کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش 20 درصدی درآمد دولت کویت به دلیل افت قیمت نفت


کد خبر : ۱۰۸۷۱جمعه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳:۱۱۱۵۴۵ بازدید

وزارت دارایی کویت اعلام کرد تحت تاثیر افت قیمت نفت درآمدهای دولت این کشور در 11 ماه نخست سال مالی جاری حدود 20 درصد کاهش داشته است.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی وزارت دارایی کویت، درآمدهای این کشور در 11 ماه نخست سال مالی فعلی، به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت به میزان یک پنجم کاهش یافته است.

میزان درآمدهای این عضو اوپک تا پایان ماه فوریه، از 28.9 میلیارد دینار در مدت مشابه سال گذشته، به 23.2 میلیارد دینار (77.3 میلیارد دلار، 71.4 میلیارد یورو) رسیده که کاهشی 19.7 درصدی را نشان می دهد.این کاهش عمدتا ناشی از کاهش 27.4 درصدی درآمدهای نفتی این کشور از 27 میلیارد دینار سال گذشته به 21.2 میلیارد دینار بوده است.

درآمدهای نفتی همچنان 91.4 درصد مجموع درآمدهای دولت کویت را تشکیل می دهد.نفت از ماه ژوئن گذشته تاکنون به دلیل فزونی عرضه حدود 60 درصد ارزان شده است. افزایش ارزش دلار و کند شدن آهنگ رشد اقتصاد جهانی نیز موجب کاهش تقاضا شده است.قیمت نفت خام کویت در سال مالی گذشته به طور متوسط بالاتر از 100 دلار بود، اما در حال حاضر این رقم به حدود 50 دلار رسیده است.سال مالی کویت از آوریل تا ماه مارس است. میزان درآمدهای دولت کویت در ماه مارس هنوز منتشر نشده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها