کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لیست سیاه پذیرنده‌های کارتخوان‌ها در شاپرک


کد خبر : ۱۰۷۰۲سه شنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴:۳۵۶۲۹۰ بازدید

مدیر عامل شرکت آسان پرداخت از لیست سیاه برای پذیرنده های کارت خوان ها در شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارت) در سال آتی ...

مدیر عامل شرکت آسان پرداخت از لیست سیاه برای پذیرنده های کارت خوان ها در شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارت) در سال آتی خبر دادو گفت: قرار است این لیست در ماه های ابتدایی سال آینده اجرایی شود.

حامد منصوری در جمع خبرنگاران، مفقودی دستگاه‌های کارت خوان را از دغدغه های پی اس پی ها(شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی) دانست و اظهار داشت: برای رفع این مشکل جلساتی با شاپرک برگزار و قرار شد لیست سیاهی در این شرکت برای پذیرنده های متخلف کارتخوان ها به وجود بیاید.

وی ادامه داد: قرار است اطلاعات پذیرندگان کارتخوان ها در این لیست قرار گیرد تا پذیرندگان در صورتی که مشکلاتی ایجاد کنند دیگر نتوانند از دیگر پذیرندگان، دستگاه کارتخوان دریافت کنند.

منصوری با بیان اینکه هر یک از دستگاه های کارتخوان 500 هزار تومان ارز بری دارد، افزود: پذیرندگان کارتخوان ها برای جلوگیری از افزایش هزینه ها باید در نگهداری این دستگاه ها دقت لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه شرکت آسان پرداخت دارای 8 هزاردستگاه کارتخوان مفقودی است، گفت: حوزه پرداخت الکترونیکی در سال آینده نیازمند توجه ویژه نهادهای ناظر حاکمیتی است؛ این توجه بیش از اینکه از جنس حمایت های مالی باشد باید در قالب اقداماتی برای بهبود فضای کسب و کار انجام شود.

منصوری گفت: بزرگترین چالش حوزه پرداخت الکترونیکی طی سال های اخیر نامناسب بودن فضای کسب و کار در این حوزه بوده است. بخشی از این مسئله البته طبیعی بود چرا که نمی توان و نباید حوزه پرداخت الکترونیکی را مجزای از کل ساختار اقتصادی دانست بنا بر این در شرایطی که اقتصاد کشور گرفتار مشکلات متعددی بود طبیعتا تمامی حوزه ها از جمله بخش پرداخت الکترونیکی نیز تحت تأثیر قرار می گیرند.

وی ادامه داد: یکی از پیامدهای این فضای نامطلوب، ناتمام ماندن تلاش های نهادهای ناظر حاکمیتی در این حوزه برای اصلاح ساختار کارمزدها بود؛ با وجود اینکه منطق و استدلال پرداخت بخشی از کارمزد از سوی پذیرندگان یا همان صاحبان کسب و کار و اصناف، کاملا روشن بود اما شرایطی رکودی حاکم بر اقتصاد از یک سو و پرهیز دولت از ایجاد هیجان و اصرار بر حفظ ارامش، اصلاح نظام و ساختار کارمزدی را با توقف مواجه کرد.

مدیرعامل آسان پرداخت در تشریح پیامدهای این توقف برای شرکت های پی اس پی گفت: تقریبا تمامی شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی برنامه ریزی های گسترده ای برای گسترش ضریب نفوذ ابزارهای پرداخت خصوصا دستگاه های کارتخوان انجام داده بودند و در برخی موارد نسبت به خرید و وارد کردن این دستگاه ها هم اقدامتی انجام گرفته بود اما تغییر رویه شاپرک در پرداخت کارمزدهای مرسوم و عدم اجرای نظام کارمزدی جدید، این برنامه ریزی ها و اقدامات را دچار وقفه کرد.

منصوری ادامه داد: با این وجود اما برخی از شرکت های پی اس پی از جمله شرکت آسان پرداخت تلاش کردند این تهدید را به فرصت تبدیل کنند و با سرمایه گذاری بر سایر ابزارهای پرداخت به ویژه تلفن همراه، از سطح و کیفیت خدمات ارائه شده به جامعه کم نکنند.

وی افزود: خوشبختانه ارائه اینترنت پرسرعت بر روی شبکه تلفن همراه به کمک آمد و استفاده از تلفن همراه را به عنوان ابزار پرداخت الکترونیکی گسترش داد؛ در همین راستا اپلیکیشن آپ را به جامعه ارائه کردیم تا کاربران بتوانند علاوه بر یو اس اس دی از طریق اینترنت گوشی های تلفن همراه خود نیز عملیات پرداخت را انجام دهند.

منصوری ادامه داد: طی چند ماه گذشته این ابزار با استقبال خوب کاربران مواجه شده و بخشی از تراکنش ها را به خود اختصاص داده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها