کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازگشت قدرتمندانه روسیه به بازار طلا


کد خبر : ۱۱۲۹۰سه شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸:۵۳۴۰۴۱ بازدید

بانک مرکزی روسیه، روز گذشته در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: ذخایر خارجی شمش طلای این کشور تا اول آوریل، به 39 میلیون و 800 هزار اونس معادل ...
بازگشت قدرتمندانه روسیه به بازار طلابازگشت قدرتمندانه روسیه به بازار طلا

بانک مرکزی روسیه، روز گذشته در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: ذخایر خارجی شمش طلای این کشور تا اول آوریل، به 39 میلیون و 800 هزار اونس معادل 1238 تن افزایش یافته‌ است. این درحالی است که ذخایر طلای این کشور در ماه گذشته، 38 میلیون و 800 هزار انس بوده‌است. بنابراین، خرید 30 تن طلا از سوی بانک مرکزی روسیه، بزرگ‌ترین محموله طلای خریداری شده توسط این کشور از ماه سپتامبر 2014 تاکنون محسوب می‌شود.
 
به گزارش بلومبرگ، روسیه، پنجمین دارنده ذخایر طلای جهان محسوب می‌شود که پس از یک دوره رکود در ماه‌های ژانویه و فوریه، مجددا به بازار خرید طلا قدم می‌گذارد. «الویرا نابیولینا»، رییس بانک مرکزی روسیه، در این‌باره گفت: کشورش از 9 ماه پایانی سال 2014، اقدام به خرید طلا کرده تا منابع خارجی خود را تنوع بخشیده و مشکلات ناشی از سقوط ارزش روبل را حل کند. 
 
«دیوید جولی»، تحلیلگر موسسه «فلزات گرانبهای میتسویی اند کو» در تماسی تلفنی از لندن اعلام کرد: خیلی جالب است که روسیه همچنان به خرید طلا ادامه می‌دهد زیرا اقتصاد این کشور براثر تحریم‌های غرب و کاهش جهانی قیمت نفت، زمین‌گیر شده‌است. قطعا این اقدام روسیه پیام نویدبخشی را برای بازار طلا به‌همراه خواهد داشت.
 
قیمت طلا امسال در بورس لندن حدود یک درصد در هر اونس افزایش یافت، اما ماه گذشته، قیمت این فلز گرانبها به واحد پولی روبل، هشت درصد و به واحد دلار 2.4 درصد افت کرد.داده‌های اعلامی ازسوی صندوق بین‌المللی پول (IMF) نشان می‌دهد، روسیه حجم ذخاری طلای خود را از سال 2005 تاکنون، به سه‌برابر افزایش داده و از سال 1993 میلادی تاکنون، ذخایر طلای این کشور به بالاترین سطح خود رسیده است. حتی با وجود اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه، به دلیل دخالت نظامی این کشور در اوکراین، و کاهش جهانی قیمت نفت و درنهایت سقوط ارزش روبل، این کشور همچنان اشتهای سیری ناپذیری برای خرید طلا ازخود نشان می‌دهد.
 
نشانه‌های بهبود

«آرکادای دورکویچ»، معاون نخست‌وزیر روسیه در امور انرژی در گفتگو با تلویزیون بلومبرگ اعلام کرد: اقتصاد کشور در سه‌ماهه اول و دوم سال جاری و با کاهش وابستگی به نفت، علائمی از بهبود را نشان می‌دهد.

شورای جهانی طلا که مقر آن در لندن قراردارد، اعلام کرد: طلا، در مجموع، 13 درصد از کل ذخایر خارجی روسیه را تشکیل می‌دهد. این میزان در آمریکا و آلمان، بزرگترین دارندگان ذخایر طلای جهان، 70 درصد برآورد می‌شود. این شورا در ماه فوریه برآورد کرد، بانک‌های مرکزی جهان، امسال، دستکم 400 تن طلا خریداری کنند.
 
«متیو ترنر»، اقتصاددان و تحلیلگر گروه مالی «مک‌کواری»، می‌گوید: افزایش ذخایر طلای روسیه، سبب آرامش خیال سوداگران طلا می شود. با مشکلات اقتصادی این روزهای روسیه، مقامات این کشور تصمیم گرفتند مسیر اقتصادی خود را تغییر دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها