کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سیف: تورم را 2 ساله تک‌رقمی می‌کنیم


کد خبر : ۱۱۳۳۴پنجشنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷:۴۳۴۴۶۷ بازدید

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه خود را برای بدترین سناریو آماده کرده ایم و این بانک در سال پیش رو برای شرایطی که در آن تحریم های تحمیلی لغو ...

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه خود را برای بدترین سناریو آماده کرده ایم و این بانک در سال پیش رو برای شرایطی که در آن تحریم های تحمیلی لغو شوند، برنامه ریزی نمی کند، گفت:هدف ما این است که نرخ تورم را ظرف 2 سال آینده، تک رقمی کنیم.

شبکه تلویزیونی سی.سی.تی.وی آمریکا اعلام کرد، رییس بانک مرکزی ایران می گوید، این بانک در سال پیش رو برای شرایطی که در آن تحریم های تحمیلی لغو شوند، برنامه ریزی نمی کند.
ولی الله سیف گفت: بانک مرکزی، پیش بینی های اقتصادی و بودجه ای را برای حالتی انجام می دهد که تمام تحریم ها پابرجا هستند.
رییس بانک مرکزی کشورمان اظهار داشت: البته، باید اذعان داشت که اگر نتیجه مذاکرات موفقیت آمیز باشد شاهد تاثیر مثبت بر اقتصاد آن بخصوص افزایش رشد اقتصادی و کاهش نرخ تورم و بیکاری خواهیم بود.
سیف ادامه داد: تحریم های بانکی، صدمات زیادی نه فقط به اقتصاد ایران، بلکه به تمام منطقه زده است.
رییس بانک مرکزی اضافه کرد: ایران ظرفیت بالایی برای تعامل با همسایگان خود دارد، لغو تحریم ها می تواند برای منطقه ثبات به همراه آورد لذا تاخیر بیشتر در این زمینه، عواقب منفی برای منطقه و دیگران در پی خواهد داشت.
سیف همچنین به توانایی دولت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان برای بهبود بخشیدن به شرایط اقتصادی کشور، حتی در شرایط تداوم تحریم های اقتصادی اشاره کرد.
این شبکه تلویزیونی اعلام کرد، قبل از اینکه حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سال 2013 به قدرت برسد، تورم ایران 39 درصد بود، لیکن در همان سال و پس از روی کار آمدن روحانی نرخ تورم بیش از 17 درصد کاهش پیدا کرد.
سیف گفت: هدف بانک مرکزی ایران این است که نرخ تورم را ظرف 2 سال آینده، تک رقمی کند.
خبرنگار یادشده با اشاره به اینکه ایرانی ها معمولا چند شغله هستند از سیف پرسید، چرا مردم احساس نمی کنند که اقتصاد کشورشان واقعا در حال بهبود است؟
وی پاسخ داد: مردمی که احساس ثبات را از دست داده اند، ممکن است کاهش نرخ تورم را حس نکنند و از آنجا که برای آنها کاهش تورم مترادف با کاهش قیمت است، گمان می کنند قیمت ها نیز باید کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد: کاهش نرخ تورم، شتاب افزایش قیمت ها را کمتر می کند، اما اقلام ارزانتر نمی شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها