کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش نرخ اجاره تالارهای پذیرایی در سال جاری


کد خبر : ۱۱۰۹۶دوشنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰:۱۷۱۷۵۸ بازدید

رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس گفت: به طور میانگین نرخ اجاره تالارهای پذیرایی در سال جاری 15 تا 20 درصد افزایش می‌یابد که این افزایش ...

رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس گفت: به طور میانگین نرخ اجاره تالارهای پذیرایی در سال جاری 15 تا 20 درصد افزایش می‌یابد که این افزایش در برخی تالارها از چند روز گذشته آغاز شده است.

خسرو ابراهیمی‌نیا در گفت‌وگویی در خصوص افزایش نرخ تالارهای پذیرایی در سال جاری گفت: معمولا هر واحد صنفی براساس کارشناسی‌هایی که انجام می‌دهد مبلغی را به عنوان افزایش نرخ به اتحادیه پیشنهاد می‌کند که نرخ پیشنهادی توسط کارشناسان اتحادیه مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از تایید برای اجرایی شدن به واحد صنفی مربوطه ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه کیفیت، فضای کار و درجه‌بندی تالارها از جمله شاخص‌های قیمت گذاری است، افزود: معمولا در شروع هر سال هزینه‌های کارگری، هزینه حامل‌های انرژی و ضریب های مالیاتی افزایش می‌یابد و طبیعی است که این افزایش باید اعمال شود.

به گفته ابراهیمی‌نیا میزان افزایش نرخ اجاره در تالارهای مختلف، متفاوت است.

عضو هیات رییسه اتاق اصناف تهران گفت: همچنین ممکن است تالار پذیرایی قیمت خود را در سال جاری افزایش ندهد. برخی از تالارهای پذیرایی براساس دلایلی که برای خود دارند، شاید نیازی ندانند که قیمت های خود را افزایش دهند.

ابراهیمی نیا درباره افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از هشت به 9 درصد گفت: طبق قانون، مالیات بر ارزش افزوده از هشت درصد به 9 درصد افزایش یافته و واحد‌های صنفی موظف هستند طبق ماده 71 قانون نظام صنفی دارای دستگاه پوز، فاکتور رسمی و صورتحساب باشند و هر سه ماه یکبار مالیات بر ارزش افزوده‌های دریافتی از مردم را بر اساس مدارک مستند به وزارت دارایی پرداخت کنند.

وی با بیان این‌که واحدهای صنفی، امین وزارت دارایی هستند، در پاسخ به این سوال که مبالغی که بدون صدور فاکتور از مشتری دریافت می‌شود و در این زمینه مالیاتی از مشتری دریافت نمی‌شود، تکلیف چیست؟ اظهار کرد: عدم ارائه فاکتور از طریق واحد‌های صنفی تخلف محسوب می‌شود و این کار از طرف واحدهای صنفی مجاز و پروانه‌دار صورت نمی‌گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها