کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

صنعتگران متقاضی راه‌اندازی چه کارخانه‌ای هستند؟


کد خبر : ۱۰۶۸۶سه شنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۹:۱۷۳۰۴۵ بازدید

آمار جوازهای تاسیس صادر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد که در 9 ماهه امسال در مجموع 12 هزار و 646 جواز تاسیس ...

آمار جوازهای تاسیس صادر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد که در 9 ماهه امسال در مجموع 12 هزار و 646 جواز تاسیس، صادر شده که بیشترین آن مربوط به گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی بوده است.

در این مدت میزان جوازهای تاسیس صادره برای سایر محصولات کانی فلزی 2055 مورد بوده که پیش بینی 9647 میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال 40 هزار و 603 نفر در این بخش شده است.ان در حالی است که تعداد جواز تاسیس های این بخش و ایجاد اشتغال آن در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 20 درصد کاهش داشته است.

اما پس از این گروه، مواد غذایی و آشامیدنی ها بیشترین تعداد جوازهای تاسیس صادر شده در سه فصل ابتدایی سال 1393 را داشته اند که بر اساس آمار 1703 جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری 10 هزار و 841 میلیارد تومان در این مدت برای این گروه صادر شده است.

همچنین قرار است این تعداد جوازهای تاسیس در گروه مواد غذایی 55 هزار و 556 نفر شغل در کشور ایجاد کند و این در شرایطی است که میزان جوازهای تاسیس صادره نسبت به مدت مشابه سال گذشته فقط هشت درصد اما پیش بینی اشتغال ایجاد شده بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

سومین گروهی که بیشترین جواز تاسیس صادره در این مدت را به خود اختصاص داده، گروه محصولات از لاستیک و پلاستیک بوده است که 1320 جواز تاسیس در این مدت برای این گروه صادر شده است.

پیش بینی سرمایه گذاری در این جوازها 5840 میلیارد تومان و اشتغال ایجاد شده توسط آن 23 هزار 744 نفر تخمین زده شده است که به رغم کاهش پنج درصدی جوازهای تاسیس نسبت به سال قبل اشتغالزایی آن 15 درصد افزایش خواهد داشت.

همچنین گروه سایر فعالیت های خدمات مهندسی و محصولات فلزی فابریکی نیز به ترتیب با تعداد جوازهای تاسیس 1033 و 886 مورد در رده های بعد قرار می گیرند.

به این ترتیب در 9 ماهه ابتدای امسال بیشترین تعداد جواز تاسیس صادر شده متعلق به گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی است و بیشترین رشد پیش‌بینی سرمایه‌گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را گروه محصولات از توتون و تنباکو به خود اختصاص داده اند.

همچنین میزان کل پیش بینی اشتغال 304 هزار نفر است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش 15.7 درصدی را نشان می دهد. بیشترین پیش بینی اشتغال در 9 ماهه امسال در رشته فعالیت محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها است که متوسط اشتغال این گروه در هر واحد 32.6 نفر برآورد شده است.

بیشترین پیش‌بینی سرمایه‌گذاری نیز در این مدت به ارزش 15 هزار و 483 میلیارد تومان در گروه ساخت مواد و محصولات شیمیایی بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها