشش در پی خواهد داشت؛ و آن به صدا افتادن ادوات داخلی پس از حدود 50 هزار کیلومتر کارکرد است؛ چیزی که در محصولات تویوتا کمتر به چشم می‌خورد.

از آنجایی که النتراهای شرکتی تماما در یک تیپ و با بالاترین سطح امکانات عرضه شده‌اند، امکاناتی همچون صندلی‌های چرمی، 6 کیسه هوای ایمنی، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین عقب به همراه قابلیت نمایش‌ روی آینه مرکزی، سانروف دو‌حالته، اینترفیس فرمان به همراه قابلیت اتصال به تلفن همراه، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع خودکار، کروز کنترل و ... به صورت استاندار ‌روی نمونه‌های شرکتی قرار می‌گیرد. این در حالی است که در کرولای تیپ XLi که در رده قیمتی یکسانی با النترای فول آپشن قرار می‌گیرد، شاهد صندلی‌های پارچه‌ای و استارتر با سوئیچ هستیم و امکاناتی همچون روکش چرمی صندلی‌ها تنها در نمونه GLi با حدود 20 میلیون تومان اختلاف قیمت نسبت به النترا به چشم می‌خورد!

حال این با شماست که کدام گزینه را بپسندید؟! النترای به‌روز با امکانات بهتر، چهره جذاب‌تر و خوش‌فروش یا کرولای کارکشته با قیمت، دوام و کیفیت ساخت بالاتر؟! هرچند که نباید از خدمات تعمیرات اصولی‌تر نمایندگی‌های ایرتویا نیز به‌سادگی گذشت.
 

dmb8vwdqwu8r79jdvsq.jpg

* معید حمیدی

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

007: 1394/2/912:19:08،
175
74
هوندا آکورد
معین: 1394/2/912:47:06،
86
438
فقط هیوندا
دست دوم سوناتا ۲۰۱۲ صفر النترا
کلا تویوتا مسخرس قیافه بازار اپشن امکانات خدمات هیچی نداره ولی هیوندا همشو داره و ۵سال ضمانت و کیفیت
amir lh: 1394/2/912:59:10،
202
42

من خودم پارسال بين خريد اين دو تا موندم بعد کلى تحقيق و کش و قوس بالاخره کرولا خريدم خيلى راضم خيلى
اما يه مسليه اى هست اونم اينه ک اون زرق و برق و او زيبايى ک النترا داره مخصوصا داخل کابينش کرولا داره

اون زيبايس و زرق و برق لذت رانندگى بيشتر مى کنه

خب البته از حق نگذريم دوامکرولا و نداره
واقعا تويونا خيل ى کم خراب ميشه

در واقع اينجورى بگم اگه جووند و ماشين واسه خودتون مى خوايد گشت و گذار کنيد النترا واقعا جاب تر اگه نه عين من ماين واسه خانوادتون مى خوايد ک ارامش داشته باشيد و اذىتتون نکنه کرولا
استینگر: 1394/2/913:15:47،
68
259
هر دوشون نسبتا بی ریختن ولی کرولا دیگه خیلی بی ریخته مخصوصا نمای جلوش!
باز اگه تویوتا تو خود ژاپن ساخته میشد یه چیزی!
فضولی: 1394/2/913:20:26،
257
55
ماشین ژاپنی بخر یه عمر بدون درد سر سوارش شو
همین
علی: 1394/2/913:33:13،
39
114
هیچکدام
نظرسنجی: 1394/2/913:35:13،
135
408
النترا ++++
کرولا-------
مسلم مرساقیان: 1394/2/913:44:55،
92
195
برو یه کیا سراتو نیو 2015 بخر حالشو ببر
حامد تویو: 1394/2/914:00:10،
159
78
این مقایسه مثل این می مونه که آدم بپرسه با 7000 تومان 1 کیلو گوشت مرغ (کرولا) بخرم، یا 1 پاستیل هاریبو (النترا)
خوب هر کس یه سلیقه ای داره !
ali: 1394/2/914:21:11،
65
80
فقط سراتو
من پارسال مونده بودم کدوم بگيرم تهش با کلى کش و قوس سراتو گرفتم خدا و شکر خيلى راضيم
ولى کاشکى النترا ميگرفتم واقعا فضاى داخلى کابين النترا خوشگلتره
لذت رانندگى و بيشتر مى کنه

البته تويوتا هم خوبياى و خوزش و داره مثه درام خراب نشدن و ...
ولى خب فضاى زيبايى النترا و به نظرم نداره چه بيرونى چه داخليش مخصوصا داخلش
zlt: 1394/2/915:31:54،
72
176
تو این رنج قیمت ام جی 6 با اختلاف خیلی خیلی خیلی زیاد بهترین گزینه است
فارس: 1394/2/916:29:28،
75
42
در جواب معین: تا حالا سوار ماشین ژاپنی شدی؟
معامله گر: 1394/2/916:56:26،
20
47
النترا فول فول 117ميليونه مهندس
ماشین باز: 1394/2/917:15:54،
59
73
درسته که استهلاک تویوتا پایینه ولی از حق نگذریم سرعت رشد ماشینای کره ای دو برابر ژاپنی شده اینو با نگاه کردن به مشخصات فنی میشه فهمید که موتور النترا تکنولوژی بالاتری نسبت به کرولا داره از نظر آپشن هم تویوتا کرولا واقعا حرفی واسه گفتن نداره از نظر آپشن نه تنها از النترا بلکه از مزدا 3، هوندا سیویک، کیا سراتو، ام جی 6 هم کمتر آپشن داره!!!
شهروند: 1394/2/918:34:53،
94
35
برو بابا با این پول تو شهرمون یه آپارتمان خوب میخرم
احمد: 1394/2/923:05:15،
26
135
مگان بهتر از النترا و کرولاست . من هم کرولا داشتم ولی هزینش بالاست یه تصادف کردم نصف قیمت فروختم تازه الان طرف میگه بعد از تصادف هم با توجه به این که نصف اتاق رو عوض کرده برده برای تعویض پلاک بهش پلاک ندادن گفتن خودرو باید کلا اتاق عوض بشه . الانم یک ماهی هست که مگان گرفتم خدایش انقدر نرم راه میره گه صدای موتور اصلا شنیده نمیشه خیلی هم ارزون تر از کرولا خریدمش .
در مورد الانترا: 1394/2/1010:19:02،
64
43
الانترا تو کشورهای عربی یک چیزی تو مایه های پرایده حتی کمتر.
بیشتر قشر پایین سوار میشن اونجا مثل هندی های مهاجر و ...
محسن: 1394/2/1016:14:16،
55
84
من تو خرید حساسم و بعد کلی تحقیق النترا خریدم.
ظاهر زیبا چه داخلش چه بیرونش.
شتاب خوب
نرمی قابل قبول
هندلیگ خیلی خوب
بسیار بیصدا
کلا راضیم واقعا رانندگی باهاش لذت بخشه
دوستم کرولا گرفته وقتی ماشین منو سوار شد پشیمون شد که چرا کرولا خریده.
پویا: 1394/2/1016:44:10،
34
48
در سال 2013 در بازار امریکای شمالی بین سدان های سایز کوچک از لحاظ فروش به ترتیب هوندا سیویک هیوندای النترا و تویوتا کرولا اول تا سوم شدن. مرجع من برا خرید ماشین اونه نه نه یه مشت بیکار ایرانی که تازه 6 ساله دارن بعضی برندای دنیا رو میبینن. بعد تازه خبره ماشینم میشن
Amiroo: 1394/2/1109:18:22،
44
37
من تو اين رنج قيمت ميتسوبيشى لنسر تيپ ٤ رو ميپسندم. ماشين ژاپنى با كيفيت فوق العاده، خوش استيل. اسپرت، با يكيش تو عيد مسافرت رفتم هندلينگ و فرمان پذيرى عالى، آپشن هم كه به مقدار كافى داره. سيستم صوتى حرفه اى ، سوارى خوبى هم داره.
ایمان: 1394/2/1113:37:11،
28
57
من رنو مگان رو میپسندم . خیلی با کیفیت هست .
رضا: 1394/2/912:21:02،
86
170
هیچ کدام! فقط کیا سراتو 2015 نیو فیس! محشره
ساسان: 1394/2/916:40:14،
38
84
با 130 تومن نه الانترا نه تویوتا فقط آزرا بخر حالشو ببر فک کنم یه 2011 اتاق قدیم بشه 130 یا 140
داریوش: 1394/2/918:56:05،
36
54
تو ماشین صفر با این قیمت واقعا سراتو سرتر و با کیفتتره و طراحی معقولتری داره. موتوری هم از هر دو اینها قویتره.کیفیتش هم مخصوصا از النترا بهتره.النترا خیلی شلوغه و کرولا واقعا طراحی ضعیف مخصوصا تو کابینت داره.تو دوزی پارچه با دو ایربک و داشبورد زشت.من اول کرولا برداشتم.بعد از چند روز با سراتو عوضش کردم.کرولا فقط اسم ژاپن یدک میکشه.واقعا تو آپشن و طراحی و موتور ضعیفتر از سراتو هستش. النترا زود چشمو خسته میکنه
لطفا راهنمایی کنید: 1394/2/920:22:01،
44
74

با ۱۲۸میلیون
هوندا سیویک تیپ 2 +++++++++++
تویوتا کورولا xli. ---------------
علی: 1394/2/912:21:04،
54
234
با صرفه ترین ماشین ایرانی فقط پارسLX
PARS BAZ: 1394/2/913:51:00،
29
119
تو گل ماشینای ایرانی و خارجی موجود در ایران نسبت به قیمت پارس lx
------نسبت به قیمت --------

3 تا پارس یا یه دونه کرولا یا النترا
سهیل: 1394/2/921:46:19،
87
27
من یه دلال خودرو هستم. مگان مدل 91 داشتم ، پارسال کرولا فول وارد کردم و الان النترا فول سوارم. مگان اصلا ارزش خرید نداره در مقابل این دو خودرو. کرولا واقعا کیفیت بهتری داره ، اما النترا بهتر خرید و فروش میشه و دقیقا النترا شتاب بهتری نسبت به اون دو داره. ضمنا قطعات اصلی هیوندا ارزانتر از مگان و تویوتاست. اگر دنبال کیفیت هستید کرولا ، اگه راحتی و زیبایی النترا ، اگر سادگی و کوچکی خودرو مگان
007: 1394/2/912:21:26،
142
60
هوندا آکورد یا سیویک
پول به ماشین کره ای دادن اشتباهه
سعید: 1394/2/912:21:33،
20
41
بازار انواع خودروهای تویوتا که با گرم شدن هوا رونق می‌گیرد، در برندها و اندازه‌های مختلف و امکاناتی که دارند عرضه می‌شوند. البته با وجود آنکه طی سال‌های اخیر اتومبیلهای جدید در مدل‌ها و با امکانات متعددی در بازار عرضه شده و مشتریان خاص خود را هم دارد طبق گفته فروشندگان همچنان بخش قبال توجهی از مردم از خودرو استفاده می‌کنند.
پرویز: 1394/2/912:51:49،
83
43
فقط تویوتا دست دوم تو این بازار ارزش داره و بس !
a kei ta hala: 1394/2/912:21:40،
63
37
ا کی تاحالا النترا 112 تومنی شده 130؟؟؟؟؟! کارکردشم که با 95_100 ریخته
رامین: 1394/2/912:22:52،
43
209
با این پول بهترین خرید رنو مگانه با سواری عالی
omid: 1394/2/912:47:04،
161
35

با اين پول بدترين انتخاب مگانهبا
محسن دفتری: 1394/2/918:03:34،
38
66
من یک هفته ست که یک پارس ال ایکس گرفتم. میدونم بیشتر کسانی که اینجا نظر میدن اصلا سوار هیچکدوم ارین ماشینا نشدن. .لی من الانترا، کمری، سانتاقه، مرسدس سی200، ... رو روندم.
ولی بنظرم بعد سواز شدن این ماشین دیگه اگر برای پول ارزش قایل باشید دلتون نمیاد پول 3 تا این ماشین رو بدید الانترا سوار بشید. به نسبت این اون حداکثر 55 تا 60 تومان میارزه
فرزاد: 1394/2/918:42:54،
33
44
موافقم رنو اما فلوئنس ای4 تو این قیمت
آرش: 1394/2/923:04:06،
24
27
فلوین هم خوبه تیانا کارکرده هم گیر میاد تر تمیز
عارف: 1394/2/1015:28:23،
53
31
اخه مگانم ماشینه
اینقدر روصدا
قیافه نداره
گریبکسشم ک تقه میزنه
باتجربه: 1394/2/912:25:28،
69
140
کرولا ریخت و قیافه نداره- قیمتش 16 میلیون گرونتره- پیرمردیه- امکانات خاصی نداره ولی در عوض
النترا آیرودینامیک تر- پر شتابتره و گیربکسش عملکرد بالاتری داره و در کل جدیدتر و بروزتره
علی: 1394/2/912:39:20،
108
68
این کرولا ریخت و قیافه نداره ؟ بی خیال بابا برو کره ای اسباب بازی سوار شو داداش !
خداپرست: 1394/2/913:28:00،
59
48
یه النترا خریدیا حالا هی بیا تبلیغ کن.چه بازار گرمی میکنه واسه ماشینش افرین به این پشت کار
میثم: 1394/2/913:36:50،
85
41
الان ما رو گرفتی شما؟! قیافه کرولا محشره! تنها ماشین ژاپنی که بخاطر قیافه دوسش دارم کرولاست.
مجيد: 1394/4/3110:23:26،
33
14
يه الانترا و يه کرولا هر دو صفر و در شرايط يکسان با سرويس دوره اي استاندار خودشون، يک ميليون کيلومتر رانندگي کنند و بعد هر دو رو بيارين دوباره بررسي کنين!
خوب معلومه کرولا قبلا يک ميليون کيلومتر رو رفته و به همين چيزا افتخار مي کنه. الانترا بعد از يک سال داخل اتاقش به صدا مي افته. اينو ميتونين از تست هاي صورت گرفته با يه سرچ ساده تحقيق کنين.
البته مي دونم که براي راننده هاي کم سن و سال تر که منظورشون از رانندگي دلبري هم هست! الانترا بهتره.
من نمي گم ماشين کره اي بده! ولي اگه به جزئيات فني ماشين نگاه کنيم و بي تعصب قضاوت کنيم، کرولا ماشين مطمئن تريه و سال هاي بيشتري براي شما ماشين محسوب مي شه.
يه چيزي هم در مورد اپشن ها بگم: بعضي آپشن ها ديگه واقعا اضافي اند و ارزش پول خرج کردن رو ندارن.
براي هر آپشن يه مبلغي رو انصافا در نظر بگيرين و از قيمت ماشين کم کنين. اون وقت مي بينين چي دارين.
مجيد: 1394/4/3110:31:13،
29
11
هدف تويوتا و بقيه خودروسازهاي اصل و نسب دار اينه که يه ماشيني به شما بده که يه عمري رو باهاش راحت باشين و افقط گه دلتون خواست عوضش کنين نه اينکه مجبور باشين عوضش کنين.
هدف خوردو سازهاي بي اصل و نسب اينه که هرطور شده از بازار خودرو سهم بيشتري بگيرن. اين که شما زمان بيشتري راضي باشين مهم نيست براشون. البته انسان هاي زيادي رو ميشه پيدا کرد که عقلشون به چشمشونه و ماشين شيک با طراحي بدنه رو هرچند کمتر کار کنه، باز هم مي پسندن. خودشون هم مي دونن که اين ماشين رو بايد چند سال ديگه بفروشن و يکي ديگه بخرن. منظور شما از خريد ماشين مهمه: يه وسيله است يا خود هدف؟
حمید: 1394/2/912:27:56،
56
28
جمله آخر این مقاله : هرچند که نباید از خدمات تعمیرات اصولی‌تر نمایندگی‌های ایرتویا نیز به‌سادگی گذشت.... باز هم تبلیغ ایرتویا.
منصور: 1394/2/912:29:11،
100
71
Are you kiding me!!!!!!!????
داری کرولارو با این اسباب بازی مقایسه میکنیییییییی!!!!
هییییییییییییی واییییییییییییییییه من
عرفان: 1394/2/912:51:27،
54
90
داداش میدونستب هیچ مدل کرولا تو ایران ایربگ جانبی ندارن ولی الانترا ...
هییییی وای من:)))))) آخییی عزیییزم تویوتا دوس داری؟ :)))
amir: 1394/2/912:30:25،
166
76
کرولا 2000CC ++++++
النترا 1800cc---------
حسن : 1394/2/912:52:49،
60
47
خرید ماشین صفر اشتباه محضه اونم کره ای با این قیمت !
شهروز: 1394/4/100:22:24،
20
9
موتور النترا 1800 خوبه برای شاسی کوتاه 1600 هم کافیه تازه با این قیمت بنزین النترا بهتره تازه هم خوشگل تره هم اپشناش بیشتره
موسی: 1394/2/912:31:20،
63
35
من میگم الانترا،به کارگری کرولا نیست ولی کیفیت خوبی داره
sajjadnegaresh: 1394/2/912:31:21،
84
44
مطمئنا فقط جنس ژاپنی...
mk: 1394/2/912:32:19،
56
73
قیاس این دو مثل قیاس ال لگن با 206 هست!
ال لگن پیر مردیه و 206 جوان پسند و اسپرت و ایمن
amir: 1394/2/912:56:32،
55
25
206 ایمن؟ ؟ !!!!
شما 206 سوارشو بهت میاد
حسن: 1394/2/912:59:13،
42
29
mk جان چه ربطی داشت قیاس خودروهای ایرانی با دو کمپانی معتبر !!!!
آمنا: 1394/2/923:01:49،
32
23
خوب تو برو ببین تو دنیا کدوم فروشش بیشتره میفهمی کدوم بهتره!!! مسلما کرولا پر فروش تره بین 206 و لوگان هم همین قضیه صادقه
amir: 1394/2/912:34:21،
94
38
تویوتا یک عمر ماشینه
داریوش: 1394/2/918:57:08،
35
46
البته نه این کرولایی که فقط اسم ژاپن یدک میکشه. به پولش نمی ارزه
بی پول: 1394/2/912:34:34،
74
28
پولشونو ندارم،ولی اگه داشتم کرولا چون بادوام تره البته النترا هم بد نیست خوشگله،اصلا هردوش...
م: 1394/2/912:36:41،
36
35
هيچكدوم با اين قيمت نمي ارزن . كاركرده هاي ژاپني و كره اي خيلي بهتري با اين پول ميشه خريد.
سهیل: 1394/2/912:39:06،
41
53
تو این رنج، البته تو ایران فقط سراتو 2000 فول
amir kh: 1394/2/912:40:02،
38
30
ايرانجيب کاش يه خورده زودتر اين مطلب و ميزاشتى
من پارسال بين اين زو تا زقيقا موندخ بودم کدوم بگيرم تهش با کلى کش و قوس کرولا گرفتم خدا و شکر خيلى راضيم
ولى کاشکى النترا ميگرفتم واقعا فضاى داخلى کابين النترا خوشگلتره
لذت رانندگى و بيشتر مى کنه

البته تويوتا هم خوبياى و خوزش و داره مثه درام خراب نشدن و ...
ولى خب فضاى زيبايى النترا و به نظرم نداره چه بيرونى چه داخليش مخصوصا داخلش
امیر خان: 1394/2/912:40:47،
60
37
تویوتا مرگ نداره ،دیگه مقایسه نمیخواست که عزیز
حسن: 1394/2/912:42:56،
46
30
دليل اين كه توي ايران كرولا نتونسته النترا رو شكست بده دو تا عامله :
1- طراحي : كلا تويوتا طراحي هاش خيلي هيچان انگيز و چشمگير نيست ايراني هم براي طراحي بيشتر از ذات خودرو اهميت قايل ميشن.
2- تبليغات: تويوتا از نظر تبليغاتي توي ايران خيلي ضعيف تر از رقباي كره اي خودش عمل كرده و نتونسته اعتماد عوام رو جلب كنه.
رضا: 1394/2/912:49:25،
48
27
با این پول که میشه حدود چهل هزار دلار، تو کشورای دیگه میشه بهترین شاسی بلندها و حتی بعضی مدلای لکسوس و اینفینیتی رو خرید نه یه ماشین سایز کامپکت که خدا میدونه وارد کننده های محترم چقدر از آپشن های اصلیش زدن و جاش زلم زیمبوی چینی بستن ( مانیتور بزرگ! روکش چرم قلابی! بگیر برو تا آخر)
بی نام ماشین شناس: 1394/2/912:51:49،
63
43
بدو ن مکث و شک کرولا
jb: 1394/2/912:55:57،
41
46
من باشم با 130 سوناتا دست دوم تمیز رو ترجیح میدم.کرولا گیربکسش یکم تو ذوق میزنه
kazem: 1394/2/913:03:15،
35
62
مزدا 3 نیو از هر دو اینها بهتر و خوش قیافه تره.
حامد تویو: 1394/2/914:05:21،
49
28
اگه منظورت این نیویی که ما داریم، تولیدش تو دنیا منسوخ شده
reza: 1394/2/913:07:15،
30
42
فقط هوندا سیویک. یه ژاپنی با اصالت هم باکیفیت هم جوون پسند
mohsen: 1394/2/913:09:04،
54
42
تعداد فروش الانترا و کرولا در مارس 2015 در کانادا:
الانترا : 4293
کرولا: 3967

منبع: www.goodcarbadcar.net

Amir: 1394/2/913:15:33،
52
39
دنیا که فقط کانادا نیست
برو آمار امریکا و سایر نقاط دنیا رو ببین !
پدرام: 1394/2/913:19:49،
58
32
یه سوال
چرا تو اینجور سایتا که اکثرا کاربراش تویوتا سوار نشدن همه طرفدار تویوتان ولی تو خیابون همش الانترا میبینیم و خبری از کرولا نیست؟ :))))))))))))
آگاه : 1394/2/913:29:41،
52
30
آخه پدرام جان چون تویوتا رو همه میشناسن
هر کجای ایران بری از 40 سال پیش حتی قبل تر سابقه خوبی داشته دوم اینکه النترا برای ایرانی جماعت که فقط دنبال قشنگی است حرف اول رو میزنه ما کاری به سابقه و ... نداریم فقط ماشین قشنگ باشه و بس .... ماشنهای چینی رو نگاه کنی قشنگ هستند ولی ..........نه خدمات دارند نه دوام نه پشتوانه و وووو !
میثم: 1394/2/913:38:27،
55
28
چون تویوتا امتحانشو تو جاده پس داده. تاکسی های کرولای 20 سال کارکرد رو ببین و عبرت بگیر.
حسن: 1394/2/918:19:54،
34
27
عزیزم تو اینجور سایتا همه از بنز و بی ام دبلیو هم خوب میگن ولی تو خیابون پراید و 405 بیشتر میبینی. پسندیدن جنس خوب با امکان تهیه اون فرق میکنه. کدوم پرایدسواری رو میشناسی که بگه پراید من از بی ام دبلیو سرتره!؟ ماشینای کره ای بخاطر قیمتشون تو ایران جولان میدن. ژاپنیا هم روابط بسیار خوبی با آمریکا دارن و اساسا به کشورهای مخالف آمریکا اهمیت نمیدن.
حامد تویو: 1394/2/1000:13:29،
29
25
پدرام جان تو باغ نیستیا النترا از سال 2013 تو ایران اومده و کرولا 2014 و تو این 1 سال سراتو نسل جدید هم نبوده !
پس یکه تازی کرده و کسی تو این 2 سال گزینه بهتری جز این گزینه نداشته..
البرز: 1394/2/913:23:24،
51
52
سلام.همیشه ظاهر النترا خیلی برای من جذاب بود و همیشه دوست داشتم یکیشو داشته باشم.بالاخره مدل 2014 فولشو خریدم(با 15000 کارکرد خریدم)از نمایشگاه تا خونه باهاش اومدم.خداشاهده فرداش رفتم گذاشتمش برای فروش.اصلا به ظاهرش نمیومد که سواریش بد باشه.صدای لاستیکها به طور کامل توی اتاق حس میشد و خشک هم بود.خلاصه اصلا خوشم نیومد.از اون روز به بعد پشت دستمو داغ کردم تا فریب ظاهر خودرو را نخورم.نصف پولو گذاشتم توی جیبم و نصفشو دادم یه مگان دسته 2 البته تمیز و کم کار.خداییش خیلی خیلی نرمتر و کم صداتره و لذت رانندگیش واقعا بالاتره.النترا اصلا و ابدا به این قیمت نمی ارزه.تجربه کرولا رو ندارم.البته یه مدت سانتافه 3500 نسل قدیم داشتم فوق العاده بود و با همین ذهنیت رفتم سراغ النترا که واقعا پشیمون شدم.
پاسخ به البرز: 1394/2/920:36:24،
33
19
عزیز ماشینی که ۱۵تا کار شما خریدی احتمالا دستکاری شده بوده اگه سراتو ۲۰۱۰تا ۱۳ سوار شده بودی فرق النترا رو با بقیه کره ای های هم رنجش متوجه میشدید
البته کورولا و سیویک Ex نرم تر و بادوام ترند ولی هیوندا از لحاظ قطعه یدکی و خوش فروش بودن در ایران حرف اول رو میزنه
درضمن دوستانی که تویوتا میخوان بگیرن بدون گارانتی هم ارزونتره هم به صرفه تر چون نمایندگی ها الکی دستمزد بالایی میگیرن واقعا تویوتا هیچوقت خراب بشو نیست و هیچ جا کسیو نمیذاره همه تویوتا کارینا و کرولا های قدیمی رو یادشون هست
آرش: 1394/2/923:00:18،
25
21
النترا بین کره ای ها هم جز بی کیفیت هاست ...من به شخصه کیا رو ترجیح میدم
هادی: 1394/2/2813:21:00،
28
32
حتما ماشینت مشکل داشته من پشت سراتو جدید و کرولا و النترا نشستم واقعا سراتو کیفیت پایینی داره البته شتابش بد نیست ولی النترا شتاب بالایی داره خیلی رانندگیش حال میده ولی تویوتارو اسمش نیار من که نکته مثبتی توش ندیدم از نظر فراونی قطعه و خدمات پس از فروش اول هیوندا بعد تویوتا و کیا که حرفش نزن

از نظر امکانات اول سراتو بعد هیوندا
ولی در کل سراتو و هیوندا سگشون میارزه به تویوتا حداقل توی کره تولید میشن نه مثل توبوتا توی تایلند
mohsen: 1394/2/913:24:44،
22
29
امیر جان کرولای آمریکا آمریکا خیلی با مال ما فرق داره حتی مدلش. اینایی که میان ایران هیچ کدوم ایربگ جانبی هم ندارن
فروش کرولا (آمریکا) 35000
الانترا 28000
یه نگا به کرولای آمریکا بنداز toyotausa.com
در ضمن تو اروپا فروش هیوندای بیشتر از تویوتاس مخصوصا آلمان
حامد تویو: 1394/2/914:03:10،
31
33
ولی تو کشوری مثل سوئد که ایمنی رو مد نظر قرار می دن هیوندای جایی نداره !
(به تجربه زندگی چند ساله یکی از آشنایان)
هوندا: 1394/2/913:27:40،
43
24
هوندا آكورد تو اين كلاس نيست.
هوندا سيويك تو اين كلاس قرار ميگيره.
رضا: 1394/2/913:47:23،
46
31
فقط تویتا کمری.حتی شده مدل2010
حرف نداره
تویسرکانی: 1394/2/914:11:17،
42
25
در این رنج قیمت تویوتا اریون 2010 خیلی سالم هم میشه گرفت که هم سرعت و شتاب خوبی داره، هم از دوام و کیفیت ساخت بالايي برخورداره
amir: 1394/2/914:59:46،
38
22
اریون حرف نداره. اونی که شما میگی حدود 160 میلیونه
بدترین خودروهااااااااا: 1394/2/915:47:55،
23
35
مگان با گلگیر فایبر گیلاس هیوندا کوپه با شیب زیاد سقف عقب سراتو بی کیفیت مزدا ۳ با ارتفاع پایین سرعت گیر میخوره اپتیما خشک پر سر صدا
داریوش: 1394/2/919:03:14،
25
26
نکنه دنا خوبه
قاسم: 1394/5/1609:40:10،
12
8
خب با این حساب پیکان بهترین گزینه است نه
خودروهای خوب: 1394/2/915:50:08،
12
31
پرادو لندکروز ,لندکروز تویتا ماکسیما بنز بی ام و لکسوس اپیروس رویال جنسیس سدان با صندلی وی ای پی
هه: 1394/2/915:54:47،
31
28
میدونم ک.همتون بیکارید
سیاوش: 1394/2/916:10:18،
34
25
با توجه به قیمت بالاتر کرولا در تیپ مشابه (GLI) ,با النترا به نظر من انتخاب مناسب النترا هستش.
ضمنا" ,هیوندای حداقل تا 5-6 سال در صورت استفاده ی مناسب دوام بسیار بالایی داره.همچنین از آپشن ها ی زیاد و زیبایی و دوام و بازار دسته دوم النترا نیز نمی توان به راحتی گذشت.
Mohsen: 1394/2/916:19:01،
41
31
عقل سلیم آدم میگه توووویووووتا
شهرام: 1394/2/916:56:46،
21
23
راهنمايي لطفاً :
با 120 ميلون كدوم ارزش خريد بيشتري داره؟
1- سراتو 2014 / 2015
2- كرولا 2015 GLI
3- اپتيما 2012
4- نيو مزدا 3 تيپ 3 يا 4
5- اسپورتيج 2012
حسن: 1394/2/918:21:57،
31
26
به ترتیب
2
4
3
5
1
البته با 120 کرولا GLI نمیشه خرید.
ن: 1394/2/918:41:01،
27
23
هيچكدوم هيونداى ix35 بگير
Mohsen: 1394/2/918:58:12،
29
28
فقط ژاپنی بگیر با اصطحلاک کم
والسلام
داریوش: 1394/2/919:06:03،
33
22
اگر صفر میخوای بگیری سراتو از همش بهتره و کارکرده هم بین اینا آپتیما.من سراتو و کرولا و النترا امتحان کردم. سراتو رو نگهداشتم
ناشناس: 1394/2/919:30:44،
38
26
عمرمو ماشین خرید و فروش کردم.تویوتا آخرش یه چیز دیگست
باروک: 1394/2/919:52:37،
25
24
تا سلیقه چی باشه
من باشم اپتیما 2013 نیو فیس
بعدش کرولا
مهران: 1394/2/1000:24:58،
22
25
پولتو دور نریز عزیز
فقط "مرسدس بنز"
با این پول میتونی یه C200 مدل 2006 تر و تمیز و درجه یک بگیری
بیشه دراز نظری: 1394/2/919:18:49،
35
26
درکل هرکه از زندگی رازی باشه بایک پی کی هم عشق میکنید زندگی فقط عقل وعلم
بهنام: 1394/2/921:02:49،
27
26
مزدا 3 قدیمی مونتاژ 1386- 1388 ++++++++++++++++++++
ماکسیما اتومات مدل 1387-1388 ------------------------------------------
جمع کنید : 1394/2/921:25:42،
31
26
هر کی ماشین خارجی داره وقتشو نداره اینجا واسه مردم توضیحات بده مگر اینکه وصل باشه جیب ددیش
ج به بهنام: 1394/2/921:26:35،
35
25
ماکسیما فقط اپشن نداره ولی سلطان جاده هاست جا دار زیبا
امین: 1394/2/922:17:04،
28
24
فقط میتسوبیشی تیپ 4 لنسر که سیستم mivec آن که لیفت سوپاپ ها رو تغییر میده
پاسخ امین: 1394/2/922:56:08،
25
24
اشتباه نکن توسان نیو فیس ولستر ماکسیما بنز کمپرسور بی ام و ۷۴۰
آرش: 1394/2/922:58:09،
29
27
مسلما کرولا بدون شک
پدرام: 1394/2/1000:43:38،
29
21
حسن جان عزیزم 405 با بی ام و قیمتش یکیه؟
کرولا و الانترا تقریبا هم قیمتن
هعی خدا :)))))))
پدرم اوبی: 1394/2/1011:12:30،
22
26
حرفی از ۴۰۵ نزدیم فقط بی ام و خارجی سوار باید پول داشته باشه نه کل سرمایشو بده ماشین
پدرام اوبی: 1394/2/1011:51:54،
23
25
اوبی جان حرف از ۴۰۵نزددیم ک
غلام: 1394/2/1012:11:37،
42
21
10% این ملتی که اینجا کامنت میزارن هم سوار هیچ کدوم از اینا نشدن اما طوری نظر میدن که انگار پیر ماشینن، دوستان عزیزان راجع به چیزی که علم ندارین سکوت کنین بهتره تا اینگه دیگرانو گمراه کنین، از نظراتتون پیداس که هیچی بارتون نیست فقط آرزوهاتون رو به زبون میارین
حمیدرضا: 1394/2/1015:39:47،
31
26
هرکس تا حالا تویوتا سوار نشده معلومه معنی زیرپارو نفهمیده
بب: 1394/2/1016:56:31،
27
26
کیزاشی
علی م: 1394/2/1109:33:33،
39
21
فقط محض اطلاع دوستان
قیمت نقدی خودروهای هیوندا در منطقه آزاد ارس
سانتافه مدل 2015 - 82 میلیون تومان
ix35 مدل 2015 - 62 میلیون تومان
سوناتا مدل 2015 - 64 میلیون تومان
النترا مدل 2015 - 50 میلیون تومان
شرایط : تحویل فوری - اقساط 60 ماهه - تحویل بدون پیش پرداخت - 70 % تخفیف بیمه بدنه

فقط یکی به من بگه : حبس و زندونی ما کی تموم میشه و ما هم آزاد میشیم ؟ !!!
آهای زندانبان : اون کلیدت رو بچرخون و ما رو هم آزاد کن !!!
رضا: 1394/2/1414:21:14،
19
29
البته قيمتهايي كه نوشتي همشون بيسيك هستن
علی: 1394/2/1113:43:23،
24
23
هیچ کدام
farzad: 1394/2/1116:10:20،
31
25
با این قیمت دوج چلنجر پلاک اروند میگرفتم اگه داشتم :)
ebi: 1394/2/1414:44:24،
25
26
بنظر من ماشین نخرید تا خودرو سازها ودلالها رو تحریم کنیم اون موقع ماشین مفهومش معلوم میشه......
رضا: 1394/2/1610:35:20،
21
28
اقا چانگان ایدو رو زیر نود بخرید و لذت یک ماشین 150 میلیونی رو ببرید من که خودم کیف کردم باور نکردنیه این همه پیشرفت چینی ها
علي: 1394/3/518:00:57،
34
20
چاقوي ژاپني از شمشير كره اي برنده تره

حالا شما بگو النترا ١٠ تا سردكن داره ٢٠ تا گرمكن داره ٣٠ تا ...
حسین : 1394/4/1217:41:45،
12
14
فقط النترا .ی چیز دیگ است.
محمد امین: 1394/4/2807:35:56،
11
12
دعواتون بر سر چیه ؟ بابا دست وردارین این دوتا ماشین در یک اندازه هست یکی شیک با آپشن فراوان و یکی دیگه با دوام زیاد .حالا ببین سلیقه خریدار چیه و چه چیزی از این ماشین میخواد . من خودم شخصا النترا میپسندم و آدم که نمیخواد تا آخر عمرش فقط یه ماشین سوار شه بالاخره عوضش میکنی
محمد امین: 1394/4/2808:26:32،
16
11
ناگفته نشه تو کویت اکثر تاکسیها کرولا و النترا و سراتو میباشد و همه راننده ها از کرولا تعریف میکنن و میگن سگ جونه .من که سوارش شدم حقیقتش از ظاهرش خوشم نیومد .کرولا بیشتر بدرد تاکسی و افراد مسن میخوره و النترا بدرد جوونا .بازم میگم که واقعا سلیقه ایه و من فقط نظرم رو گفتم
مجيد: 1394/4/3110:40:17،
12
11
يه الانترا و يه کرولا هر دو صفر و در شرايط يکسان با سرويس دوره اي استاندار خودشون، يک ميليون کيلومتر رانندگي کنند و بعد هر دو رو بيارين دوباره بررسي کنين!
خوب معلومه کرولا قبلا يک ميليون کيلومتر رو رفته و به همين چيزا افتخار مي کنه. الانترا بعد از يک سال داخل اتاقش به صدا مي افته. اينو ميتونين از تست هاي صورت گرفته با يه سرچ ساده تحقيق کنين.
البته مي دونم که براي راننده هاي کم سن و سال تر که منظورشون از رانندگي دلبري هم هست! الانترا بهتره.
من نمي گم ماشين کره اي بده! ولي اگه به جزئيات فني ماشين نگاه کنيم و بي تعصب قضاوت کنيم، کرولا ماشين مطمئن تريه و سال هاي بيشتري براي شما ماشين محسوب مي شه.
براي هر آپشن يه مبلغي رو انصافا در نظر بگيرين و از قيمت ماشين کم کنين. اون وقت مي بينين چي دارين.
علی: 1394/5/1119:19:08،
9
9
سلام.اساتید بین سراتو 2015 با النترا 2015 موندم.راهنمایی کنید خواهشا...بدون تعصب نسبت به مارک خاصی
امير: 1394/5/1613:16:52،
11
10
به نظر شما النترا ٢٠١٥ يا كرولا ٢٠٥ خواهش ميكنم بكيد كدوم با كيفيت تره ممنون
حسين: 1394/5/2301:54:18،
11
7
دوستان عزيز آنهايىكه سنشان بالاى چهل ساله اتومبيلهاى دوورابخاطر دارند كه سيلو اسپرو و ريسر بود كه هنوز هم تعدادى ازآنهارا درخيابانها ميبينيد سيلو از پژو ٤٠٥خيلى بهتر ازآب درآمد وماشين خوبى بود در
ضمن آن دوستى كه گفت النترا ٢٠١٣آمده بايد بگم دوست عزيز النترا سال ١٩٩٢ميلادى وارد ايران شد كه هنوز تعداد خيلى كمى ازآن را درخيابانها ميبينيم همينطور آوانته توليد كرمان موتور اتومبيل خيلى خوبى ازآب درآمد پس به اين صورت نبوده كه مثلا بعد از دوسال كره ايها نابود شوند وتويوتا عمر نوح داشته باشد درضمن من هم كرونا واسپرو والنترا داشتهام هركدام محاسن ومعايب خودش را دارد
امیر: 1394/5/2423:57:52،
12
6
حالا کدومش بهتر تره کرولا یا سراتو النترا
احمد ساکت: 1394/5/2612:07:02،
9
7
من کارم یه جوریه که باید روزی 220 کیلومتر تو جاده رانندگی کنم الان هم میخوام ماشین اروندی تو مایه های 60 میلیون بگیرم خودم نظرم کرولا 1600است چون هم مصرفش خوبه و هم با دوامه فقط چون نداشتم نمیدونم راحتی صندلیش چطوره اگه دوستان نظری دارند لطفا راهنمایی کنند.
آرین: 1394/6/1214:52:04،
13
6
فکر میکنم تویوتا اونقدر به گردن ما حق داره که انقدر راحت عباراتی مثل مزخرفه و کلماتی چون پیرمردی واسه کلاس خودرویی مثل کرولا که به هیچ عنوان واسه پیرمرد ها تولید نشده،نسبت ندیم!میشه بگید هم ارض و معادل ماشینی مثل لندکروزر،کیا یا هیوندای چه ماشینی رو اراىه کردن؟این مقایسه های مسخره که گاها کیا و هیوندای رو به تویوتا ترجیح داده میشه فقط تو جاهایی مثل ایران و امثال ایران اتفاق میفته!به بازار جهانی نگاه کنید که امثال تویوتا کمری( پرفروش ترین)ماشین امریکا شده!حالا اینجا مگه کسی پول به کمری میده؟ماشالا همه کره ای بازن...
امیر: 1394/6/2308:39:00،
12
10
پر فروش ترین ماشین تو دنیا طبق امار تویوتا کرولا
محمود: 1394/6/2410:26:50،
13
8
اگر زیاد پولدار نیستید و دنبال یک ماشین بادوام ، مطمئن ، هزینه نگهداری پایین و افت قیمت کمتر هستید کرولا بخرید ولی اگر پول چندان برایتان اهمیت ندارد و مرتب ماشین عوض می کنید و اهل هیجان هستید النترا بخرید
حميد: 1394/6/3102:55:37،
11
8
سلام دوستان. من كورولا ٢٠١٥ xli دارم. از نظر راحتيه صندلي واقعا خوبه، شتاب و راحتي توي رانندگي برون شهريم مشكلي نداشتم خوب بوده. ظاهرشم از نظر من تو رنگ مشكي كه خودم دارم واقعا قشنگه. و تنها چيزي كه ناراحتم ميكنه تو اين مدل نبود برخي اپشنهاس كه توي مدل gli هست.
خودم سوالي كه داشتم براي دارنندگان اين ماشين بود، و اينه كه هزينه سرويس ٧٠٠٠ يا ١٠٠٠٠ كياومتر اين ماشين در نمايندگي رسمي و ازاد چقدراست؟
کامیار: 1394/7/610:12:29،
13
9
مسئله ای که درمقایسه خودروهامغفول میماند مقایسه پول پرداختی به نسبت کیفیت وامکانات ماشینی است که میخرید.برای مثال ماشینی مثل MGوفلوئنس ولنسرباامکاناتی بسیار کامل نسبت به کرولا 20میلیون هم ارزانتر هستند.فقط اپشنهایی که این خوردروهادارند20میلیون می ارزد وکیفیتی درحد تویوتاراهم دارند.کرولا خوبست ولی آخه الان کدوم ماشین گیربکس قدیمی 4سرعته داره.یا فقط 2تاایربگ .فکر نکردید اگه از پهلو تصادف کنید ممکنست جانتان درخطربیوفتد.سیستم EPSهم نداردکه ماشین راباسرعتهای بالا سرپیچهاکنترل میکند تاچپ نشود.فرمان برقی،ترمزدستی برقی،صندلی برقی،گرمکن صندلی وبسیاری امکانات دیگرراندارد.کررولا فقط به درد تاکسی میخوره وبس اونم باقیمت 80-90میلیون .واقعا 130تومن گرانه.خودروهای کره ای هم اصلا کیفیت وماندگاری بالا ندارن.به نظر من فلوئنس ولنسر ومزدا3وmg دررنج120میلیون بهترین گزینه هاهستن.من خودم سه ماهه که فلوئنس فول E4 گرفتم که یک خوردرو اروپایی اصیل وباکیفیته وبااپشنهای کاملی داره.وازهمه هم جادارتره.موفق باشید.
حسام: 1394/7/1807:59:00،
12
7
دوستان من بین لنسر و کرولا موندم تا الان هم ماشین خارجی نداشتم کلا هم اهل زیاد ماشین عوض کردن نیستم میشه راهنماییم کنید. بعضی از دوستان بهم گفتن کمری کار کرده بگیر میترسم خیلی هزینه داشته باشه کار کرده. ممنون میشم شما هم راهنمایی کنید
رضا: 1394/9/1212:42:36،
11
8
سلام من یک سال و نیم هست النترا دارم عالیه اصلا به این فکر نمیکنم کرولا بگیرم دوستم کرولا نیوفیس داره سوار شدم اصلا کلاس اینو نداره فقط برنده
بابک: 1394/9/1521:21:44،
11
8
لنسر خیلی نرمه فقط قیافه اش قدیمیه
Kamyar: 1394/9/2419:05:13،
13
11
دوستان من تصميم داشتم بين اين دويكي رو انتخاب كنم و باجمع بندي كه از صحبتاتون كردم به اين نتيجه رسيدم كه النترا بهتره
اسماعیل: 1394/10/123:52:16،
14
14
اصلا ماشین ژاپنی با کره ای قابل مقایسه نیست
ژاپنیه بدون آپشن شرف داره به هیوندا و کیای فول آپشن
محمد شهیدی: 1394/10/1317:50:24،
9
7
سلام دوستان
من یکماه دیگه یعنی بهمن ماه زمان تحویل خودروی ثبت نامیم میرسه.
دوتا سوال من رو جواب بدین؟
اول:صلاح میدونید کرولا GLI رو که گرونترهم شده(تازه 2015) بیخیال شم انصراف بدم و برم نقدی یه سراتو 2016 بگیرم؟
دوم:اگر بخام کرولا بگیرم صلاح میدونید حالا که سال عوض شده منتظر بمونم و کرولا 2016 بخرم که قیمتش رو هم نمیدونم؟
لطفا دلسوزانه بگین.
الفي: 1395/2/3122:34:05،
29
25
من كرولا رو ترجيح ميدم
مسعود : 1394/11/2221:36:15،
13
8
محمد شهیدی عزیز
من ترجیح میدم 2016 سوار بشم.
رضاا: 1394/12/820:40:50،
14
9
تویوتا خودرویی است که واقعا مرگ نداره افرادی که هیچ وقتی تجربه سواری با این خودروها را نداشتند لطفا مردم را گمراه نکنید تویوتا سوار میدونه این خودرو چی هستش ولاغیر . من الان توان خرید ماشین رو ندارم ولی هیچ وقتی سراغ خودرو چینی نمیروم و اگر زمانی پولدار بشم فقط و فقط تویوتا میخرم چون حوصله تعمیرگاه رفتن و دنبال قطعه یدکی گشتن رو ندارم میخوام بنزین بریزم و سوار شم یک عمر , به وسعت عمرم
احسان: 1394/12/1413:03:00،
18
8
من بچه اهوازم و اينجا منطقه ازاده.
همه ميدونن ك ژاپن نه تنها تو عرصه صنعت بلكه تو همه چي جلوتر كره و چين هست
من تو اهواز يا خوزستان شخصا بيشتر ماشين كره اي ميبينم.
ولي خب تويوتا رافور و كمري خيلي زياد نيست
ولي سانتافه و النترا و سوناتا و اكسنت و توسان زياده. دليل من اينه ك كره اي ها تنوع باز هستن و به روز تر هستن.
ژاپني ها براي افراد اقتصادي بهتره.
اما تو گرماي اهواز كره اي ها تو گرما ول ميشن.
ژاپني ها فقط كولرشون مي ارزه ب كره اي ها.
بچه ها هر كي ميخاد ماشين تست كنه تو گرما خوزستان تست كنن.
در كل من ماشيني انتخاب ميكنم ك بادوام باشه. ب صوفه باشه. و خوشكل.
تويوتا كمري مشكي خيلي شيك و مجلسيه.
من پول داشته باشم كمري و رافور انتخاب ميكنم.
تو هيوندا فقط و فقط هيوندا شاسي بلند واركروز
صنعت خودرو سازي با دو ماشين مقايسه نكنيد.
كلي نظر بدين.
علی: 1394/12/1821:08:51،
12
12
فقط مگان، پول کمتر، نرمی و قدرت بیشتر.
محمد شريف: 1395/2/316:55:56،
19
10
ماشين بيدردرسر ميخواى كورولا بگير. البته ماشيناى كرهاى فقط تو ايران زياد ميخرن
محمد شريف: 1395/2/316:59:33،
20
11
ماشين فقط ژاپنى . البته چند سالى هست كه تويوتا اون ماشين سابق و محكمو نميسازه
امیر موسوی: 1395/2/3020:01:55،
28
27
سلام به قول دوستمون کره ای ها نمتونن توی گرمای 60 درجه دوام بیارن فقط تویوتا غیر از این حرفها باد کولر ژاپنی سردار تا کره ای من امتحان کردم
آبادانی: 1395/3/1006:00:21،
25
29
سلام دوستان
من بچه آبادانم و تو منطقه آزاد اروند زندگی میکنم. برعکس اون دوست اهوازی که فقط ماشین های ما تا اونجا حق تردد میکنن و نه اینکه اونجا منطقه آزاد باشه
در مورد صحبتی که ایشون درباره ول کردن هیوندا تو دمای 60 درجه کردن درسته کرولا کیفیت بیشتری داره اما اینجا پر از الانترا هست که هیچ مشکلی ندارند و بسیار جذابتر هم هستند. درسته تویوتا با ده میلیون تولید سالانه تو جهان اوله اما هیوندای هم با 6 میلیون تولید رتبه چهارم جهان رو داره و از خیلی از خودروسازها مثل فورد بالاتره اما باز دلیل بر برتریش نمیشه
در کل نظرم اینه که کرولا بسیار باکیفیت اما نه به جذابیت و قابلیت الانترا هست و از طرفی کیفیت الانترا در صورت نگهداری صحیح تا 5 سال تضمین شده هست و انقدر نترسید چون کسانی که ماشین خارجی میخرند حداکثر 3 سال اون رو نگه میدارند و بعدش اقدام به تعویضش میکنند.. اینجا که اینطوره
Mahdi74: 1395/3/2108:39:17،
28
29
من خودم با بابام ٣ ماهه جنگ دعوا داريم بين سوناتا ٢٠١٢والنترا٢٠١٥ ك هر دو١١٠ تؤمن هست كدوم رو بخريم من نظرم ب سوناتا و بابام ب ماشين خشك و گارانتي دار.........شما راهنمايي كنيد با تشكر
پیمان: 1395/5/3114:54:37،
22
13
واقعا دلیل این بحثا چیه،وقتی تو مقاله داره میگه اگه ماشین با کیفیت و عمری میخوای کرولا اگه جوون پسند میخوای که امکان داره چند سال دیگه عوض کنی النترا...
مشخصه برا دو گروه مختلف ساخته شدن فک نکنم انتخاب سخت باشه
محمد امین : 1395/6/216:48:43،
31
21
سلام به نظر من ماشین باید چشمگیر باشه پرزرق و برق .که الحمدالله النترا داره .پیکان هم دوامش زیاده ولی قشنگی و راحتی نداره
مسعود: 1395/6/312:39:24،
28
17
ارتفاع از سطح زمین کدام بیشتره
مشکل اصلی شاسی کوتاه ها گرفتن کف ماشین به دست اندازها است
k: 1395/6/900:09:46،
31
21
سلام دوستان من كرولا جي ال اي 2015 رو دارم كفش نمي گيره شتابش عاليه وخمچنين كولرش در ارتباط با سرعت من تا 220 با هاش رفتم
سید محمد پارسا هاشمی نژاد: 1395/7/211:48:06،
18
12
سلام

کرولا خودروی نرم و راحت و بی صدایی است. از نظر سرعت 240 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته و النترا 210 کیلومتر برساعت سرعت دارد.

سپاس و
خدانگهدار
محمد: 1395/7/1823:06:01،
10
15
من تویوتا کرولا دارم حدود 2 ساله واقعا عالیه حرف نداره یکی از رفیقام با من النترا خرید بهش گفتم ماشین خوبی نیست ولی خرید بعد از 4 ماه عوضش کرد و یه کرولا مثل من خرید به من میگفت هیوندای گند ترین ماشینی بود که سوار شدم هم صدای موتور بالاس و هم از بس شنیدم زود به خرج میافته زده شدم .
حالا اونایی که هی دم از این اسباب بازی های مسخره کره ایی یا چینی میزنید برید بخرید این اسباب بازیارو و سوارشید تا یه روز که ایراد حسابی پیدا کرد یا حرف ما تویوتا سوار ها می افتید که دیگه فایده نداره اون ماشین دوزاری رو هم دیگه کسی نگاش نمیکنه.
عيسي: 1395/8/216:23:29،
5
5
تويوتا = كيفيت بالا، دوام و استتقامت بيشتر، ظاهر متوسط و امكانات متوسط، = خودروي خانواده، براي استفاده بلند مدت بالاي پنج و ده سال واقعاً به صرفه ترين است.
هيوندا = زيبايي، تنوع بالا ، امكانات بيشتر از تويوتا، كيفيت پايينتر از تويوتا، جوان پسند ، براي كساني كه هر دو سه سال هوا و هوس تعويض خودرو دارند مناسب تر است.
هر كس به فرآخور حالش
سجاد: 1395/9/1502:19:23،
3
5
عقل میگه هیچوقت کیفیتو فدای کمیت نکن ...ماشین کوفت باشه ولی ژاپنی باشه
محمد امین : 1395/10/1114:15:52،
1
1
مگه با ماشین میخوای چیکار بکنی که دوام نداشته باشه . غیر از اینکه سوار شی و حالش رو ببری . نمیخوای که باهاش مسابقه بدی و لایی بکشی . بابا هر ماشینی که داری ازش مواظبت کنی یه عمری برات کار میکنه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل