کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت نفت از 63 دلار عبور کرد


کد خبر : ۱۱۱۸۱پنجشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶:۲۰۳۶۱۹ بازدید

مذاکرات برخی کشورها برای کاهش عرضه جهانی نفت و نیز افزایش ذخایر نفت آمریکا کمتر از پیش‌بینی‌های قیمت نفت را افزایش داد و از بشکه‌ای 63 دلار عبور کرد.

 امروز قیمت نفت برنت از اگرچه نسبت به روز گذشته 20 سنت کاهش داشت اما با عبور از بشکه 63 دلار بیشترین قیمت را در سال 2015 رقم زد قیمت نفت آمریکا هم بشکه‌ای 56 دلار و 39 سنت خرید و فروش شد.

به گزارش رویترز از دلایل افزایش قیمت جهانی نفت عدم افزایش ذخایر نفت آمریکا در حد پیش‌بینی‌های قبلی بوده است. قیمت نفت بعد از آن افزایش یافت که ذخایر نفت آمریکا بسیار کمتر از پیش‌بینی قبل ظاهر شد، ذخایر نفت آمریکا رکورد چهاردهمین هفته متوالی را زد و به رقم بیش از 483 میلیون بشکه رسید.

از سوی دیگر مذاکرات بین کشورهای اصلی تولیدکننده نفت در این هفته حاکی از گمانه‌زنی‌ها برای کاهش تولید نفت است. اگرچه اکثر تحلیل‌گران بر این باورند این احتمال بعید است.

هنوز تحلیل‌گران می‌گویند عرضه نفت در بازارهای جهانی همچنان بیش از تقاضا خواهد ماند چرا که تولید بیشتر انجام می‌شود و تقاضا هم کمتر است. این مسئله به ویژه در کشور چین بسیار مشهود است و رشد اقتصادی در این کشور کمترین آهنگ رشد را در 6 سال اخیر داشته است.

ANZ بانک اعلام کرد چرخش قیمت نفت در حالی انجام می‌شود که افزایش تولید نفت را در کشورهای اپک در ماه مارس شاهد بودیم که احتمالا این روند در ماه آوریل هم ادامه خواهد داشت.برخی کارشناسان می‌گویند با توافق نهایی ایران و گروه 1+5 افزایش عرضه نفت بیشتر خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها