کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار دلار داغ می‌شود؟


کد خبر : ۱۱۲۷۸سه شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸:۲۹۳۷۴۱ بازدید

نفت بازهم قیمت طلا را پايين كشيد و لبخند را برلبان دلار بازگرداند. با از سرگيري معاملات در بازارهاي جهاني ديروز قيمت جهاني نفت خام درگير ...

نفت بازهم قیمت طلا را پايين كشيد و لبخند را برلبان دلار بازگرداند. با از سرگيري معاملات در بازارهاي جهاني ديروز قيمت جهاني نفت خام درگير نوسان مثبت شد. هر بشكه نفت خام برنت درياي شمال ديروز به بيش از ٦٣ دلار رسيد. اين در حالي بود كه نفت امريكا تا ٥٦ دلار بالا آمد ولي نفت اوپك روي ٦٠ دلار ايستاد. نوسان مثبت نفت در بازارهاي جهاني سبب شد ارزش دلار در برابر يورو بالا برود و اونس جهاني طلا دوباره نزولي شود. اونس جهاني طلا ديروز عقب‌نشيني كرد و دوباره به ١٢٠٤ دلار برگشت.

كاهش قيمت طلا در بازار جهاني واكنشي متناسب در بازار آزاد تهران را به دنبال داشت. هر گرم طلاي ١٨ عيار ديروز به ٩٨ هزار و ٩٢٠ تومان كاهش پيدا كرد. مثقال مظنه نيز ديروز به ٤٢٨ هزار و ٥٠٠ تومان رسيد. اين در حالي بود سكه تمام طرح قديم و جديد ديروز به ٩٦٦ هزار تومان كاهش پيدا كردند. نيم سكه گران شد و به ٥٠١ هزار تومان رسيد. ربع سكه هم از٢٧٩ هزار تومان كوتاه نيامد. اما سكه يك گرمي روي ١٩٠ هزار تومان باقي ماند.

افزايش ارزش دلار در برابر يورو پس‌لرزه‌هايي هم در بازار ارز داشت. هر دلار امريكا ديروز به ٣٣٣٧ تومان رسيد تا نشان دهد روند دلار همچنان در مسير صعودي است. در حالي كه پوند ٤٩٩٦ تومان را براي خود برگزيد، يورو و لير تركيه نيز با كاهش قيمت به ٣٦١٣ تومان و ١٢٧٠ تومان رسيدند. اين در حالي بود كه درهم امارات روي ٩١٢ تومان ايستاد و تغييري نكرد.

روند صعودي دلار در بازار آزاد تهران در حالي ادامه دارد كه به نظر مي‌رسد دلالان ارز همچنان به انجام معاملات خود به روال گذشته پايبندند و كوتاه نمي‌آيند. بررسي ميداني ما نشان مي‌دهد دلالان ارز مانند گذشته در چهارراه استانبول و سبزه ميدان مشغول معامله دلار هستند و هيچ تغييري در رفتار و معاملات آنها اتفاق نيفتاده است. يكي از صرافان پاساژ افشار روند بازار ارز را خوب مي‌داند و از مناسب بودن ميزان عرضه و تقاضا براي دلار مي‌گويد. او معتقد است روند صعودي دلار ادامه دارد و به نظر مي‌رسد در دو ماه آينده دلار خود را در كانال بالاي ٣٥٠٠ تومان تثبيت كند. اين در حالي است كه كارشناسان اقتصادي پيش‌بيني مي‌كردند نرخ دلار بين ٣٢٠٠ تومان تا ٣٣٠٠ تومان باقي بماند و تا دو ماه آتي تغييري نكند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها