کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود غیرمجاز خودرو 3600 سی سی به اسم 2450 !


کد خبر : ۱۰۹۷۳سه شنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶:۵۹۱۰۱۴۱ بازدید

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت از واردات خودورهای بالای 2500 سی سی به صورت غیر مجاز خبر داد.

عضو ناظر مجلس در  شورای رقابت با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی، کمیسیون صنایع و معادن با واردات خودروهای خارجی به شدت مخالف است، از واردات خودورهای بالای 2500 سی سی به صورت غیر مجاز خبر داد.

نادرقاضی پور با بیان اینکه متاسفانه عده ای سودجو خودروهای 3600 سی سی را به اسم 2450 سی سی وارد کشور می‌کنند، افزود: به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی، عده‌ای دلال با دستکاری در مدارک، خودروهای 3600 سی سی را به  2450 تغییر می دهند و وارد کشور می‌کنند که این نوعی کلاهبرداری است.


2hsuv7xw1lartszzzvr.jpg


وی ادامه داد: اداره کل استاندارد، وزارت صنعت، معدن وتجارت و  نیروی انتظامی باید از واردات این خودروها بدین شکل جلوگیری کرده زیرا کاملا مشخص است که این خودروها بالای 2500 س سی بوده و با تخلف وارد کشور می‌شود.

قاضی پور با بیان اینکه مجلس با هر گونه واردات خودروهای لوکس مخالف است، افزود: معتقد هستیم خودروهای اشتغالزا و مفید برای تولید داخل، باید وارد شود، البته در مقابل باید کیفیت خودروهای داخلی افزایش و قیمت آن کاهش یابد. 

به گفته این عضو کمیسیون صنایع مجلس از آنجا که ثروتمندان خودروهای چند میلیاردی سوار می‌شوند و شاید قیمت چراغ یکی از آنها معادل با قیمت یک خوردوی داخلی باشد بنابراین تمایل به واردات دارند.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی و کمیسیون صنایع و معادن با واردات خودروهای خارجی به شدت مخالف است، بیان کرد: در حال حاضر عده ای افراد سودجو از چین خودروهایی وارد کردند که قیمت شان بالاتر از قیمت خودروهای داخلی و کیفیتشان بسیار پایین تر  از خودورهای داخل است. 

وی ادامه داد: هر تحولی در حوزه دیپلماسی و اقتصاد باید منجر به تقویت تولید ملی شود نه اینکه واردات تسهیل شود و در واقع  باز کردن درها برای وارد کردن خودرو مشکلی را حل نخواهد کرد و تبدیل به گورستان خودروهای داخلی خواهیم شد.

قاضی پور با اشاره به موضوع انحصار شدن واردات در اواخر سال گذشته گفت: هدف از تشکیل شورای رقابت نرخ گذاری کالاهای انحصاری بود و اواخر سال گذشته هنگامی که وزارت صنعت اعلام کرد که تعداد افراد خاص می‌توانند واردات خودرو را به دست گیرند، شوراری رقابت مخالفت خود را اعلام کرد.

وی افزود: بعد از آن وزارت صنعت طرح خود را تغییر داد و  اعلام کرد که واردات خودرو برای تمام کسانی خواهد بود که دارای شرایط خاص باشند در مجموع در واردات خودرو باید عدالت رعایت شود.

گفتنی است در روزهای گذشته عضو دیگر ناظر مجلس در شورای رقابت از ارائه گزارش مکتوب رئیس این شورا به وزیر صنعت در مورد ایجاد انحصار در واردات خودرو با اجرای طرح ساماندهی واردات خودرو خبر داده است.

عیسی امامی  تاکید کرد: شورای رقابت، طرح جدید وزارت صنعت برای ساماندهی واردات خودرو را مورد بررسی قرار داد و در نهایت، گزارش مکتوبی از سوی رئیس شورای رقابت به وزیر صنعت مبنی بر ایجاد انحصار در بازار خودرو با اجرای این طرح ارائه شد.

امامی با بیان اینکه منتظر دریافت نظر وزارت صنعت در مورد گزارش شورای رقابت هستیم، افزود: در نامه شورای رقابت به وزارت صنعت، تفسیر این شورا از طرح ساماندهی واردات خودرو ارائه شده و وزارت صنعت باید نظرات خود را در مورد مستندات شورای رقابت ارائه کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها