کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لوسترهایی هم‌قیمت یک خانه !


کد خبر : ۱۰۴۰۷سه شنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸:۴۲۸۷۵۹ بازدید

در خيابان‌های شریعتی، امير اتابک، ستارخان و چند مغازه بالاتر از حسينيه ارشاد، چندین فروشگاه لوستر قرار دارند که تا حدودی می‌توانند توجه‌تان ...
لوسترهایی هم‌قیمت یک خانه !لوسترهایی هم‌قیمت یک خانه !

در خيابان‌های شریعتی، امير اتابک، ستارخان و چند مغازه بالاتر از حسينيه ارشاد، چندین فروشگاه لوستر قرار دارند که تا حدودی می‌توانند توجه‌تان را جلب کنند اما به مراتب قيمت‌ها بالاتر است، اما مهمترین مرکز برای خرید لوستر در تهران چهارراه گلوبندک در بازار تهران و خيابان 15 خرداد است؛ از خيابان حافظ که به سمت پایين بروی، بعد از ميدان حسن آباد و پارک شهر به خيابان 15 خرداد می‌رسی؛ همان ابتدای خيابان، فروشگاه‌های زیادی وجود دارد که انواع و اقسام لوسترهای ایرانی و خارجی در آن وجود دارند؛

لوسترهای با اندازه‌ها، جنس‌ها و قیمت‌های مختلف که به گفته برخی خریداران به مراتب قیمت آنها بسیار مناسب‌تر از مناطق دیگر است.

بهترین کریستال‌ها کدامند؟

به گفته یکی از فروشندگان، تمام کریستال‌ها چینی‌ هستند و کریستال اتریش، مصر و... وجود ندارد، البته او می‌گوید که کریستال‌های چینی نیز درجه‌بندی دارند، که کریستال‌های درجه یک چینی را به عنوان کریستال اتریش می‌فروشند.همچنین یکی دیگر از فروشندگان بیان می‌کند که بهترین نوع کریستال نوع آسفور است که یک کریستال اتریشی با تراشه‌های مصری است؛ بعد از آن نیز کریستال نوع ترکیه‌ای و ایتالیایی بهترین است.

قیمت لوسترها چقدر است؟

به گزارش اقتصادنیوز، آن طور که فروشندگان این لوسترها می‌گویند، لوسترها انواع مختلفی دارند؛ لوسترهای کریستالی، برنجی، برنزی، نقره‌ای و آنهایی که آب‌طلا دارند. لوسترهایی که قیمت‌های آنها متفاوت است؛ در این بازار، لوستر با قیمت 200 هزار تومان تا چند صد میلیون تومان وجود دارد.

لوسترهای کریستالی خود نیز قیمت‌های متفاوتی دارند؛ قيمت لوسترهای كريستال‌دار، تابع تعداد شاخه‌ها و تعداد گوی‌های كريستالی است كه در آن به كار رفته است. 

گاهی در يك لوستر، تلفيقی از چند نوع كريستال به چشم می‌خورد. به عنوان نمونه، كريستال‌های بزرگ، اتريشی و كريستال‌های كوچك، تركيه‌ای هستند؛ پس قيمت لوستر كريستال‌دار براساس نوع و تعداد كريستال‌ها و ارزش پايه لوستر كه كريستال‌ها روی آن جای گرفته‌اند، تعيين می‌شود.

در یکی از این مغازه‌ها لوستری با کریستال‌های چینی درجه یک که 140 شعله است با قیمت 25 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

اما لوسترهای برنزی، برنجی، نقره‌ای و آنهايی که آب‌طلا دارند، به نظر می‌رسند رکورداران قيمت در این بازار هستند . یک لوستر 54 شعله و 48 شاخه، سه طبقه‌ای که کریستال‌های آن از نوع آسفور و بدنه آن تمام برنز است با قیمت 31 میلیون تومان به فروش می‌رسد. به گفته فروشنده این لوستر، این لوستر از بهترین‌های موجود در بازار است و در صورت سفارش سایزهای بزرگتر آن، به گونه‌ای که ارتفاع لوستر پنج متر و به صورت پنج طبقه ساخته شود با قیمت حدود 90 میلیون تومان به فروش می‌رسد.همچنین لوستری 34 شاخه با بدنه برنج در این بازار وجود دارد که تمامی کریستال‌های آن اتریشی است و با قیمت 15.5 میلیون تومان فروخته می‌شود.
 

هزینه نصب لوسترها چقدر می‌شود؟

به گفته یکی از نصابان لوستر، قیمت نصب بر اساس تعداد شاخه‌ها و وزن لوستر است که به طور کلی قیمت نصب هر شاخه لوستر چیزی بین 15 هزار تا 25 هزار تومان است که با توجه به وزن لوستر مشخص می‌شود؛ برای مثال قیمت نصب لوستر 54 شاخه چیزی میان 810 هزار تومان تا یک میلیون و 350 هزار تومان است.

این لوسترها بیشتر برای کجا ساخته می‌شوند؟

به گفته فروشندگان، بیشتر این لوسترهای بزرگ کریستالی برای اماکن مذهبی، مانند مسجدها سفارش داده می‌شوند و لوسترهای بزرگ برنزی و برنجی برای خانه‌های دوبلکس و هتل‌ها خریداری می‌شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها