کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نفت می‌تواند بشکه‌ای 15 دلار شود ؟


کد خبر : ۱۱۱۹۵جمعه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹:۳۳۲۶۴۲ بازدید

یک موسسه اقتصادی آمریکایی معتقد است که پس از لغو تحریم‌ها علیه ایران و سرازیر شدن نفت این کشور به بازارهای جهانی، بهای نفت می‌تواند ...
نفت می‌تواند بشکه‌ای 15 دلار شود ؟نفت می‌تواند بشکه‌ای 15 دلار شود ؟

یک موسسه اقتصادی آمریکایی معتقد است که پس از لغو تحریم‌ها علیه ایران و سرازیر شدن نفت این کشور به بازارهای جهانی، بهای نفت می‌تواند به بشکه‌ای ۱۵ دلار برسد. ایران در حال حاضر روزانه 8.2 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند.

آژانس اطلاعات انرژی ایالات متحده که وابسته به اداره آمار این کشور است، در تازه‌ترین گزارش خود نوشت که در صورت برداشتن تحریم‌های بین‌المللی علیه بانک‌ها و صنعت نفت و کشتیرانی ایران، نفت این کشور به طور کامل وارد بازارهای جهان خواهد شد و بهای این کالا را به شدت کاهش خواهد داد.

در این گزارش آمده است که با لغو تحریم‌ها ایران می‌تواند تولید نفت خود را تا پایان سال ۲۰۱۶ روزانه ۷۰۰ هزار بشکه افزایش دهد.ایران در ماه گذشته روزانه دو میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت تولید کرده است و به این ترتیب تا آغاز سال ۲۰۱۷ می‌تواند تولید خود را به سه میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه برساند.

در این صورت انتظار می‌رود که سایر کشورهای نفت‌خیز، به‌ویژه اعضای اوپک نیز تولید نفت خام خود را افزایش دهند.

به گفته "بریتیش پترولیوم" ایران در سال ۲۰۱۱ روزانه ۴ میلیون و ۴۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کرده است.کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که مصرف نفت در سال جاری میلادی نسبت به سال ۲۰۱۴ بیش از یک میلیون بشکه افزایش یابد و به بیش از 93.5 میلیون بشکه برسد.بهای نفت در بازارهای جهانی از ژوییه ۲۰۱۴ به شدت کاهش یافت و از ۱۱۵ دلار به کمتر از ۶۰ دلار در هفته گذشته رسید.
 

nmy74q223qtxueaa6gr1.jpg

 

یک میلیون بشکه بیشتر

ایران در حال حاضر به دلیل تحریم‌ها روزانه یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کند. چین، ژاپن، کره جنوبی و هند خریداران اصلی نفت ایران هستند، زیرا آمریکا برای این کشورها در زمینه معامله نفتی با ایران امتیازاتی قائل شده است.

بیشتر بخوانید: وزیر نفت: برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت پول کافی نداریم

در حاشیه مذاکرات اتمی در لوزان، بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران اعلام کرد که کشورش قادر است تولید نفت خود را در عرض چند ماه تا یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد. ولی کارشناسان در این مورد تردید دارند.

آژانس اطلاعات انرژی در گزارش ماه آوریل خود می‌نویسد، ایران دارای ۳۰ میلیون بشکه نفت خام است که آماده فروش هستند.

پیشتر آژانس خبری بلومبرگ گزارش داده بود که ۱۳ تانکر عظیم انباشته از نفت در خلیج فارس پهلو گرفته‌اند و گمان می‌رود که حتی میزان بیشتری نفت در تانکرهای داخل کشور موجود باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها