کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلار، نیم‌سکه و ربع‌سکه ثابت ماندند


کد خبر : ۱۰۴۰۲سه شنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۱:۳۸۱۸۲۰ بازدید

دوشنبه روز ثبات دلار و یورو، اما رشد سکه بهار آزادی بود. این در حالی است که سکه‌های نیم و ربع روی قیمت یکشنبه به کار خود پایان دادند. آنچه وجه ...

دوشنبه روز ثبات دلار و یورو، اما رشد سکه بهار آزادی بود. این در حالی است که سکه‌های نیم و ربع روی قیمت یکشنبه به کار خود پایان دادند. آنچه وجه اشتراک بازار دلار، نیم‌سکه و ربع‌سکه است نبود کشش، اما احتمال افزایش بها با تشدید تقاضا است. 

ثبات ‌قیمت نهایی دلار در روز گذشته سومین سکون این ارز در اسفندماه را رقم زد. روز دوشنبه شاخص بازار ارز مانند روز یکشنبه با قیمت 3430 تومان معامله شد؛ اما بهای سکه تحت‌تاثیر افزایش اونس در ساعات صبح بالا رفت و با 2 هزار تومان افزایش به قیمت 992 هزار تومان رسید. همچنین روز دوشنبه روند کاهشی یورو متوقف شد و بهای این ارز اروپایی مانند دلار تغییری را به ثبت نرساند. به این ترتیب در یازدهمین روز اسفندماه، یورو برای دومین روز متوالی زیر سطح 3900 تومان ماند و با قیمت 3875 تومان معامله شد.

  دوشنبه آرام

روز دوشنبه شاخص بازار ارز یکی از آرام‌ترین روزهای خود را پشت سر گذاشت. دلار در سومین روز هفته معاملات خود را با قیمت 3430 تومان آغاز کرد که تغییری نسبت به روز پیشین نداشت. در ادامه روز هم بهای دلار تغییرات چندانی را تجربه نکرد و نهایتا شاخص بازار ارز با همان قیمت 3430 تومان به کار خود در یازدهمین روز اسفندماه خاتمه داد. (روند نوسانات روز گذشته در نمودار قابل مشاهده است). آنچه از سوی اکثر فعالان شنیده می‌شود این است که تقاضا در وضعیت کم جانی قرار دارد. به گفته فعالان این روزها خریدار چندانی در بازار ارز وجود ندارد و این عامل موجب شده است که دلار کششی به سمت قیمت‌های بالاتر نداشته باشد. بهای دلار از پنج‌شنبه گذشته افزایشی را تجربه نکرده و پس از کاهش 10 تومانی قیمت در روز شنبه، در روزهای یکشنبه و دوشنبه روی نرخ3430 تومان ایستاد. 

به گفته بازیگران غیررسمی آغاز دورتازه مذاکرات هسته‌ای عامل دیگری است که تقاضای موجود بازار را تحت‌تاثیر قرار داده است. این امر موجب شده که برخی فعالان معاملات خود را متوقف و خرید و فروش‌های خود را به پایان مذاکرات جاری موکول کنند. با وجود ثبات نسبی دلار در روزهای اخیر برخی از فعالان اعتقاد دارند که در ادامه اسفندماه بار دیگر تقاضا برای ارز مسافرتی بالا خواهد رفت و این عامل زمینه تحریک دلار و افزایش قیمت‌ها را فراهم خواهد کرد. روز دوشنبه قیمت یورو نیز مانند دلار تغییری نکرد و بهای این ارز مانند روز یکشنبه با قیمت 3875 تومان معامله شد. یورو درتاریخ پنجم بهمن ماه به زیر 4000 تومان سقوط کرد و افت روز یکشنبه یورو به زیر سطح 3900 تومان موجب شد که این ارز اروپایی در کمتر از 40 روز دو سطح افت قیمتی را تجربه کند. 
 

  هماهنگی سکه با اونس

در سومین روز هفته قیمت سکه همسو با افزایش اونس در بازارهای جهانی بالا رفت. اونس صبح دوشنبه با افزایش روبه‌رو بود؛ اما بعد از اوج قیمتی خود پایین آمد. روز دوشنبه بهای سکه با 2 هزار تومان افزایش به 992 هزار تومان رسید. تا ساعت 3بعدازظهر روز دوشنبه بهای اونس در بازارهای جهانی به قیمت 1216 دلار رسید. این در حالی است که در ساعات ابتدایی روز بهای اونس تا قیمت 1224 دلار رشد کرده بود. کاهش اونس در این محدوده زمانی موجب شد که بهای سکه که در ابتدای روز روی قیمت 995 هزار تومان قرار گرفته بود، در مسیر کاهشی قرار بگیرد و در ساعات انتهایی قیمت سکه به 992 هزار تومان برسد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها