کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چوب حراج بر اموال موسسه فرشتگان


کد خبر : ۱۱۲۱۵شنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸:۰۶۱۱۲۸۳ بازدید

آیا صلاح است موسسه‌ای که در اکثر نقاط کشور شعبه دارد، با دادن شماره تلفن تنها و بدون اسناد مزایده، اموال خود را به فروش برساند؟

آیا صلاح است موسسه‌ای که در اکثر نقاط کشور شعبه دارد، با دادن شماره تلفن تنها و بدون اسناد مزایده، اموال خود را به فروش برساند؟

موسسه آرمان در آستانه دریافت مجوز از سوی بانک مرکزی اقدام به فروش اموال خود در سه نقطه از تهران کرده است. در آگهی مزایده این اموال آمده است «موسسه مالی و اعتباری فرشتگان (آرمان در شرف تاسیس) در نظر دارد بخشی از املاک مازاد خود را به فروش رساند»

این اموال شامل دو قطعه زمین در ابعاد ۲۵۰۰ متر در سعادت آباد، کوی فراز و ۱۶۰۰ متر در آفریقا نبش ستاری است که دارای پروانه ساخت نیز هست. علاوه بر آن یک ساختمان اداری –تجاری واقع در سعادت آباد، بلوار سرو شرقی نیز در آگهی مزایده برای فروش گذاشته شده که در تماس با مسئول پشتیبانی این موسسه عنوان شد؛ فروش ساختمان اداری منتفی شده است.

پُردلی مدیرعامل موسسه فرشتگان در گفت و گو با ما ، علت فروش این اموال را مازاد بودن آن بر سرمایه عنوان کرد که بر اساس تاکید بانک مرکزی باید این امال مازاد به فروش برسد. پردلی ارایه توضیحات بیشتر در خصوص چگونگی و زمان دریافت مجوز بانک مرکزی را منوط به گفت و گوی حضوری کرد ولی این آگهی فروش را در راستای سیاست‌های ابلاغی بانک مرکزی دانست.سال گذشته دو موسسه فرشتگان و فردوسی برای احراز شرایط اعلامی بانک مرکزی ادغام شدند و پس از آن نام آرمان را برای خود برگزیدند. به گفته یک منبع آگاه هیچ یک از طرفین نام موسسه مقابل را نمی‌پذیرفت بنابراین بنا بر پیشنهاn بانک مرکزی نامی جدید برای موسسه انتخاب شد.

با این حال، هنوز مدیرعاملی برای موسسه جدید انتخاب نشده و هر یک از موسسات مدیرعامل قبلی خود را دارند. شنیده‌ها حاکی است قرار است تا ماه آینده بانک مرکزی اجازه برگزاری مجمع عمومی را صادر کند که پس از برگزاری این مجمع نسبت به انتخاب اعضای هیات مدیره و مدیرعامل اقدام خواهد شد.از سوی دیگر، موسسه آرمان در شرایطی در لیست دریافت مجوز بانک مرکزی قرار گرفته که سودهای پرداختی این موسسه به سپرده‌ها متناسب با نرخ‌های اعلامی بانک مرکزی نیست.

در تماس با یکی از شعب موسسه آرمان اعلام شد سپرده‌های کوتاه مدت روزشمار ۲۵ درصد و سپرده‌های بلندمدت یکساله ۲۷ درصد سود از موسسه دریافت می‌کنند. این در حالی است که نرخ سود اعلام شده در آذر سال ۱۳۹۳ از سوی بانک مرکزی ۲۲ درصد برای حساب‌های یکساله و ۱۰ درصد حساب‌های روزشمار بوده است.البته در گفت و گو با یکی از مسئولان این موسسه که تمایلی به اظهار نام خود نداشت عنوان شد این سودها متعلق به گذشته بوده و اکنون اصلاح نرخ سود سپرده‌ها مطابق با قوانین بانک مرکز در دستور کار است.

در این میان، آنچه می تواند مورد توجه قرار گیرد، اینکه در شرف تاسیس در این آگهی چه معنا دارد؟ اموال آرمان ادغام شده با فردوسی است یا فرشتگان؟ چرا اسناد مزایده وجود ندارد؟

جالب اینکه فقط در منطقه دو شهرداری دو مجتمع تجاری و اداری به فروش می رسد، در منطقه دیگر شهرداری آن هم در خیابان جردن یک زمین مجتمع تجاری و اداری به فروش می رسد. اینکه یک موسسه کوچک آنقدر در دو منطقه سرمایه گذاری کرده، در مناطق دیگر چقدر سرمایه گذاری کرده است؟توصیه ضروری اینکه آیا صلاح است موسسه‌ای که در اکثر نقاط کشور شعبه دارد، با دادن شماره تلفن تنها و بدون اسناد مزایده، اموال خود را به فروش برساند؟


1mam09rxwnm94ys8r0u3.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها