کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بالاخره 9 میلیارد پیامک در عید , قربانی شد یا 2 میلیارد؟!


کد خبر : ۱۱۰۰۰چهارشنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲:۲۹۴۲۴۲ بازدید

در شرایطی که اپراتورهای موبایل ایران برای اولین بار ریزش 9 میلیاردی پیامک‌ها در ایام عید نوروز را شاهد بودند اما از زبان مقامی رسمی اعلام شد که ...

در شرایطی که اپراتورهای موبایل ایران برای اولین بار ریزش 9 میلیاردی پیامک‌ها در ایام عید نوروز را شاهد بودند اما از زبان مقامی رسمی اعلام شد که کاهش 2.3 میلیاردی پیامک‌ها موجب تعظیم آن جلوی شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی شده است.

 

بر خلاف انتظارها از بازار پررونق پیامک‌ها در ایام عید طبق رویه سابق، امسال برای اولین بار حجم پیامک‌های ارسالی در شبکه اپراتورها کاهش یافت و برنامه‌هایی نظیر وایبر و واتس‌آپ جایگزین پیامک‌ها شد. نوروز امسال برای اولین بار در طول عمر ارتباطات سیار کشورمان شاهد ریزش شدید استقبال از خدمت پیامکی بودیم و به‌خلاف انتظار تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران ارتباطی که گمان می‌کردند تنور پیامک‌های تبریک عید نوروز داغ باشد، رو به سردی گرایید.

سال گذشته (93)، حسن رضوانی معاون وقت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تبادل 28 میلیارد پیامک توسط مشترکان تلفن همراه در تعطیلات نوروز خبر داد و گفت که مشترکان ایرانسل 16 میلیارد و همراه اول 11.5 میلیارد پیامک ارسال کردند.

علی‌رغم اینکه انتظار می‌رفت امسال نیز این سیر صعودی ادامه داشته باشد اما با ارائه مجوزهای 3G و 4G به همراه اول و ایرانسل که همسنگ استفاده بیشتر از خدمات دیتای موبایل است، وضعیت بازار ارتباطی شب عید را دچار تغییر و تحول اساسی کرد.

بنابراین مجموع پیامک‌های ارسالی در شبکه اپراتورها که می‌بایست حداقل روی همان رنج 28 میلیارد می‌ماند به 19 میلیارد سقوط کرد.

پیامک‌های عیدی در حالی به یکباره با کاهش 9 میلیاردی روبرو شد که شاید هیچکس واقعا انتظار این میزان کاهش را نداشت؛ بیشترین ضرر نیز گریبان ایرانسل را گرفت زیرا این اپراتور سال گذشته در 13 روز تعطیلات عید تبادل 16 میلیارد پیامک را ثبت کرده بود که امسال به 8.6 میلیارد رسید.

اما با توجه به شفافیت آمار ارائه شده از سوی دولت، بخش خبری ساعت 22 سیمای جمهوری اسلامی ایران شب گذشته (سه‌شنبه) با بیان اینکه "پیامک در مقابل شبکه‌های اجتماعی سر تعظیم فرود آورد" به نقل از رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عنوان کرد: تعداد پیامک‌ها امسال 2.3 میلیارد نسبت به پارسال کم شده که باعث و بانی اصلی آن شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی هستند.

طبق آمار حدود 20 میلیون تلفن هوشمند با تعداد زیادی شبکه‌های اجتماعی در دست مشترکان تلفن همراه قرار دارد.

در حالیکه این آمار دقیقا بعد از پایان یافتن عید نوروز اعلام شده در ابتدا تصور می‌شود که منظور رئیس رگولاتوری کاهش 2.3 میلیاردی پیامک‌ها در این ایام بوده اما در ابتدا با مقایسه آمار امسال با سال گذشته عنوان کردیم که پیامک‌های نوروزی 9 میلیارد کاهش یافته است.

اما با توجه به اینکه رئیس رگولاتوری دقیقا اعلام نکرده که منظورش از کاهش 2.3 میلیاردی پیامک‌ها مربوط به چه زمانی بوده، می‌توان اینگونه نیز برداشت کرد که آمار در ارتباط با کل سال 93 بوده که با این حساب چون آمار دقیقی پیش از این در ارتباط با کل پیامک‌های سالانه ارائه نشده و سال 94 هم همچنان به پایان نرسیده تا مجموع پیامک‌هایش احصاء شود، آمار ارائه شده مبهم است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها