کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اولین نرخ اجاره مسکن در سال 94 +جدول قیمت‌ها


کد خبر : ۱۰۹۶۵سه شنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸:۰۵۱۰۰۱۴ بازدید

تنها سه روز از آغاز به کار رسمی بازار تاثیرگذار و تاثیرپذیر مسکن گذشته است، بازاری که به گفته بسیاری دوسال در رکود بوده و از نگاه برخی امسال ...

تنها سه روز از آغاز به کار رسمی بازار تاثیرگذار و تاثیرپذیر مسکن گذشته است، بازاری که به گفته بسیاری دوسال در رکود بوده و از نگاه برخی امسال می‌خواهد خودی نشان دهد، بنابراین پیش‌بینی یا تصمیم‌گیری برای تاثیرگذاری تفاهم نامه لوزان و رونق بازار شاید اندکی زود باشد. بازاری که در همین سال گذشته تحت تاثیر جلسات مذاکرات ژنو در سکوت بیشتری رفت و بسیاری کارشناسان را به این فکر واداشت که مسکن نه‌تنها از وقایع اقتصادی بلکه از وقایع سیاسی هم تاثیر ویژه‌ای می‌گیرد.

تا پایان سال 93 روال خرید و فروش مسکن با ذکر رکود همراه شد و بسیاری صاحب نظران و کارشناسان ادامه این رکود را در بازار برای سال آینده پیش‌بینی کردند، اما بازار اجاره مسکن با خرید و فروش اندکی متفاوت بود. چرا که با کاهش قدرت خرید مسکن از سوی متقاضیان، میزان رهن و اجاره به نظر می‌رسد رو به فزونی رفته است و این را نه تنها مشاوران املاک بلکه رئیس اتحادیه املاک تهران به اقتصاد نیوز اعلام کرد. 

به گفته حسام عقبایی به طور طبیعی هر چه قدرت خرید ملک کاهش یابد تقاضا برای رهن و اجاره بیشتر می‌شود و در این مدت رکود در مسکن رخ داد. 

حال آغاز سال جدید با اتفاقی سیاسی همراه شده است، که نه‌تنها سیاسی نیست بلکه بخش‌هایی از اقتصاد کشور را هم دربرمی‌گیرد. در این شرایط به نظر می‌رسد بسیاری از سرمایه‌گذاران و متقاضیان مسکن در انتظار بهبود این بازار نشسته‌اند.

در جدول زیر قیمت برخی واحدهای مسکونی ارائه شده در روزهای نخست سال جدید در بخش رهن و اجاره آورده شده است. نکته جالب توجه این است که با صحبت با مشاوران املاک شنیده می‌شود که هنوز این بازار روی غلتک نیافتاده و همچون سال گذشته گرم نشده است و همچنان جای کار دارد.
 
wwzn06l6vdcxrj23ezp.png



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها