کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران منفی شد


کد خبر : ۱۰۷۰۰سه شنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰:۵۷۲۱۷۱ بازدید

با ارائه صورت‌های مالی 5 پالایشگاه بورسی به سازمان بورس، این شرکتها بعد از ماه ها توقف در روزهای آخر سال 93 به بازار سرمایه ...

با ارائه صورت‌های مالی 5 پالایشگاه بورسی به سازمان بورس، این شرکتها بعد از ماه ها توقف در روزهای آخر سال 93 به بازار سرمایه برگشتند و روند بورس را منفی کردند.

شرکتهای پالایشگاهی بعد از کش و قوس های فراوان سرانجام روز گذشته صورتهای مالی جدید خود را به بازار ارائه کرده و آماده بازگشت به تالار شیشه ای شدند.

این شرکتها به دلیل نارضایتی از قیمت‌های اعلامی وزارت نفت مایل به ارائه صورتهای مالی و پیش بینی سال آینده نبودند اما بعد از دریافت ابلاغیه قیمت فرآورده ها ملزم به ارائه اطلاعات به بورس و بازگشایی نماد شدند که این اتفاق در روز گذشته رخ داد.

به این ترتیب طبق هماهنگی به عمل آمده اطلاعات شرکتها به همراه نامه شفاف سازی و توضیحات سازمان بورس شب گذشته توسط 5 پالایشگاه بندرعباس، تبریز، تهران، شیراز و لاوان منتشر شد اما پالایشگاه اصفهان که مدت طولانی تر نسبت به سایرین متوقف شده اشت،هیچ اطلاعاتی ارائه نکرد.

با ارائه اطلاعات شرکتهای پالایشگاهی در 2 سناریو، نماد این شرکتها بعد از 9 ماه توقف بازگشایی شده و موجب آزاد شدن سرمایه های بلوکه شده سهامداران ‌شد.

به این ترتیب در ابتدای معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت بندرعباس و تبریز پس از تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و بدون محدودیت نوسان در بورس بازگشایی شد؛ نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت تهران به عنوان گران ترین سهم بازار سرمایه و نیز پالایشگاه های لاوان و شیراز نیز در فرابورس بازگشایی شدند.

با برگشت 5 پالایشگاه متوقف شده به بورس، بازار سرمایه که در روزهای گذشته رکود شکنی های جدیدی تجربه کرده و با افزایش قیمت ها و شاخص مواجه شده بود، روند منفی در پیش گرفت و شاخص بورس تا نیمه معاملات افت 269 واحدی را تجربه کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها