کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گزارش میدانی از بازار ارز


کد خبر : ۱۱۰۸۰یکشنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱:۳۵۴۲۲۱ بازدید

در فرودین‌ماه سال‌جاری تفاهم‌نامه لوزان تا حدودی روند بازار ارز را دستخوش تغییر کرد، بازار ارز در هفته سوم فروردین‌ماه آنچنان دچار خرید و‌ فروش نبود و ...
گزارش میدانی از بازار ارزگزارش میدانی از بازار ارز

در فرودین‌ماه سال‌جاری تفاهم‌نامه لوزان تا حدودی روند بازار ارز را دستخوش تغییر کرد، بازار ارز در هفته سوم فروردین‌ماه آنچنان دچار خریدو‌فروش نبود و دلالان در بین خود معاملات صوری دنبال می‌کردند، رفته فته بازار ارز عدم تاثیرپذیری خود را از تفاهم‌نامه لوزان نشان داد و افراد تنها با نگاه رفع نیاز به بازار ارز مراجعه کردند.

روند آرام بازار ارز از سوی برخی صرافان و دلالان در ماه جاری یک وضعیت عادی و همیشگی است، اما امروز(یک‌شنبه) هوای تهران کمی باران است و این باران بازیگران بی‌سقف بازار ارز را خانه نشین و منتظر کرده است، عدم حضور اکثر دلالان در هوای بارانی امروز تب و تاب معاملات صوری را تا حدودی کاهش داده و بازار نسبت به میزان عرضه‌وتقاضا و حجم معاملات صوری از خود واکنش تعین قیمت را بیان می‌کند.

قیمت دلار در ساعت‌های ابتدایی گشایش بازار قیمت 3330 تومان را نشانه رفت که این افزایش تا 3350 تومان ادامه یافت اما پایدار نبود و از قیمت آن کاسته شد، بعد از سقوط اندک قیمت دلار به 3340 تومان، نرخ دلار روند رشد را تا قیمت 3400 تومان ادامه داد اما قیمت فعلی دلار 3395 تومان است.

ناگفته نماند برخی افراد در حالی که قیمت دلار بر پایه 3395 تومان است، ارز را با قیمت 3400 تومان و 3380 تومان عرضه می‌کنند.

اما برخی از صرافان با وجود آنکه شواهد چیز دیگری را نشان می‌دهد مدعی هستند همگان در پی خرید ارز بوده و هیچ توجهی به تفاهم‌نامه لوزان ندارد، گفته این صراف تا جایی قابل اعتبار است که از روز اول آنچنان اعتنایی به تفاهم نامه لوزان در بازار ارز نبود، اما جای سوال آنچایی است که حجم معاملات واقعی خبر از خریدار بودن افراد را ندارد.

برخی از دلالان در بازار پیش‌بینی‌هایی را اعلام می‌کنند که بیشتر بوی شایعه داشته و احساس می‌شود به دنبال آن هستند که قیمت ارز را به رقم دلخواه خود برای تصاحب سود بیشتر برسانند، رقم‌های دلخواه دلالان با توجه به پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر کاهش درآمد ارزی کشور و کسری بودجه در سال‌جاری منطقی به نظر می‌رسد اما این‌گونه پیش‌بینی در زمان فعلی از سوی دلالان و صرافان تا حدودی زود است زیرا آن‌ها هیچ دلیلی به جز آن که گران می‌شود برای نرخ‌های خود در محدوده 3500 تومان تا چهار هزا ر تومان ندارند.

موضوع قابل توجه بر معاملات دلالان در ماه‌جاری توجه دلالان به معاملات صوری خود با یکدیگر است که حجم آن‌ها با توجه به تفاهم‌نامه و اخباری مبنی بر مذاکرات برای توافق در 10 تیر سال‌جاری تغییری نداشته که این موضوع بر گفته یک دلال صحه دارد که به اقتصادنیوز گفت: دلالان ارز را برای نگه‌داری خرید نمی‌کنند و نگه داشتن ارز توسط دلال ضرر محسوب می‌شود بلکه دلالان ارز را تنها برای معامله خرید و فروش می‌کنند و هرچه گردش ارز بیشتر باشد سود بیشتر خواهد بود.

با توجه به این که بازارهای همگون و متاثر بر یکدیگر همچون بازار طلا، ارز و بورس در چند ماه گذشته بسیار از سپرده بانکی تاثیر پذیرفته و سرمایه‌ها از این بازارها به سمت سپرده بانکی حرکت کرده نمی‌توان بر پیش‌بینی برخی دلالان و صرافان اعتماد کرد زیرا در میزان عرضه و تقاضا ارز به ویژه دلار تغیری رخ نداده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها