کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افت ارزش دلار قیمت طلا را به 1200 دلار خواهد رساند


کد خبر : ۱۰۷۹۳دوشنبه، ۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱:۴۵۲۸۸۱ بازدید

تحلیلگران ارشد کیتکو نیوز بر این باورند که ادامه روند نزولی ارزش دلار در روزهای آینده موجب خواهد شد تا قیمت هر اونس طلا به بیش از 1200 دلار افزایش یابد.

کاهش ارزش دلار موجب شد تا قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه به بیش از 1180 دلار برسد و در هفته گذشته رشد 3 درصدی را تجربه کند.

بر اساس این گزارش تحلیلگران بر این باورند که علت اصلی افزایش چشمگیر قیمت طلا و نقره در روزهای گذشته بیانیه نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا و اظهارات جانت یلن بوده است.

رئیس فدرال رزرو آمریکا تاکید کرده است که عجله ای برای افزایش نرخ بهره ندارد و این مساله تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی داشته است.

طی روزهای آینده آمارهای اقتصادی مهمی در آمریکا منتشر خواهد شد و به نظر می رسد این آمارها تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

تحلیلگران ارشد موسسه سی ام سی مارکتس نیز اعلام کردند که احتمال ادامه روند نزولی ارزش دلار و رسیدن قیمت طلا به 1200 دلار در هر اونس وجود دارد. 

اوله هانسن تحلیلگر ارشد موسسه ساکسو بانک نیز گفت: سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده 1190 دلار خواهد بود و سطح حمایتی قیمت طلا نیز 1150 دلار است.

وی افزود: هنوز خیلی زود است که بخواهیم بگوییم روند صعودی قیمت طلا بار دیگر آغاز شده است. به نظر من سطح باید سطح مقاومتی 1190 دلاری شکسته شود تا بتوان نسبت به افزایش بیشتر قیمت طلا امیدوار بود.

نیک براون تحلیلگر ارشد موسسه ناتیکسیس نیز گفت: مسیر کنونی ارزش دلار کمک زیادی به قیمت همه کالاها به خصوص طلا و نقره کرده است. 

هانسن در ادامه گفت: انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت طلا شود. انتشار این آمارها تصویر روشن تری از وضعیت اقتصادی آمریکا ارائه خواهد داد و چشم انداز نرخ بهره فدرال رزرو را روشن خواهد کرد.

طی روزهای آینده آمارهای مربوط به بخش مسکن و مدعیان بیکاری آمریکا منتشر می شود. آمارهای مربوط به وضعیت نرخ تورم آمریکا نیز عامل مهم دیگری است که می تواند بر روند قیمت طلا و ارزش دلار موثر باشد. 

روشن شدن وضعیت یونان نیز عامل مهم دیگری است که بر قیمت طلا موثر است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها