کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اجرای طرح پایش از 15 اسفند تا 15 فروردین


کد خبر : ۱۰۴۸۴شنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۷:۱۸۲۱۴۱ بازدید

طرح پایش بازار کالا و خدمات ویژه ایام نوروز به منظور نظارت‌های لازم و جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها و کمبودهای احتمالی، از 15 اسفندماه ...

طرح پایش بازار کالا و خدمات ویژه ایام نوروز به منظور نظارت‌های لازم و جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها و کمبودهای احتمالی، از 15 اسفندماه سال‌جاری آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت .

گروه اقتصادی - شمارش معکوس برای پایان سال 93 و آغاز سال 94 آغاز شده است. تاچند روز دیگر پرونده سال‌جاری بسته می‌شود و تقویم جدید سال آینده روی میزها بازمی شود. اما همواره اسفند ماه بخصوص نیمه دوم آن دو هفته پرکار و پرهیاهو هم برای مردم و مصرف‌کنندگان است و هم برای ناظران و خدمات دهندگان.براین اساس دولت به عنوان ارائه دهنده بسیاری از خدمات ضروری و همچنین مقام ناظر بازارهای کالا و خدمات وظیفه سنگینی بر دوش دارد. برای استقبال از فصل بهار چند بخش باید آماده شود تا به دلیل افزایش یک باره تقاضا مشکل و کاستی پیش نیاید. در گام نخست بازار کالاهای اساسی و پوشاک باید ساماندهی شود تا اجناس با قیمتی عادلانه به دست مصرف‌کننده برسد.دراین بخش دولت با برپایی چندین نمایشگاه بهاره موافقت کرده است تا کالاهای مورد نیاز مردم در ایام نوروز با تخفیفی بین 10 تا 40 درصد به دستشان برسد. از سوی دیگر با ذخیره‌سازی و توزیع بموقع برخی از کالاهای پرتقاضا مانند میوه و گوشت سعی شده است تا دست سودجویان از این بازار کوتاه شود.

اما این تمام کاری نیست که دولت باید انجام دهد. از واپسین روزهای پایانی سال تا نیمه نخست فروردین سال آینده بازار سفرهای نوروزی نیز بشدت گرم می‌شود و دولت باید تمهیدات ویژه‌ای برای این بخش نیز بیندیشد. همچنین برای سفرهای جاده‌ای که بیش از 90 درصد از سفرهای نوروزی را شامل می‌شود باید سوخت مورد نیاز مردم نیز تأمین شود تا این افزایش یکباره تقاضا با عرضه مناسب پاسخ داده شود.

 طرح پایش نوروزی در بازار کالا و خدمات

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از اجرای طرح پایش بازار کالا و خدمات ویژه ایام نوروز خبر داد و گفت: این طرح به منظور نظارت‌های لازم و جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها و کمبودهای احتمالی، از 15 اسفندماه سال‌جاری آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

مجتبی فراهانی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، سازمان‌های میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، استاندارد، تعزیرات حکومتی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و سایر تشکل‌های مرتبط با این سازمان حمایت همکاری داشته و در قالب گشت‌های مشترک ما را در اجرای هرچه بهتر و انبار بهینه وظایف یاری می‌کنند.

به گفته فراهانی، طرح پایش بازار کالا و خدمات ویژه ایام نوروز با مشارکت 3 هزار نفر نیروی بازرس و بالغ بر 22 هزار نفر نیروی بازرس افتخاری که به صورت غیرمحسوس بازار را رصد می‌کنند، به مورد اجرا در خواهد آمد. فراهانی سپس در خصوص اولویت‌های نظارتی این ایام در بخش کالایی، گفت: البسه و پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، انواع میوه و صیفی جات، شیرینی جات، لبنیات، مواد پروتئینی، قند و شکر از جمله اولویت‌های نظارتی این طرح است.این مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: تعداد 360 نمایشگاه در سراسر کشور با 30 هزار غرفه عرضه مستقیم کالا با تخفیفات ویژه در حال برگزاری است.

 قیمت میوه شب عید اعلام شد

براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار قیمت، قیمت عرضه هر کیلوگرم پرتقال تامسون درجه یک شمال ۲۹۰۰ تومان و هر کیلوگرم سیب درختی درجه یک ۲۷۰۰ تومان تعیین شده است. سازمان مرکزی تعاون روستایی با اعلام این قیمت‌ها اعلام کرد: توزیع این محصولات از هفته آخر اسفند آغاز می‌شود.پیش از این حسین صفایی رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه بیشترین میوه شب عید را سیب و پرتقال تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: سیب و پرتقال 85 درصد وزن سبد میوه مصرفی مردم در شب عید را به خود اختصاص می‌دهد و میوه‌هایی نظیر نارنگی و کیوی در سبد میوه مصرفی شب عید مردم قرار دارند که این نیز به میزان کافی تأمین و توزیع خواهد شد.به گفته وی سیب و پرتقال شب عید از 22 اسفندماه سال‌جاری در میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه مستقیم توزیع و این مهم تا 28 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

 آماده‌باش 15هزار راهدار برای نوروز

درهمین زمینه معاون وزیر راه و شهرسازی از آماده‌باش 15هزار راهدار و تجهیز 650 باب راهدارخانه برای نوروز 94 خبر داد و گفت: نوروز امسال 20 هزار و 500 دستگاه اتوبوس، 38 هزار و 800 دستگاه مینی‌بوس و 38 هزار دستگاه سواری کرایه مسافران نوروزی را جابه‌جا می‌کنند.  داوود کشاورزیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال 72 هزار و 500 کیلومتر از راه‌های شریانی کشور خط‌کشی گرم و سرد شد، ادامه داد: در کنار عملیات روکش 2700 کیلومتر از راه‌های شریانی کشور، عملیات حفاظتی از جاده‌ها نیز انجام شده است. معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با اصلاح و رفع نقاط و مقاطع پرحادثه‌ میزان تلفات رانندگی کشور از مرز 27 هزار نفر در سال 86 به کمتر از 18 هزار نفر در سال 92 رسید. وی بیان کرد: طرح نوروزی سفر‌های جاده‌ای امسال از 25 اسفند‌ماه 1393 آغاز می‌شود و تا 15 فروردین 94 ادامه دارد.

  اعلام حالت آماده‌باش در پمپ بنزین‌ها

یکی از بخش‌های دیگری که برای نوروز باید آماده شود، تأمین سوخت سفرهای نوروزی است. دراین زمینه معاون شرکت پالایش و پخش نفتی با بیان اینکه در ایام نوروز تمام جایگاه‌ها برای تأمین سوخت مردم به‌حالت آماده باش در می‌آیند، گفت: برنامه‌ای برای تغییر قیمت و سهمیه اعلام نشده است.

شاهرخ خسروانی درباره مهم ترین برنامه‌های تأمین بنزین مردم در هفته‌های پایانی اسفند و ایام تعطیلات نوروز، گفت: در شرایط فعلی هیچ گونه نگرانی بابت تأمین بنزین و حتی گازوئیل مورد نیاز مردم در هفته‌های پایانی اسفند ماه و ایام نوروز وجود ندارد. وی تصریح کرد: علاوه بر این هم‌اکنون بازرسی‌های دوره‌ای از سطح جایگاه‌های سوخت، انبارهای نفت و مراکز عرضه و توزیع سوخت در استان‌های سراسر کشور آغاز شده تا هر گونه مشکلات پیش روی عرضه و توزیع فرآورده‌های نفتی به حداقل کاهش یابد.
این مقام مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون حجم ذخیره‌سازی بنزین کشور در شرایط مطلوبی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته قرار دارد، تأکید کرد: علاوه بر این تمهیدات ویژه‌ای برای برخی از مسیرهای گردشگر پذیر همچون مسیرهای منتهی به مشهد مقدس، اصفهان و شیراز و شهرهای حاشیه دریای خزر در دستور کار قرار گرفته است. وی همچنین از راه‌اندازی جایگاه‌های سیار بنزین در برخی از مسیرهای پر رفت و آمد کشور خبر داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها