کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

كاهش دسته‌جمعی قيمت سر رسيد‌ها در معاملات آتی


کد خبر : ۱۰۹۱۰یکشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸:۵۰۲۴۳۱ بازدید

بعد از انجام توافق هسته‌يي ميان ايران و گروه 1+5، بازار سكه و طلا به اين موضوع واكنش نشان داد و در صبح روز گذشته سكه تمام با كاهش 20 هزار ...

بعد از انجام توافق هسته‌يي ميان ايران و گروه 1+5، بازار سكه و طلا به اين موضوع واكنش نشان داد و در صبح روز گذشته سكه تمام با كاهش 20 هزار توماني روبه‌رو شد، اما بعد از گذشت چند ساعت سكه روند صعودي به خود گرفت و با افزايش هشت‌هزار توماني مواجه شد و 944هزار تومان قيمت خورد اما بازار آتي تحت تاثير كاهش ابتداي صبح بهاي سكه، در تمام سررسيد‌ها با كاهش قيمت همراه شد. همچنين روز گذشته دلار با كاهش قيمت همراه بود و در مدار 3200تومان قرار گرفت.

 اين در حالي است كه قيمت جهاني طلا در پايان مبادلات روز جمعه (آخرين روز كاري در بازارهاي جهاني) با افزايش نسبي روبه‌رو شد كه علت اصلي آن انتشار آمارهاي نااميد‌كننده نسبت به وضعيت بازار اشتغال و كار امريكا بوده است.وزارت كار امريكا در تازه‌ترين گزارش خود اعلام كرده است كه اقتصاد اين كشور طي ماه مارس تنها 126هزار فرصت شغلي جديد ايجاد كرده كه اين پايين‌ترين رقم در يك سال اخير به شمار مي‌رود.

بر اساس اين گزارش انتشار آمارهاي مربوط به بازار اشتغال امريكا تاثير زيادي بر افت ارزش دلار و افزايش نسبي قيمت طلا داشته است.برخي كارشناسان اقتصادي بر اين باورند كه عملكرد نااميد‌كننده اقتصاد امريكا در زمينه اشتغال‌زايي در ماه مارس موجب خواهد شد تا فدرال‌رزرو تصميم خود براي افزايش نرخ بهره را به تاخير بيندازد.اقتصاد امريكا پيش از مارس به‌طور متوالي در 12ماه گذشته بيش از 200‌هزار فرصت شغلي ايجاد كرده بود كه اين روند از سال 1994 ميلادي بي‌سابقه بوده است.

قيمت طلا پس از انتشار اين گزارش ابتدا با رشد 0.7درصدي روبه‌رو شد و به بيش از 1210دلار رسيد ولي در پايان مبادلات روز جمعه به مرز 1203دلاري بازگشت. پيش از اين بسياري از سرمايه‌گذاران و كارشناسان اقتصادي پيش‌بيني كرده بودند كه فدرال‌رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره را براي نخستين‌بار از سال 2006 ميلادي افزايش خواهد داد. پس از انتشار گزارش روز گذشته وزارت كار امريكا ارزش دلار در برابر يورو بيش از يك‌درصد كاهش يافت.اين گزارش حاكي است، با توجه به اينكه قيمت‌ها در بازار آتي از قيمت جهاني طلا، بهاي سكه در بازار داخل و همچنين نرخ ارز تبعيت مي‌كند بايد ديد در آينده اين بازار به كدام سمت و سو حركت خواهد كرد.

 

  بازار آتي از نگاه آمار

اين گزارش حاكي است، در بازار آتي نزديك‌ترين سررسيد يعني ارديبهشت‌ماه با كاهش قيمت روبه‌رو شد به‌طوري‌كه اين سررسيد باكاهش 0.55درصدي نسبت به قيمت تسويه روزانه روبه‌رو شد و به قيمت 928هزار و 500 تومان رسيد. همچنين بالاترين قيمت قرارداد‌هاي سررسيد ارديبهشت‌ماه 931هزار تومان بود كه نسبت به قيمت تسويه روزانه 0.28درصد با كاهش روبه‌رو شد. 415قرارداد سررسيد اسفندماه به ارزش 38ميليارد و 84ميليون و 500هزار ريال بالغ شد.

همچنين قرارداد‌هاي سررسيد تيرماه با كاهش 1.42درصدي نسبت به قيمت تسويه روزانه روبه‌رو شد و به قيمت 939هزار و 500تومان رسيد. همچنين بالاترين قيمت قراردادهاي سررسيد تيرماه نيز 940هزار تومان بود كه با كاهش 1.36درصدي مواجه شد. 581قرارداد سررسيد تيرماه، به ارزش 53ميليارد و524ميليون و 550هزار ريال بالغ شد. بر اساس اين گزارش، قرارداد‌هاي سررسيد شهريورماه با كاهش 1.55درصدي نسبت به قيمت تسويه روزانه روبه‌رو شد و به قيمت 959هزار تومان رسيد. همچنين بالاترين قيمت قرارداد‌هاي سررسيد شهريورماه 959هزار و 500 تومان بود كه 1.5درصد نسبت به قيمت تسويه روزانه با كاهش روبه‌رو شد. 805قرارداد سررسيد شهريورماه به ارزش 75ميليارد و 984ميليون و 550هزار ريال بالغ شد.

در ادامه كاهش قيمت سررسيد‌هاي بازار آتي، قرارداد‌هاي سررسيد آبان با كاهش 1.86درصدي نسبت به قيمت تسويه روزانه روبه‌رو شد و به قيمت 979هزار تومان رسيد. بالاترين قيمت قرارداد‌هاي سررسيد آبان‌ماه 981هزار تومان بود كه 1.66درصد نسبت به قيمت تسويه روزانه با كاهش همراه بود. اين گزارش حاكي است، 6هزار و 264قرارداد سررسيد آبان‌ماه به ارزش 605ميليارد و 505ميليون و 650هزار ريال بالغ شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها