کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بدترین اقتصاد جهان


کد خبر : ۱۰۲۲۱یکشنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴:۰۵۵۴۱۲ بازدید

با تورم 68 درصد در کل دنیا، ونزوئلا قبل از سودان جنگ زده ، بدترین اقتصاد جهان را دارد.

شرکت‌های آمریکایی فورد و پپسی در حال از دست دادن سود به دلیل تورم در ونزوئلا هستند و خطوط هوایی آمریکایی بتدریج پروازهای خود به پایتخت این کشور را کاهش داده‌اند. برخی از خطوط هواپیمایی اروپایی نیز از مدتی پیش پرواز به کاراکاس را بطور کل لغو کردند. 

از دلایل شناخته شدن این کشور بعنوان بدترین اقتصاد جهان می‌توان به ناپایداری سیاسی اشاره کرد. از دلایل دیگر بحران مواد غذایی در این کشور است. مردم ونزوئلا ساعت‌ها در صف خارج از سوپرمارکت می‌ایستند تا شیر، شکر و آرد بخرند. 

کمبود مواد غذایی در فروشگاه‌های ونزوئلا ناشی از ناتوانی دولت در پرداخت هزینه واردات این محصولات است. واردات شکر، آرد و دیگر مواد اولیه ۷۰ درصد از کل واردات کالاهای این کشور را به خود اختصاص داده است. رستوران‌های مک دونالد در ونزوئلا در ماه ژانویه نتوانستند سیب زمینی سرخ کرده به مشتریان ارائه دهند. 

نفت: از عرش به فرش

ونزوئلا از کاهش بهای نفت متضرر شد. هر بشکه نفت اکنون ۵۱ دلار در بازار جهانی قیمت دارد که تقریباً طی شش ماه گذشته نیمی از قیمت خود را از دست داده است. این مشکلات از پیش بوجود آمده اقتصادی در ونزوئلا را تشدید کرد. شایان ذکر است که این کشور بزرگترین ذخایر نفت جهان را دارد. چین به این کشور پیشنهاد کمک کرده است اما در عوض نفت مجانی دریافت می‌کند. 

ارز بی ارزش

ارز این کشور با سرعتی بیش از هر جای دیگر جهان در حال از دست دادن ارزش خود است. یکسال پیش یک دلار آمریکا برابر با ۸۸ بولیوار بود اما امروز یک دلار ۱۹۰ بولیوار است. میزان بدهی این کشور در سال جاری ۱۱ میلیارد دلار برآورد شده است که ظاهراً توان پرداخت آن را ندارد. 

منبع خبر : CNN NEWS



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها