کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پهن شدن پارکت‌ها بر کف خانه‌ چقدر هزینه می‌برد؟


کد خبر : ۱۰۵۶۸سه شنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷:۲۰۱۰۴۳۴۳ بازدید

به پل سیدخندان که می‌رسی، حدود 100 قدم جلوتر که می‌روی، وارد خیابان سهروردی می‌شوی، در این خیابان بورس فروش برخی از مصالح ساختمانی ...
پهن شدن پارکت‌ها بر کف خانه‌ چقدر هزینه می‌برد؟پهن شدن پارکت‌ها بر کف خانه‌ چقدر هزینه می‌برد؟

به پل سیدخندان که می‌رسی، حدود 100 قدم جلوتر که می‌روی، وارد خیابان سهروردی می‌شوی، در این خیابان بورس فروش برخی از مصالح ساختمانی وجود دارد، کاغذدیواری، موکت و لمینت که تقریباً 70 درصد از مغازه‌ها پارکت لمینت می‌فروشند.

موزاییک، موکت، سرامیک، سنگ، پارکت چوبی، پارکت لمینت و ‌پی‌وی‌سی انواع کفپوش‌ها هستند که این روزها پارکت لمینت بیشتر از همه مورد استقبال قرار گرفته است.

دلیل محبوبیت لمینت‌ها

به گفته یکی از فروشنده‌ها، لمینت‌ها به کف اتاق چسبانده نمی‌شوند، بلکه به صورت پازل در هم قرار می‌گیرند، به دلیل استفاده نکردن از چسب در نصب آنها می‌توان به راحتی آنها را جمع‌آوری و به محلی دیگر انتقال داد، پارکت لمینت‌ها به علت فومی که قبل از نصب در زیر آنها پهن می‌شود، پس از اجرای کامل، تا حد زیادی از انتقال صدا به طبقه زیرین جلوگیری می‌کنند، همچنین این فوم‌ها عایق حرارت و برودت است، لمینت‌ها در برابر آب و اجسام نوک‌تیز بسیار مقاوم‌تر از پارکت‌های چوبی قدیمی هستند اما با این حال استفاده آنها در مکان‌های مرطوب توصیه نمی‌شود، سرعت نصب لمینت‌ها بسیار بالاست، پس از نصب نیازی به ساب و لاک ندارد و بسیار مقرون به صرفه‌تر از دیگر کفپوش‌هاست.

لمینت‌های موجود در ایران ساخت کدام کشورها هستند؟

به گفته بیشتر فروشندگان اکثر لمینت‌ها از نوع کرونوتکس آلمان هستند که محصولی اورجینال و بسیار با کیفیت در بازار ایران است.

به گفته یکی دیگر از فروشندگان، محصولات موجود در این مغازه از نوع چینی درجه یک است که قیمت‌ آن بسیار مناسب‌تر از جنس آلمانی و کیفیت آن تقریباً همپای جنس آلمانی است.

همچنین برخی دیگر از پارکت‌ها ساخت ایران و تحت لیسانس بلژیک هستند که قیمت آنها از ارزان‌ترین‌های موجود در بازار است. 

بر اساس سایت‌های آنلاین برخی از لمینت‌ها ترکیه‌ای و قیمت آنها نیز از نوع آلمانی ارزان‌تر است.

تفاوت لمینت‌ها

به گفته یکی از فروشندگان، لمینت‌ها بر اساس کشور سازنده با یکدیگر تفاوت دارند و بر همین اساس قیمت‌های آنها نیز تغییر می‌کند، اما علاوه بر کشور سازنده عامل دیگری این تفاوت را در لمینت‌ها ایجاد می‌کند و آن ضخامت‌شان است، لمینت‌ با ضخامت 6، 8, 10، 12 و 15 وجود دارد، هر چه ضخامت لمینت‌ها کمتر باشد قیمت آنها ارزان‌تر و مسلماً مقاومت آنها نیز کمتر است.

او می‌گوید: لمینت‌هایی که ضخامت‌شان کمتر است برای مکان‌هایی که رفت‌ و آمد کم است مناسب هستند و برای مکان‌هایی که رفت‌وآمد زیاد است مانند نمایشگاه‌ها از لمینت‌های با ضخامت بالا استفاده می‌شود.

همچنین به گفته یکی دیگر از فروشندگان، هیچ یک از لمینت‌ها برای مکان‌هایی همچون نمایشگاه‌های ماشین مناسب نیست و هیچ لمینتی نمی‌تواند وزن ماشین را تحمل کند.

قیمت انواع لمینت‌ها

در این بازار قیمت لمینت‌ها متفاوت است که ارزان‌ترین آن لمینت آرتا ساخت ایران تحت لیسانس بلژیک است که با هزینه نصب، هر متر مربع 35 هزار تومان قیمت دارد، ضخامت این لمینت هشت میلیمتر است؛ گران‌ترین مربوط به باراباس آلمان است که قیمت آن بدون هزینه نصب، متری 150 هزار تومان است و ضخامت 10میلیمتری دارد، لمینت کرونوتکس آلمان نیز چند مدل دارد که با قیمت‌های متفاوتی در این بازار وجود دارد، با قیمت‌های هر متر مربع 48، 60، 80 و 93 هزار تومان که تفاوت اصلی آنها در ضخامت و مقاومت‌شان است.

همچنین لمینتی چینی در این بازار وجود دارد که قیمت هر متر مربع آن با هزینه نصب 43 هزار تومان است.

قیمت نصب لمینت‌ها چقدر است؟

به گفته برخی از نصابان، هزینه نصب لمینت‌ها بدون مواد اولیه متری دو هزار تومان است، حال اگر متراژ بالای 35 متر باشد، قیمت بر اساس هر متر محاسبه می‌شود اما اگر متراژ بین 20 تا 35 متر باشد هزینه 35 متر محاسبه می‌شود، این در حالی است که اگر متراژ زیر 20 متر باشد هزینه 20 متر محاسبه می‌شود، همچنین برای نصب لمینت‌ها به فوم نیاز است که فوم‌ها خود دو نوع دارند، قیمت نوع معمولی آنها، هر متر هزار تومان است و نوع سایلنت هر متر سه هزار تومان قیمت دارد.

برآورد هزینه لمینت کردن خانه‌ای 50‌متری

برای این کار به 50 متر لمینت و 50 متر فوم نیاز است که با فرض آنکه بخواهند لمینت 35 هزار تومانی و فوم هزار تومانی را استفاده کنند قیمت حاصل یک میلیون و 800 هزار تومان می‌شود و باید هزینه 50 متر نصب را نیز که معادل 100 هزار تومان است با آن جمع کرده که معادل یک میلیون و 900 هزار تومان می‌شود.

اگر شخصی لمینت 150 هزار تومانی و فوم سه هزار تومانی را انتخاب کرده باشد، هزینه مواد اولیه هفت میلیون و 650 هزار تومان است که با 100 هزار تومان هزینه نصب، هزینه کل هفت میلیون و 750 هزار تومان می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها