کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

2 تا 60 هزار تومان هزینه صدور الحاقیه بیمه !


کد خبر : ۱۱۰۱۱چهارشنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶:۱۱۸۱۱۰ بازدید

با وجود آن که رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرده بود صدور الحاقیه بیمه بدون دریافت هزینه خواهد بود شرکت‌های بیمه هزینه‌ای بنابر سیستم صدور ...
2 تا 60 هزار تومان هزینه صدور الحاقیه بیمه !2 تا 60 هزار تومان هزینه صدور الحاقیه بیمه !

رئیس کل بیمه مرکزی در پی عدم افزایش حق بیمه در سال جاری اعلام کرد ارائه الحاقیه بیمه برای سال 94 بدون پرداخت هزینه از سوی شرکت‌های بیمه انجام می‌گیرد، اما در زمان دریافت الحاقیه هر شرکت بنابر سیستم صدور الحاقیه خود هزینه‌ای از 2 تا 60 هزار تومان دریافت می‌کنند.

 با وجود آن که رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرده بود صدور الحاقیه بیمه بدون دریافت هزینه خواهد بود شرکت‌های بیمه هزینه‌ای بنابر سیستم صدور از مشتری دریافت می‌کند و این در حالی است که برخی از شرکت‌های بیمه همچون بیمه پارسیان صدور الحاقیه بیمه را به اول اردیبهشت‌ماه سالجاری موکول کرده است.

نرخ دیه سالجاری به دستور رئیس کل قوه قضاییه با افزایش روبرو شد ولی بیمه مرکزی تصمیم گرفت تا حق بیمه را برای سالجاری افزایش ندهد و الحاقیه آن را بدون افزایش هزینه در اختیار افراد قرار دهند. در تعهدات بیمه سالجاری پرداخت خسارت مالی را از 5 میلیون تومان به 5 میلیون و 500 هزار تومان و خسارت جانی را به 220 میلیون تومان در ماه‌های حرام افزایش یافته است.

اما یک کارگزار بیمه در این باره گفت: شرکت‌های بیمه بنابر سیستم صدور الحاقیه از افراد هزینه دریافت می‌کنند که کمترین هزینه صدور الحاقیه مربوط به بیمه ایران است.

امیری ادامه داد: سیستم از اوایل روز جاری در پی اعتراض مشتریان به پرداخت هزینه صدور الحاقیه از مرکز قطع شده و تصور می‌شود شرکت‌های بیمه به دنبال راه حلی برای خروج از این مشکل هستند.

او در پاسخ به این سوال مبنی بر این که چه زمانی سیستم وصل خواهد شد، بیان کرد: شرکت مادر اعلام داشته تا بعد از ساعت اداری روزجاری سیستم باز خواهد شد اما در رابطه با تصمیم‌گیری در مورد هزینه صدور الحاقیه بیمه نظری اعلام نشده است.

امیری حرکت مدیران شرکت‌های بیمه و مدیرکل بیمه مرکزی را به حرکت پشت به پشت تعبیر کرد و خاطرنشان کرد: رئیس کل بیمه مرکزی بدون تفکر کارشناسی و دریافت نظر مدیران شرکت‌های بیمه نظر خود را اعلام کرده است که باعث سردرگمی مشتریان و کارگزاران بیمه شده است.

اما برخی از نمایندگی‌های بیمه برای صدور الحاقیه شخص ثالث هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و در تماس تلفنی یا حضور در نمایندگی اعلام می‌دارند به صورت اتوماتیک الحاقیه بیمه صادر خواهد شد.

حال با وجود آنکه صدور بیمه و الحاقیه  توسط سیستم متمرکز زیر نظر شرکت مادر انجام می‌شود می‌توان مدعی شد شرکت مادر هزینه‌ای از مشتریان دریافت نمی‌کند یا نماینده بیمه برای عدم پاسخگویی شفاف با بیان "صدور اتوماتیک الحاقیه" مشتری را از سر خود باز می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها