کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا تحت تاثیر اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا


کد خبر : ۱۰۲۸۵چهارشنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹:۰۱۲۷۰۵ بازدید

پس از اظهارات شب گذشته رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر انعطاف پذیری در خصوص افزایش نرخ بهره، قیمت جهانی طلا بار دیگر با افزایش روبرو ...

پس از اظهارات شب گذشته رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر انعطاف پذیری در خصوص افزایش نرخ بهره، قیمت جهانی طلا بار دیگر با افزایش روبرو شده و به بالاتر از 1200 دلار رسیده است.

قیمت جهانی طلا که روز گذشته پیش از اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در کمیته بانکداری سنا، به پایین ترین سطح خود در 7 هفته اخیر رسیده بود، پس از اعلام آمادگی یلن برای ارزیابی افزایش نرخ بهره به صورت نشست به نشست، با افزایش روبرو شده و به بیش از 1200 دلار رسیده است. بر اساس این گزارش شاخص ارزش دلار نیز پس از اظهارات یلن با کاهش روبرو شده و این مساله رشد یک درصدی قیمت طلا و افزایش 3 درصدی قیمت نقره را در پی داشته است.سرمایه گذاران بین المللی اکنون چشم انداز روشن تری نسبت به وضعیت نرخ بهره آمریکا دارند. بازگشت سرمایه گذاران چینی از تعطیلات و آغاز به کار مجدد بورس طلای شانگهای نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

سرمایه گذاران بین المللی اکنون بیش از گذشته منتظر افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست های آتی هستند. هووی لی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری فیلیپ فیوچرز تاکید کرد که یلن در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در صورت بهبود شرایط رشد و رونق اقتصادی صحبت کرده است. این مساله در بلند مدت چشم انداز خوب و مثبتی را برای طلا ترسیم نخواهد کرد.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با 0.6 درصد افزایش به بیش از 1205 دلار رسیده است. لی افزود: سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1230 دلار خواهد بود ولی من پیش بینی می کنم که قیمت طلا تا پایان امسال به کمتر از 1100 دلار خواهد رسید.

اگر فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد برای نخستین بار از سال 2006 میلادی خواهد بود که این اتفاق می افتد.

کارشناسان اقتصادی میزوهو بانک نیز پیش بینی کردند که فدرال رزرو آمریکا قطعا امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد و بهترین فرصت برای این اقدام، نشست ژوئن یا سپتامبر خواهد بود.به اعتقاد کارشناسان و فعالان بازار طلا ،انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا و چین و همچنین روشن شدن وضعیت بحران بدهی های یونان نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها