کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رییس جدید اتاق بازرگانی تهران انتخاب شد


کد خبر : ۱۱۳۵۶شنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴:۴۶۳۲۰۰ بازدید

اولین جلسه هیات نمایندگان هشتمین دوره اتاق بازرگانی تهران با انتخاب مسعود خوانساری به عنوان رییس جدید همراه شد.

اولین جلسه هیات نمایندگان هشتمین دوره اتاق بازرگانی تهران با انتخاب مسعود خوانساری به عنوان رییس جدید همراه شد.

اولین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران صبح امروز پنجم اردیبهشت‌ماه برگزار شد و طی این جلسه رییس جدید اتاق و اعضای جدید هیات رییسه انتخاب شدند.

در این جلسه برای سمت ریاست اتاق، مسعود خوانساری که به عنوان تنها کاندیدای ریاست حضور داشت از میان 54 رای اخذ شده با کسب 51 رای به عنوان رییس جدید اتاق بازرگانی انتخاب شد.

همچنین علا میرمحمد صادقی و مهدی جهانگیری به عنوان دو کاندیدای نایب رییسی اتاق اعلام آمادگی کردند که مهدی جهانگیری با اخذ 47 رای به عنوان نایب رییس اول و علا میرمحمد صادقی با اخذ 45 رای به عنوان نایب رییس دوم انتخاب شدند. همچنین حامد واحدی با کسب 49 رای به عنوان خزانه‌دار و سیده فاطمه مقیمی با اخذ 47 رای به عنوان منشی هشتمین دوره اتاق بازرگانی تهران معرفی شدند.

7rl39vy8ddm9u6mpabb.jpg

مهره‌چینی‌هایی که نتیجه داد

پس از اینکه گروه «ائتلاف برای فردا» توانسته بود 35 کرسی از 40 کرسی اتاق تهران را در انتخابات اسفند ماه سال گذشته اتاق تهران کسب کند، برخی پیش‌بینی می‌کردند برای انتخاب رئیس و هیات رئیسه اتاق تهران این گروه با مساله خاصی مواجه نخواهد شد و به نوعی اختیار مهره‌چینی در هیات رئیسه اتاق تهران را دارد.

صبح امروز نیز با معرفی تنها یک نفر برای کرسی ریاست اتاق تهران، دو نفر برای نائب رئیسی اول و دومی اتاق تهران، یک نفر برای خزانه‌داری و یک نفر هم برای منشی اتاق تهران تقریبا از معدود دفعاتی بود که در انتخاب هیات رئیسه اتاق تهران کاندیداها هیچ رقیبی نداشتند. در نهایت نیز همه افراد معرفی شده توانستند رای لازم را کسب کنند. 

البته در دوره قبلی اتاق تهران نیز یحیی آل‌اسحاق تنها کاندیدای ریاست اتاق تهران بود اما برای کسب کرسی‌های دیگر هیات رئیسه اتاق تهران وضعیت این طور نبود و معمولا کاندیداها رقیبی داشتند.

ویژگی متمایز دیگر انتخاب هیات رئیسه دوره هفتم اتاق بازرگانی تهران اولین حضور یک زن در این هیات رئیسه است که فاطمه مقیمی توانست منشی هیات رئیسه اتاق تهران شود.

در کنار این ویژگی متمایز دیگر ترکیب هیات رئیسه دوره هشتم اتاق بازرگانی تهران حضور یکی از نزدیکان مقامات ارشد دولت یازدهم در این ترکیب است. مهدی جهانگیری، برادر معاون اول رئیس جمهور امروز توانست نائب رئیس اول اتاق تهران شود که باید دید این حضور او در آینده چه تبعات یا مزیت‌هایی را برای اتاق تهران به همراه خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها