کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهره‌برداری 1 جایگاه جدید CNG در نخستین ماه سال 94 +نمودار


کد خبر : ۱۱۳۱۶چهارشنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲:۴۲۲۳۰۰ بازدید

در حالی که مدیر طرح احداث جایگاه های CNG شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از احداث یکصد جایگاه جدید عرضه سوخت CNG در سال ...

در حالی که مدیر طرح احداث جایگاه های CNG شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از احداث یکصد جایگاه جدید عرضه سوخت CNG در سال 94 خبر داده، با گذشت یک ماه از سال جدید تنها یک جایگاه جدید CNG در کشور به بهره برداری رسیده است.

از سال 1384 که موضوع دومنظوره شدن جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های مایع به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران محول شد تا پایان سال 88 در مجموع تعداد 1190 جایگاه عرضه سوخت CNG به‌صورت تک‌منظوره و دومنظوره در سراسر کشور احداث شد.در سال 89 با سرعت گیری بیشتر روند احداث جایگاه‌های عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده و راه‌اندازی 254 جایگاه تک‌منظوره و 197 جایگاه دومنظوره عرضه سوخت CNG در کشور، تعداد جایگاه‌های فعال در عرضه این سوخت به 1641 باب رسید.

در سال 90 نیز در ادامه روند توسعه جایگاه‌های عرضه سوخت CNG، در مجموع در سراسر کشور 226 جایگاه جدید به بهره برداری رسید و در پایان این سال تعداد جایگاه‌هایی که به عرضه این سوخت اشتغال داشتند به 1867 باب رسید.در سال 91 در مجموع 100 جایگاه جدید عرضه سوخت CNG به‌صورت تک‌منظوره و دومنظوره در اقصی نقاط کشور در مدار بهره برداری قرار گرفت تا در پایان سال گذشته تعداد جایگاه‌های عرضه این سوخت به 1967 باب برسد.

از ابتدای سال 92 نیز تا پایان این سال در مجموع در سراسر کشور 204 جایگاه جدید عرضه سوخت CNG به بهره برداری رسید و تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت CNG در کشور تا پایان سال گذشته به  2171 باب رسید.در سال 93 نیز از ابتدا تا پایان این سال در مجموع در سراسر کشور 91 جایگاه جدید CNG به بهره برداری رسید و هم اکنون با بهره برداری از این تعداد جایگاه، 2262 جایگاه عرضه سوخت CNG در سراسر ایران در مدار بهره برداری است.

در سال جاری از ابتدای سال تا بیست و ششم فروردین ماه با بهره برداری از یک جایگاه جدید عرضه سوخت CNG، تعداد جایگاههای عرضه این سوخت در سراسر کشور به 2263 جایگاه رسیده است.در این 2263 جایگاه، در مجموع با 13 هزار و 24 نازل سوخت‌گیری، ظرفیت اسمی عرضه CNG به‌میزان 2 میلیون و 558 هزار و 7 مترمکعب استاندارد در هر ساعت وجود دارد.

روند احداث جایگاههای جدید CNG در 5 سال گذشته در نمودار زیر نشان داده شده است:


در حالی در ماه نخست سال 94 یک جایگاه جدید عرضه سوخت CNG به بهره برداری رسیده که مدیر طرح احداث جایگاه های CNG شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از احداث یکصد جایگاه جدید عرضه سوخت CNG در سال 94 خبر داده است. از اینرو، به منظور تحقق این وعده باید سرعت تکمیل و بهره برداری جایگاههای جدید CNG در 11 ماه باقی مانده از سال بسیار بیشتر از فروردین ماه باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها