کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۰۵۴۸دوشنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶:۱۹۲۵۶۶ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه در حالی با افزایش ناچیزی روبرو شده که به شدت تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و انتشار گزارش روز ...

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه در حالی با افزایش ناچیزی روبرو شده که به شدت تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و انتشار گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا قرار داشته است.

شاخص ارزش دلار آمریکا همچنان به بالاترین سطح خود در 11 سال گذشته رسیده است. انتشار گزارش اخیر وزارت کار آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش چشمگیر ارزش دلار و افت قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز به 1170 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته گذشته با افت شدید 3 درصدی روبرو شده است و روز جمعه نیز برای لحظاتی به کمتر از 1163 دلار رسید که این پایین ترین رقم از دسامبر به شمار می رود. گزارش وزارت کار آمریکا نشان می دهد که نرخ بیکاری این کشور طی ماه گذشته به پایین ترین سطح از آغاز ریاست جمهوری باراک اوباما در سال 2009 میلادی رسیده است.

اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته 295 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و نرخ بیکاری نیز به 5.5 درصد رسیده است. با انتشار این گزارش گمانه زنی ها در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده بیشتر شده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند موجب کاهش تقاضا برای طلا در بازارهای جهانی شود. براساس گزارش سایت طلا میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز جمعه با 0.59 درصد کاهش به کمتر از 756 تن رسیده است. 

مهمترین عاملی که می تواند امروز دوشنبه بر قیمت جهانی طلا موثر باشد، آغاز برنامه محرک پولی بانک مرکزی اروپا است. بانک مرکزی اروپا در تازه ترین نشست خود اعلام کرد که اجرای برنامه خریداری اوراق قرضه را از امروز دوشنبه آغاز خواهد کرد. این برنامه به ارزش هزار میلیارد یورو خواهد بود و بانک مرکزی اروپا هر ماه 60 میلیارد یورو برای خریداری اوراق قرضه اختصاص خواهد داد. ادامه تنش در روابط یونان و وام دهندگان بین المللی نیز عامل مهم و موثر دیگری بر روند قیمت جهانی طلا خواهد بود.

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که با توجه به افت شدید قیمت طلا و افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای چین و هند، به نظر می رسد که قیمت این فلز زرد در شرایط کنونی با افت بیشتری روبرو نخواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها