کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرایط تخفیف 20 درصدی حقوق دولتی معادن اعلام شد


کد خبر : ۱۰۳۴۶شنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰:۰۳۱۵۵۲ بازدید

مدیر آموزش، پرورش و فناوری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) گفت: با توجه به قانون معادن، دولت به سازمان ایمیدرو ...

مدیر آموزش، پرورش و فناوری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) گفت: با توجه به قانون معادن، دولت به سازمان ایمیدرو اجازه داده که اگر معادن در پنج اصل در حوزه بهره‌وری فعالیت داشته باشند شامل معافیت 20 درصدی از حقوق دولتی شوند.

شمس‌الدین سیاسی‌راد امروز - شنبه - در نشستی خبری با بیان این‌که امسال برای سومین بار جایزه بهره‌وری معادن به معادن فعال و مورد تایید داده می‌شود، اظهار کرد: در این خصوص ایمیدرو سیاست‌های تشویقی برای بخش خصوصی در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اقداماتی که توسط ایمیدرو طی سال جاری انجام شده است، گفت: این سازمان به دنبال فعال‌سازی ظرفیت‌های قانونی معادن بوده است، به همین دلیل با کسب اجازه از دولت، معادنی را که در پنج فعالیت مشخص ارتقا داشته‌اند با نظارت و تدوین راهکارهای آن شامل حال معافیت حقوق دولتی می‌کند.

مدیر آموزش، پرورش و فناوری سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی با بیان این‌که در حال حاضر ایمیدرو مشغول به تدوین دستورالعمل این اصل است، اظهار کرد: مرجع اهدای معافیت 20 درصدی حقوق دولتی معادن برعهده شورای عالی معادن است به همین دلیل ایمیدرو پس از تدوین دستورالعمل، آن را به شورای عالی ارائه می‌دهد.

سیاسی راد با اشاره به پنج اصل مشمول این تخفیف گفت: اگر معادن در پنج حوزه بهینه‌سازی روش‌های استخراج معادن، اکتشافات تکمیلی در واحد‌های معدنی، تحقیق و توسعه، بهره‌وری و محیط زیست اقدامات موثری داشته باشند می‌توانند از معافیت حقوق دولتی تا سقف 20 درصد استفاده کنند.

وی با بیان این‌که این دستورالعمل در سه ماه اول سال 1394 اجرایی می‌شود، ادامه داد: در صورت اجرایی‌ شدن این بند، بنگاه‌های معدنی توجه بیشتری به بهره‌وری ساختاری و فنی معادن خواهند داشت که این امر می‌تواند تاثیرات مثبتی در بخش معدن داشته باشند.


بالاخره بهره‌وری به معدن هم رسید

مدیر آموزش، پرورش و فناوری سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی گفت: طی سال جاری و براساس اقداماتی که سال‌های گذشته انجام شده، گام‌هایی در جهت ایجاد بهره‌وری در بخش معادن برداشته‌ایم.

سیاسی راد با بیان این‌که 16 اسفند‌ماه سومین همایش "بهره‌وری معادن و صنایع معدنی" برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این همایش 35 بنگاه شاخص و فعال در حوزه صنایع معدنی شرکت می‌کنند که ارزیابی آنها براساس صورت‌های مالی در سامانه اندازه‌گیری با توجه به شاخص ارزیابی تمام موارد تولیدی صورت می‌پذیرد.

مدیر آموزش، پرورش و فناوری سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی با بیان این‌که در حوزه صنایع معدنی مجموعه‌هایی از حوزه‌های تابع ایمیدرو و بنگاه‌های بخش خصوصی در دو بخش صنایع فولادی و غیرفولادی و همچنین در بخش معادن و شرکت‌های خدمات فنی - مهندسی مورد ارزیابی قرار گرفتند، افزود: 16 اسفند ماه با حضور مقامات ذیربط کشوری، از واحد‌هایی که حائز رتبه‌های برتر شدند تقدیر خواهد شد.

سیاسی راد با بیان این‌که مدل ارزیابی معادن توسط ایمیدرو به عنوان اولین و تنها مدل مورد تایید سازمان ملی بهره‌وری قرار گرفته است، گفت: سهم تولید شرکت‌هایی که در جایزه بهره‌وری ایمیدرو شرکت کردند بیش از 80 تا 90 درصد است.

وی با اشاره به رویکرد ایمیدرو برای ارتقای بهره‌وری اظهار کرد: براساس الزامات و جهت‌گیری‌های موجود در سند استراتژی سازمان توسعه راهبردی بخش معدن و صنایع معدنی بر عهده ایمیدرو گذاشته شده، برهمین اساس ایمیدرو سیاست‌هایی را با دو رویکرد و مکانیزم در نظر گرفته است.

مدیر آموزش، پرورش و فناوری سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ادامه داد: یکی از سازوکارهای ایمیدرو مبتنی بر رشد مقدار سرمایه‌گذاری و تجهیز منابع جدید داخلی و خارجی برای اجرای پروژه‌های صنعتی و معدنی است.

سیاسی راد یکی دیگر از سازوکارهای ایمیدرو را استفاده کامل از ظرفیت‌ها، امکانات بخش معدن از طریق بالا‌بردن شاخص‌های بهره‌وری عنوان و اظهار کرد: کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی در بخش معدن و استفاده کامل نهاده‌های تولیدی از طریق بهره‌وری نیروی کار، مواد و انرژی از دیگر سیاست‌های ایمیدرو است.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های کلان ایمیدرو در حوزه صنایع معدنی، بهبود شاخص بهره‌وری منابع انرژی و مدیریت آب در بنگاه‌های تولیدی به ویژه در صنعت آلومینیوم، فولاد و بخش فرآوری مواد معدنی است.


رتبه 82 ایران در شاخص رقابت‌پذیری

مدیر آموزش، پرورش و فناوری سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی اظهار کرد: بررسی‌های که توسط مجمع جهانی اقتصاد در سال 2013 انجام شده نشان می‌دهد که شاخص رقابت‌پذیری ایران بین 148 کشور 82 است که این امر نسبت به سال 2012 معادل 16 پله کاهش یافته است.

سیاسی راد ادامه داد: جایزه بهره‌وری ایمیدرو به دنبال اندازه‌گیری و پالایش فعالیت‌های بنگاه‌ها در زمینه‌ خلاقیت و به‌طور کلی تحلیل از یک بنگاه موفق است.


ارتقای بهره‌وری معادن در گروی توسعه تجهیزات و آموزش

مدیر آموزش، پرورش و فناوری سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی با بیان این‌که بالا‌بردن شاخص‌های بهره‌وری در بخش معادن و صنایع معدنی کشور نیازمند نوسازی و تامین تجهیزات با کارایی بالاتر و قابلیت‌های بهتر است، اظهار کرد: با اجرایی شدن سیاست هدفمندی یارانه‌ها، بخش معدن نیازمند نوسازی تجهیزات معدنی شده است، چرا که از این طریق می‌توان هزینه حاصل حامل‌های انرژی را کاهش داد.

وی ادامه داد: ایمیدرو برنامه‌هایی را در راستای ارتقای آموزش در حوزه معدن انجام داده است؛ به‌طوری که امسال فرصت‌های آموزشی بسیاری را با دعوت از مدرسین بین‌المللی فراهم کرده و هدف این است که این روال در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

سیاسی راد با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه‌ پژوهش گفت: براساس مقدماتی که سازمان استاندارد فراهم کرد، کارگروهی با سازمان بین‌المللی استاندارد‌سازی در ایران شکل گرفت که نتیجه‌ آن تدوین استاندارد بین‌المللی حوادث معدنی و به تصویب رساندن آن بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها