کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سبقت رایتل از همراه اول و ایرانسل


کد خبر : ۱۱۴۱۸دوشنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰:۰۸۴۲۶۲ بازدید

شبکه کم ترافیک رایتل در برابر همراه اول و ایرانسل موجب مشتری‌مداری بیشتر این اپراتور و تمدید مهلت قابل توجهی در سلب امتیاز و بازیافت ...

شبکه کم ترافیک رایتل در برابر همراه اول و ایرانسل موجب مشتری‌مداری بیشتر این اپراتور و تمدید مهلت قابل توجهی در سلب امتیاز و بازیافت سیم‌کارت‌های خاموش شده است.

شماره‌ تلفن‌های ثابت و سیار که عنوان با کلاس‌تر آن "نامبرینگ" است با توجه به پایان‌پذیر بودن، سرمایه‌ و ثروتی ملی به حساب می‌آید که باید جلوی هرز رفتن آن گرفته شود.

هر مشترک تلفن همراه یا ثابتی که دارای یک سیم‌کارت یا اشتراک خط است، باید بداند که از سرمایه‌ای ملی استفاده می‌کند و از این جهت شایدبیشتر  متوجه باری که بر دوش دارد، شود.

اما وقتی افرادی را در جامعه می‌بینیم که سوای از تجارت، بیش از 50 خط در اختیار دارند و باز هم سودای خریداری بیشتر را در ذهن می‌پرورانند، متوجه می‌شویم هستند کسانیکه هنوز به این ثروت ملی پی نبرده‌اند.

وزارت ارتباطات هم از این رو حدود دو سال گذشته مصوبه‌ای را براساس دستورالعمل کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مبنای کار مقابله با نقص حریم این ثروت ملی قرار داد؛ طبق آن مصوبه اپراتورها حق دارند در صورت عدم استفاده مشترکان از سیم‌کارت‌ها، پس از مدت 90 روز اقدام به سلب امتیاز سیم‌کارت کنند.

اگر چه چنین اقدامی ضرب‌الأجل محسوب نمی‌شود اما از طرفی هم موجبات خوشحالی را برای اپراتورها به ارمغان می‌آورد و هم نگرانی.

خوشحالی از این جهت که می‌توانند سیم‌کارت‌های بدون استفاده را مجددا به شبکه بازگردانند و به فروش برسانند و از محل ارائه سرویس به مشترک بعدی، درآمد کسب کنند؛ نگرانی هم از این بابت که هرچه نرخ سیم‌کارت‌های خاموش در یک اپراتور بیشتر باشد، موجب سرافکندگی آن در برابر سایر رقبا خواهد بود.

با این حال، اپراتورهای اول و دوم ارتباطی سعه‌صدر دو برابری از خود به خرج داده‌اند به این معنا که 90 روز را ملاک کار قرار نداده و معمولا سیم‌کارت‌های خاموش را بعد از شش ماه سلب امتیاز می‌کنند.

بنابراین همراه اولی‌ها و ایرانسلی‌ها بدانند که اگر سیم‌کارتی را خریداری کنند و در بازه زمانی شش ماه از آن استفاده نکنند، ممکن است داشتن همان شماره برایشان آرزو شود زیرا با واگذاری مجدد، دسترسی به همان خط کار سختی است.

اما نکته‌ای که هست این شش ماه فرصت نهایی تلقی نمی‌شود و اپراتورها در راستای مشتری‌مداری، فرصت بیشتری را بنا به کرَم خود برای سیم‌کارت‌های خاموش لحاظ می‌کنند اما همانطور که گفته شد بنا به کرَم خود؛ یعنی ممکن است مشترکی سر موعد شش ماه قطع شود.

در حال حاضر اغلب اپراتورهای ارتباطات سیار کشور فرصت شش ماهه را رعایت می‌کنند.

اپراتور سوم ارتباطی با توجه به تعداد مشترکان کمتر و شبکه کم ترافیک‌تر به نسبت همراه اول و ایرانسل، زمان سلب امتیاز سیم‌کارت‌های خاموش را تا دو سال و نیم بالا برده است.

این روال به جهت تعداد مشترکان کمتر در نظر گرفته شده است.

اگر مشترک رایتل باشید، در بخش مدیریت حساب‌های خود می‌توانید "تاریخ فعالسازی" و "تاریخ انقضاء" را مشاهده کنید.

تاریخ انقضاء طبق گفته مسئول مرکز تماس این اپراتور مربوط به عدم استفاده از سیم‌کارت می‌شود. یعنی اگر از زمان فعالسازی تا انقضاء از سیم‌کارت استفاده‌ای نشود و اصطلاحا خاموش باشد، بعد از آن روال سلب امتیاز و واگذاری مجدد خط آغاز می‌شود.

بنابراین رایتل در رقابت با سایر اپراتورهای ارتباطی، بیشترین تایم بازیافت برای سیم‌کارت را لحاظ کرده که این امتیاز خوبی برای مشترکانی که ممکن است از یک سیم‌کارت در طولانی مدت استفاده‌ای نداشته باشند، است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها