کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سند معتبر بیاورید، وام بگیرید


کد خبر : ۱۱۴۰۳یکشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱:۴۰۵۰۲۶ بازدید

خصوصی و دولتی هم ندارد، بازار مکاره‌ای است که هرکسی ساز خود را میزند و قوانین جدیدی که از نظر خود قابل قبول است را به مشتری بی خبر ...

خصوصی و دولتی هم ندارد، بازار مکاره‌ای است که هرکسی ساز خود را میزند و قوانین جدیدی که از نظر خود قابل قبول است را به مشتری بی خبر از همه جا تحمیل می‌کند.

خصوصاً اگر این مشتری بخواهد وام فوری دریافت کند که دیگر هیچ، شرایطی به مراتب خاص برای او ردیف می کنند که تا آن‌ها را تهیه کند خود مثنوی هفتاد من کاغذ است.

در همین خصوص خبرنگار ما به چندین بانک خصوصی و دولتی سر زد تا از شرایط دریافت وام در سال جدید آگاه شود که با جواب‌های متفاوتی روبه رو شد.

یکی از بانک‌های خصوصی که وابسته به یکی از ارگان‌‌های دولتی است، در حال حاضر تنها وام دولتی به سهامداران خود پرداخت می‌کند و بخشنامه لازم برای پرداخت وام آزاد ابلاغ نشده است.

بانکی دیگر، از سپرده‌گذاری در بانک مذکور و پرداخت 80 درصد از سپرده تحت عنوان وام خبر داد و گفت: اگر مبلغ لازم برای سپرده را ندارید، باید سند معتبری در اختیار بانک به عنوان ضمانت قرار دهید تا ظرف یکی دو روز به شما  وام پرداخت خواهد شد.

بانک دولتی از امکان دریافت وام در صورت تکمیل مدارک خبر داد و گفت محدودیتی برای پرداخت نداریم.

در همین راستا غلامحسین نتاج مدیرعامل بانک مهر اقتصاد در گفتگویی در خصوص پرداخت وام به شرط سپرده‌گذاری گفت: برای وام‌هایی غیر از قرض الحسنه این روش منعی ندارد.

وی افزود: از نظر من اشکالی از نظر قانونی و شرعی ندارد.

حال با همه‌ی این تفاسیر؛ با توجه به اینکه این روش از سوی بانک مرکزی خلاف قوانین اعلام شده اما برخی بانکی‌ها با آن موافق هستند و اعتقادی به خلاف بودن آن ندارند، حال باید منتظر ماند که آیا روش بانک مرکزی صحیح تر است یا سیستم بانکی.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها