کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

پایان 48 سال یکه‌تازی پیکان وانت + تصاویر

کدخبر:۱۰۵۷۰سه شنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶:۱۵۱۷۲۶۱ بازدید

خط تولید وانت پیکان در خودروسازی تبریز متوقف و آریسان جایگزین شد.

یکان وانت که گویی خاضعانه نظاره‌گر است خود را نباخته و همچنان متواضعانه و البته شکوهمندانه از سال‌ها یکه‌تازی حالا باید میدان را برای رقیب تازه نفس خود باز کند و به قول قدیمی‌ها کار را به جوان‌ترها بسپارد.

پیکان که چند سالی‌ است در موزه‌ها ژست پیشکسوتانه به خود گرفته است باید در کنار خود جایی برای برادر تنی خود باز کند تا کم‌کم از تنهایی در بیاید.

«آریسان» خود را بزک دوزک کرده است و استرس امروز را در موتور تازه نفسش حس می‌کند، چرا که باید لاستیک جای لاستیک پیکان‌وانتی بگذارد که بار چند برابری ظرفیتش را هم به دوش کشیده و خم به ابرو نیاورده است.


صبح امروز طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد ایران‌خودرو،‌ ‌معاون وزیر صنعت،‌معدن و تجارت، رئیس پلیس راهور، رئیس سازمان ملی استاندارد و مسئولان سازمان محیط زیست تولید پیکان وانت متوقف و وانت «آریسان» (پی یو وان) جایگزین آن شد .

تولید پـیکان از سال 1346 در شرکت ایران خودرو آغاز شد و در حدود 40 سال تولید آن ادامه یافت. از سال 1346 پیکان با دو مدل دولوکس و کارلوکس به بازار عرضه شد و در این سال وانت پیکان و تاکسی پیکان هم به آن اضافه شد و پیکان اتوماتیک نیز در سال 1349 به تولیدات افزوده شد. در سال 1350 و 1351 شش مدل پیکان تولید می‌شد که عبارت بود از دولوکس، وانت، کار، جوانان، تاکسی و اتوماتیک. درنهایت تولید پیکان درسال 1383 به اتمام رسید و پروندهٔ پیکان خودروی محبوب هر ایرانی بسته شد. عده‌ی بسیاری از مردم نیز معتقدند با وجود نقص‌هایی که پیکان دارد اگر هنوز هم پیکان تولید می‌شد آن را به پراید ترجیح می‌دادند و در مقایسه با پیکان و پراید خودروی پیکان را خریداری می‌کردند.




در این مراسم اکبرزاده - مدیر پروژه تولید وانت آریسان - اظهار کرد: طراحی این وانت جدید در داخل کشور صورت گرفته و قطعات آن کاملا داخلی است.

وی با بیان این‌که استاندارد آلایندگی این وانت یورو 4 و قدرت حمل بار آن بین 750 تا 830 کیلوگرم است، خاطر‌ نشان کرد: این وانت در دو مدل دوگانه‌سوز و تک‌سوز تولید خواهد شد.

مدیر پروژه تولید وانت آریسان ادامه داد: کپسول گاز مدل دوگانه‌سوز این وانت در زیر اتاق بار جانمایی شده و مشکل اشغال فضای صندوق از بین رفته است.

وی خاطر‌ نشان کرد: اتاق باز و کاربری این وانت با توجه به نیاز مصرف‌کنندگان امکان تغییر دارد.

قرار است تولید وانت پیکان در عراق با هدف صادراتی ادامه داشته باشد.
 

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

رضا: 1393/12/1912:07:30،
223
80
خدا رو شکر قبل از وانت هم تولید ال 90 متوقف شد.
سلام: 1393/12/1912:15:18،
142
15
یکه تازی های ایران خودرو و سایپا باید به اتمام می رسید ...نه بیچاره مال پیکان وانت
سلام2: 1393/12/1912:16:51،
102
23
بدبخت تر از عراق رو پیدا نکردین هاااااا....

کاش میگفتین به کشورهای اسکاندینوی میخواین صادر کنین
123: 1393/12/1912:23:02،
138
86
اسم ال لگن رو نیار که فقط گاری بی خاصیت رو واسم تداعی معانی میکنه!
ریززززززززبین: 1393/12/1912:28:23،
72
17
دوباره یاد برادران خیامی افتادم
مرسی ایرانجیب
کاش گزارشی هم از وضعیت و حال و هوای فعلی ایشان می گذاشتید
علی... تاریخ....: 1393/12/1912:42:03،
122
20


به امید توقف تولید تمام محصولات قدیمی و از رده خارج مثل پراید و پژو

به امید روزی که مردم ایران مجبور نباشن خودرو های از رده خارج را با چند برابر قیمت سوار شن

از همین جا به مدیران ایران خودرو و سایپا میگم: شما علم ساخت خودرو رو ندارین دست از سرمون یر دارین


همایون: 1393/12/1913:04:53،
110
20
خجالت بکشید دیگه
بسه دیگه پول و جون مردم با این اشغالا گرفتین هم باعث تصادف میشن هم باعث آلودگی هوا پول فورد 2015 میگیرین لگن 1980 تحویل میدین
اگه این صنعت اشتغال زاست بزارین 10 تا کارخانه این خارجی های اجنبی باز کنن ببینید چند ملیون میرن سر کار و چقدر صنعت قطعه سازی ما پیشرفت میکنه
البته تقصیر مردم هم هست تا این آشغال ها رو میخرن اینا هم فک میکنن مردم نفهمن
amir: 1393/12/1914:15:57،
46
38
الان چه ربطی به ال 90 داشت این مقاله. به خاطر تحریم قطعات ندادن ؛ تولیدش امده پایین. اینا که متوقفش نکردن.
.: 1393/12/1914:34:55،
37
18
اقای نولان چرا غرب باید بمون اعتماد نکنه اا شما خبرا رو دیدی در مورده علی مطهری و حمله به او تو شیرازو .پس شاید حق دارن
پرشیا: 1393/12/1914:47:26،
23
13
ماشالله تو هر تصویر یک ناظر هم هست که داره تماشا میکنه.
مهندس: 1393/12/1915:40:31،
30
17
آخه کی میخاید بفهمید که خودرو باری شهری نباید کاپوت کشیده داشته باشه . آلمان ها 60 سال پیش وانت رو تبدیل به خودری بسته بدون کاپوت تغییر دادن (VW -BUS) که هم جای بار بیشتر وهم راحت چا پارکش راحت باشه . چرا اینقدر خودرو سازای ما بی سلیقن؟ چرا نمی فهمید وانت باید بخاطر امنیتش و حفظ کالاش اطاقش بسته باشه.
elaheh: 1393/12/1916:07:18،
41
16
قراره سپر جلو رو خود مشتری با سلیقه خودش رنگ کند؟؟
سعید: 1393/12/1918:24:53،
15
13
زمانی باید خدا را شکر کنی که محصولات قدیمی تر از خط توليد حذف بشوند، نه تنها خودرویی که سال ارائه اش 2004 است، و باقی ماندن خودروهای قدیمی تر......این یعنی عقبگرد.....ضمنا قابل ذکر است مونتاژ کاران از مونتاژ خودروهای قدیمی تر بیشتر سود می کنند...چون کشور طراح اولیه حق انتقال تکنولوژی کمتری برای آنها دریافت می کند..
رضا: 1393/12/1919:09:24،
22
43
خوشم میاد L90 این همه تقاضا داره هر روز داره کمیاب تر و گرانتر میشه
بعضی ها هم از این که نخریدن رفتن یه آشغال دیگه خریدن دارن می ترکنننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
محمد: 1393/12/1921:41:15،
16
15
تو عکسا اگه دقت کنید قشنگ معلومه کیفیت رنگ پیکان وانت قدیمی از اریسان خیلی بهتره
آمنا: 1393/12/1923:05:53،
17
26
آقایونی که نتونستن ال 90 بخرن و پژو خریدن و الان از تعمیرگاه نظر میدن پیداشون شد
آرش: 1393/12/1923:08:13،
15
17
چه ربطی داره به ال 90 این مقاله؟؟؟ باز اینا پیداشون شد...الان اتفاقا تولیدش زیادم شده تندر90
سالار: 1393/12/2000:20:08،
13
19
تبریک ... پرشیا وانت ... لذت ببرید
کاوه: 1393/12/2010:40:21،
13
15
واقعا ربطش به ال نود چی بود؟؟؟!!!!!!! مطمعن هستی که مشکل خاصی نداری؟؟؟؟؟
محمد: 1393/12/2022:32:59،
12
12
وااااي دلم اصن دارم از حال ميرم كه برم با اين ماشين مثل تيبا ٢ عكس سلفي بگيرم
(منو اريسان يه هويي)
امیر: 1393/12/1912:08:34،
64
24
کاریسا؟ آریسان؟ کارا ؟ کورا ؟ شورا ؟ سعید؟ چی چی نکنه سعید و شورا از رو این ساختن
کوکی: 1393/12/1912:59:31،
49
15

همینجوری پیش میرن تا کم کم برسن به آزرا و ماکسیما و غیره.
اینا هیچی ازشون بعید نیست.وقتی داشبورد پژو پارس رو میگن سوناتایی.فردا پراید رو هم میگن طرح ماکسیما
احمد: 1393/12/1912:09:10،
56
17
تو عکس اخر مجبورن اینقدر ماشینو بالا بردن؟
ahura: 1393/12/1912:41:51،
43
15
جان من جعبه ابزارهارو در عکس آخر ببینید انگار ماشینو توی گاراژ تعمیرگاهای شوش سرهم میکنن.
رضا: 1393/12/1912:11:20،
44
21
هر زمان با پیکان رانندگی کردم انگار داشتم خواب بد میدیدم که پاهام نمیتونن حرکت کنن جا پاش فاجعه بود و بود و بود
....: 1393/12/1912:21:43،
25
16
متنفرم ازین پیکان
مهران: 1393/12/2008:43:36،
14
15
داداش این همون پیکانه به خدا
فقط پالونش عوض شده
ناصر: 1393/12/1912:13:22،
34
17
بس کنین بابا اینا همش بهانه بود برا اینکه سود چن برابریشون کم بود از وانت و نمی خواستن ماشین 12 تومنی در ایران تولید بشه.وگرنه وانت پیکان صد شرف دارد به این شتر گاو پلنگ
سعید: 1393/12/1912:13:35،
23
24
این پیکان خییییلی خزه چه خودش چه وانتش از اولم محصول تالبوت شرکت ورشکسته ی بریتانیایی بود
سهیل: 1393/12/1912:22:05،
38
16
واقعا برای مسئولان متاسفام .
تولید وانت پیکان رو متوقف کردن اما چی جایگزین کردن ؟
یک اطاق جدید که شاسی و تمام قسمت هاش پلتفرمش همون RD خودمونه
موتور 1700 روا سال و گیربکس روا سال به همراه فنر شمش و گاردان دو تیکه
دقیقا همون روا RD رو برداشتن وانت کردن ...
بعد میگن پیکان وانت از رده خارج شد .
واقعا پیکان وانت رو از رده خارج کردن ؟ پیکان سال 83 تولیدش متوقف شد ولی تا سال 90 روا سال رو تولید کردن !! با نیرو محرکه پیکان !!!
منتقد: 1393/12/1912:22:40،
45
16
پیکانو با 14 تومن میخریدی ولی بابابت این با همون موتور و شاید قدرت کمتر و همون هزینه ای که برای ساخت پیکان میکردن کمش باید 18 تا 20 تومن پول بدی پس نمیشه گفت جایگزین پیکان وانت شده در واقع برنامه ای بوده از طرف دولت با همون سرمایه ولی سود بیشتر. اخه کی دلش واسه مصرف کننده سوخته ؟!!!!!!!!!!!!
زانیار: 1393/12/1912:26:39،
45
16
اینهمه مدل پیکان بوده وما ازش بی خبر بودیم

دولوکس، وانت، کار، جوانان، تاکسی و اتوماتیک


چهل سال پیش اینها داشتن اتومات تولید میکردن مردم باید قدر ایرانخودرو را بدونند
خط تولید را نگاه کنین اگه خط تولید ماشین اونیه که توخارج میبینیم این خط تولید برای تولید سه چرخه خوبه
نظر قطعي: 1393/12/1912:31:06،
40
23
قابل توجه بچه هاي پارس سوار كه خودمم شاملش ميشم.
اينم وانت پرشيا
پویا: 1393/12/1912:39:49،
28
15
کپسول گاز مدل دوگانه‌سوز این وانت در زیر اتاق بار جانمایی شده ... چی؟ دانشمندان توانمند و خودکفای کشور اين خطر نداره؟ چند ستاره ايمنی به ماشين می دند. البته از نوع منفی.
عرفان: 1393/12/1912:39:59،
40
18
ایشاا... طی چند ماه اتی با رنگ سپرها و نصب چراغ مه شکن درون سپرها شاهد رونمایی از وانت کاملا جدید اریقان (پی یو توو) خواهیم بود...
مدل بعدیشم با نصب ساعت درون کابین به اسم اریجان (پی یو ترییی) هست...
خدایا از سر گناهامون بگذر.. بذار ما هم به اسایش بلاد کفر برسیم..
واسه کسایی که میخوان منفی بدن این ماشینو با وانت پیکان مقایسه نکنین با یه وانت کار توی اروپا یا امریکا مقایسه کنین..
این عزیزان 40 سال پیکان تولید کردن الان اینو که میدن بیرون فک میکنن شاخ غولو شکستن..
sh.sh: 1393/12/1912:40:35،
28
14
حیف اسامی اصیل ایرانی که روی این اشغالها میزارن
پويا: 1393/12/1912:41:57،
47
16
آپشن ها:
آریسان با سپر پلاستيکی
آریسان با سپر لاستيکی
آریسان با سپر فلزی
آریسان با سپر استيل
آریسان با سپر دوگانه
.
.
.
احسان: 1393/12/1912:47:31،
47
18
خدا پدر و مادر کارخانه پژو را بیامرزه که یه طرح قالب بدنه به ما فروخت و ما هم همچنان در حال تغییرات روی این قالب هستیم.
بنازم به تلاش این مهندسین ایران زمین.
ما که تکنولوژی انرژی هسته ای داریم نمیدونم چرا تو طراحی و قالب سازی بدنه یه خودرو موندیم...........
عجباااااااااااااا
حامی...: 1393/12/1913:43:20،
28
14
احسان جان.....
بابا قالب بندی به این شیکی.انگار نه انگار الان عصر تکنولوژیه 2015
نیگا لامصب خود حلبیه اصن رخ در حد کانسپت فورد ایتالیا 1966
حسین: 1393/12/1912:47:48،
35
14
خوب فقط ظاهر پیکان حذف شده موتورش انشآالاه 48 سال هم
ادامه داره.15 میلیونی بهشون صرف نکرد شورای رقابت هم نذاش
قیمت رو با ببرن گفتن چیکار کنیم دو برابر کنیم این بار که سپر و چراغ نمیشه
شاسی شو عوض کردن عوصیا
بنگی: 1393/12/1912:48:47،
41
18
کارخونه رو نگاه کن اا انگار نشستن دورهمی دارن کاردستی میسازن .اگه یه قلیونم چاق کنید بد نیستا .یه گل کوچیکی یه کبابی یه چایی .انگار اومدن سیزده بدر
علی: 1393/12/1912:55:16،
12
21
سلام
یادمه دهه 60 و اوایل دهه 70 پیکان سواری و پیکان وانت از بهترین گزینه های خرید ماشین بود...... دهه 70 و 80 هم 405..... گاهی فکر می کنم واقعا به اینقدر ماشینهای جدید با انواع آپشن نیاز هست یا ماها فقط داریم با هم رقابت میکنیم تو خرید و پز دادن؟ البته این صحبتام هیچ ربطی به خودروسازهای وطنی نداره. اونا که کلا خیانت میکنن

زانیار: 1393/12/1912:57:10،
26
15
روایت داریم که در اخر زمان این دعا را باید هر روز خواند


خدایا مارا از شر شیطان
از دست وانت پراید و پیکان
جادهای ناهموار ایران
وجیب خالیمان
نجات بده
مملی: 1393/12/1912:58:25،
26
13
من فک میکنم این خط تولید نباشه احتمالا خط تعمیری یا .... باشه یا شاید این ماشینا هم مثل مورگان و فراری و اینا دست سازن ما ناشکریم!!!!!!!!!
نوق: 1393/12/1912:59:05،
20
16
در جواب به نولان!!!
از کامنت هايه تکراري و مکررت تويه هر خبر ميشه فهميد که از دل واپسين هستي!!! و سخت نگران منافع شخصي خود هستي که نکنه توافق بشه و دوباره قرار باشه کاسه گدايي رو دستم بگيرم! يا برگردم روستامون!!!
متاسفم واسه شما و امسال شما که منافع شخصي رو به منافع کشورتون ترجيح ميدين!!!!!!!!!
احسان: 1393/12/1913:03:24،
22
15
وانت یعنی toyota هایلوکس .نه این آشغالهایی که ایران خودرو سایپا تولید میکنن.سایپا که افتضاست با این قطعات چینی و بی کیفیت و وانت پرایدش که آدم یاد لنگه دهن پایی میندازه!1 ایران خودرو هم هنوزم داره این موتور OHV پیکان که مال 48 سال پیشه میخاد رو اتاق این وانت به اصطلاح جدیدشو بزاره واقعا به حال این مملکت و مردم مظلوم باید گریه کرد منم عضوی از این مردم هستم چه میشه کرد هی خداا
حسين: 1393/12/1913:28:03،
23
18
ايشالا يه روزى توليد همه محصولات آشغال سازها متوقف بشه
همين پيكان وانت جون ده ها هزار نَفَر رو گرفت .....
مرتضی: 1393/12/1913:48:32،
19
15
اون جمله اکبر زاده مدیر پروژه تولیدکه میگه :طراحی این وانت در داخل کشور صو رت گرفته! منو کشته
اخه برش زدن ستون عقب پارس (همون اتاق405) باز طراحی میخواد خوبه این فرانسه پلت فرم 405 رو به ایران داد،فقط 405 شاسی بلند نزدند که حتما اونم مشغول طراحیش هستن
سامی: 1393/12/1913:50:47،
17
16
بخدا پیکان تولید ۴۶ هزار بار بهتر از ماشینیست که الان میخواهید تولید کنید
نادر نادرپور: 1393/12/1914:10:54،
24
12
دقت کردید هر وقت عکس از داخل کارخونه ایران خودرو یا سایپا میذارن یه عده دارن اون وسط بیکار میچرخن؟!!
ناشناس: 1393/12/1914:14:07،
17
17
ارابه مرگ ،اين چيه واقعا !!!!!!
ash: 1393/12/1914:23:14،
17
17
این همون وانت پیکان که ظاهرش و عوض کردن وگرنه توش همونه
فرهنگ: 1393/12/1914:25:44،
49
16
1370: پیکان پژویی
1380: پژو پیکانی
1390: پژو پیکانی با رنگ پژویی
1393: پژو پرشیا وانت پیکانی
1400: تانک ذوالفقار پیکانی
به این میگن توسعه صنعت خوردرو سازی به سبک پیکانی!
از ماست که بر سطل ماست!
پیکان: 1393/12/1915:02:04،
13
17
باحال بود
ایول
پیام: 1393/12/1914:43:10،
16
18
ماشین های ایران خودرو خوبن اما هفته ای دو بار باید برین نمایندگی های سراسر کشور که مشکلاتشو بر طرف کنی بالاخره یه ایرانگردی هم میشه مرگتم دست خودته جدیدا نعش کش روا هم تولید میشه که اون نگرانی هم حل شد باور کنید.
salar: 1393/12/1914:55:18،
17
15
کاپوت پارس روشه؟
علی: 1393/12/1915:50:31،
14
15
بگذرد این روزگار تلخ تر از زهر بار دگر روزگار چون شکر آید ان شاالله
بهزاد: 1393/12/1915:53:31،
24
16
این که پژو پارس ؟!!!!
شرمنده: 1393/12/1915:57:08،
25
22
پیکان که جزو اولین خودروهاست که استفاده عمومی پیدا کرد و قرار بود در آن زمان هر ایرانی یک خودروی پیکان داشنته باشد و آرزوی هر ایرانی بود که شاید یک روز یک پیکان دولوکس یا جوانان داشته باشد پیکان در زمان خود شاید جزو مناسب ترین خودرو ها بود بعداز 46 سال که از عمر این پیکان پیر و فرتوت میگذرد عیب و ایراد گرفتن به آن ناانصافی است آنهاییکه امروز به پیکان ایراد میگیرند شاید برای پدر و مادر آنها ، همین پیکان ماشین عروسی شان بود شایدجهیزیه شان را باپیکان وانت حمل کردندپیکان خودروی خاطرات است خاطرات گاه شیرین و گاه تلخ ،پشت همین پیکان وانت زمانی چند خانواده باهم به گردش و سیزده بدر می رفتند و برمی گشتند با کل خاطرات .
گذشت زمان و بالا رفتن رفاه نباید باعث شود که گذشته و خاطرات آنرا به سخره بگیریم .اگر امروز خودرو فول و مدرن در اختیار یک طیفی از اقشارجامعه است دلیل نمیشود که اجدادمان را انکار کنیم
محمد: 1393/12/1916:06:30،
25
17
یعنی باید تف کرد تو این صنعت آشغال با این ماشین ساختنشون.به این کارگرای دور میدون بگی ماشین بساز بهتر از اینا میسازن.لعنت به این صنعت مضخرف
mohamad: 1393/12/1916:13:00،
17
59
سلام دوستان خلاصه بگم حدود30 تومان پول دارم پژوslx405 بگیرم یا تیبای فول EX
تیبا++++++++
405 SLXـ ـ ـ ـ ـ ـ
ممنون از راهنمایتان
محسن: 1393/12/1919:20:24،
17
12
مثل این میمونه که بپرسید پرشیا بخرم یامزدا3!!!!خوب مشخصه 405 تازه اونم slxازتیبا بهتره.تیبافقط از پراید وژیان بهتره.حتی بین 405glxوتیبا1یا2یاتیبا هزار قطعا 405بهتره.هیچ وقت اونائی که پول 405داشبردجدید رومیدن تیبا2میخرن درک نمیکنم.تو خیابون فقط به قیافه هاشون دقت میکنم ببینم چه شکلی هستن.اون دونفری هم که+دادن قطعا حواسشون نبوده.
محمد: 1393/12/1921:22:16،
23
8
بین سمند و پارس و405 که البته موتوراشون یکیه 405 از همه فنی بهتری داره با این 3تا چند برابر شرف دارن ب تیبا.
تیبا علاوه بر این که خدایی زشته .هندلینگ افتضاحی داره
مهران: 1393/12/2008:45:35،
10
11
بستگی به قد و قوارت داره. اگر قد بلند هستی که بدون شک پژو. ولی اگر قد و هیکلتون معمولیه میتونی رو تیبا فکر کنی. هر کی داشته راضیه. پژو هم خیلی از قطعاتش آشغال چینیه. ولی من جای تو باشم یه ال نود دسته دوم میگیرم دردسر تعمیرگاه نکشم
مراد: 1393/12/1916:41:40،
19
9
تعجب کردم چیزی طراحی کنن این که آردیه
امیر: 1393/12/1917:44:25،
25
11
تنها خودرو ساز در دنیا که یک موتور و گیربکس را به پنج خودرو به زور
سوار می کند تا عمق عقب افتادگی صنعت از تکنولوژی روز دنیا را
اثبات کند.!!!!!!!!!!
roooooosavar: 1393/12/1920:56:19،
15
10
حححححححححححح خیلی خوبه که کلاس پارس رو آورن پایین با این کارشون احتمالا خریدارای کم تری پارس بخرن اگر عاقل باشن پارس رو کنار میذارن بعد قیمت پارس میوفته
پیکان: 1393/12/1921:28:21،
10
12
سال۱۳۵۷ قیمت وانت پیکان۱۴۰۰۰۰ریال قسطی بدون بهره
محی: 1393/12/1923:08:51،
10
11
خدایی ببین چطور این کارگرا دارن کاردستی رو هم می کنن...!
hasan: 1393/12/2000:27:01،
10
8
کدوم یکه تازی،از وانت فورد جلو زده بود یا تویوتا
ali: 1393/12/2003:09:09،
9
8
پیشنهاد میکنم قبل از اینکه همه وانت پیکان ها از عراق برگشت بخوره، مدیر عامل ایران خودرو یک دوری با این ماشین بزنه، نفرات بالای 180 سانتی متری پشت فرمان جا نمیشند. هر کس رانندگی کرده بعد از یکسان مشکل کمردرد مزمن شده. وانت و تاکسی اول باید راحتی را برای راننده اشتها باشند چراکه شغل آنها این است. مردم عراق مثل ایران مجبور به خرید اینها نیستند.
فرزاد: 1393/12/2011:55:46،
12
8
کاشکی روتون کم میشود با این همه کشته که سالانه بر جا میزارین بیخیال خودرو سازی میشودین اه اه اه اه
a: 1393/12/2016:20:47،
7
8
این وانت پژو پارسه
محی: 1393/12/2217:13:13،
9
8
هه بسی خیال باطل.
خبر ندارین ک موتور همون موتوره فقط اتاقشو عوض کردن!
دقیقا مثال عینی این ضرب المثل:
خر همون خره، فقط پالونشو عوض کردن
سعید: 1393/12/2415:43:38،
5
8
این ملت واسه اینم دست وپا میشکونن حالا ببین.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل