کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلای جهانی به 1163 دلار در هر اونس رسید


کد خبر : ۱۰۶۷۷دوشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵:۵۳۱۷۰۶ بازدید

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز 3 دلار افزایش یافت و هر اونس طلا در برابر 1163 دلار معامله شد.

قیمت طلا تحت فشار تقویت ارزش دلار در آستانه نشست مهم فدرال رزرو آمریکا در این هفته که نتایج آن می تواند در تخمین زمان افزایش نرخ بهره موثر باشد، در نزدیکی پایین ترین رقم خود در بیش از 3 ماه اخیر باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 3 دلار افزایش به 1163 دلار رسید. قیمت فلز زرد در روز جمعه برای ششمین هفته در هفت هفته اخیر کاهش یافته بود.پس از انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا و قوت گرفتن احتمال افزایش نرخ بهره در این کشور، قیمت طلا در هفته گذشته به پایین ترین رقم از اول دسامبر تاکنون (1147 دلار و 10 سنت) رسید.

اکنون سرمایه گذاران در انتظار نتایج نشست دو روزه سیاست گذاری فدرال رزرو هستند که از روز سه شنبه آغاز می شود. نتایج این نشست می تواند سرنخ هایی از زمان افزایش نرخ بهره به دست بدهد. افزایش نرخ بهره می تواند به تقاضا برای طلا آسیب بزند.هولی لی، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز، با اشاره به نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو گفت: «اگر کمیته  مواضع غیرمنتظره ای در طرفداری از افزایش نرخ بهره بگیرد، کاهش قابل توجه دوباره (قیمت طلا) می تواند متحمل باشد.»

پس از آمارهای قوی پیاپی از بازار کار آمریکا، این احتمال قوت گرفته است که فدرال رزرو در ماه ژوئن نرخ بهره را افزایش دهد.با مطرح شدن احتمال افزایش نرخ بهره، ارزش دلار بالا رفته و در برابر ارزهای معتبر جهانی، به نزدیکی بالاترین رقم 12 سال گذشته رسیده است.تقویت ارزش دلار به جذابیت بازار طلا براس سرمایه گذاری آسیب می زند و فلز زرد را برای دارندگان سایر ارزها گرانتر می سازد.حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه 0.28 تن کاهش یافت و به 750.67 تن رسید که پایین ترین رقم از اواخر ژانویه تاکنون بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها