کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمادگی پالایشگاه‌های آسیایی برای افزایش خرید نفت ایران


کد خبر : ۱۰۸۰۳سه شنبه، ۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸:۱۴۲۰۷۲ بازدید

بلومبرگ طی گزارشی نوشت پالایشگاه های آسیایی آماده می شوند در صورت توافق هسته ای ایران نفت بیشتری از این کشور خریداری کنند.

مشتریان آسیایی نفت که در شرایط فزونی عرضه در بازار نفت مورد نیاز خود را از کشورهای مختلف از عراق گرفته تا مکزیک تامین می کنند، در حال آماده شدن برای چانه زنی های احتمالی برای افزایش واردات، در صورت افزایش صادرات نفت ایران هستند.

در حالی که قدرت های جهانی به دنبال دستیابی به توافقی بر سر برنامه هسته ای ایران هستند، حداقل 6 شرکت پالایشگاهی آسیایی از جمله شرکت مانگالور هند و شرکت کازمو اویل ژاپن انتظار دارند که در صورت برداشته شدن تحریم ها علیه ایران، نفت بیشتری از خاورمیانه خریداری کنند.  در حالی که تولید کنندگان به دنبال دفاع از سهم خود در بازار هستند، خریداران در آسیا نیز تلاش دارند تا به منابع تامین نفت خود تنوع ببخشند.

تحریم های غرب، موجب شده که میزان صادرات نفت ایران از 2.5 میلیون بشکه در روز در زمان قبل از تحریم ها به 1.1 میلیون بشکه کاهش یابد.

هونگ سونگ کی، تحلیلگر بازار نفت در موسسه سامسونگ فیچرز گفت: «اگر تحریم ها برداشته شوند، شانس زیادی وجود دارد که تقاضا برای نفت ایران در کشورهای آسیایی نظیر کره جنوبی، چین و ژاپن افزایش یابد.» وی افزود: «هند نیز یکی دیگر از مشتریانی است که باید دید چه واکنشی از خود نشان می دهد.»

تا قبل از تشدید تحریم ها در اواسط سال 2012، ایران دومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک پس از عربستان بود، اما اکنون این کشور به رده پنجم تنزل یافته است. بر اساس آمارهای گردآوری شده توسط بلومبرگ، میزان تولید روزانه نفت ایران در ماه فوریه به 2.78 میلیون بشکه رسید، در حالی که این رقم در دسامبر 2011، 3.58 میلیون بشکه بود.
تولید نفت شیل، میزان تولید نفت خام آمریکا را به بالاترین رقم در بیش از 3 دهه گذشته رسانده و نیاز آمریکا به واردات نفت را کاهش داده است. این موضوع موجب شده تا تولید کنندگان نفت برای دفاع از سهم خود در بازار، قیمت ها را کاهش دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها