کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واحدهای مسکن مهر مشمول تسهیلات 30 میلیون تومانی


کد خبر : ۱۰۱۸۴شنبه، ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳:۳۶۱۸۶۱ بازدید

فهرست واحدهای مسکن مهر مشمول تسهیلات 30 میلیون تومانی از سوی وزارت راه و شهرسازی در حالی نهایی و به زودی پرداخت اضافه تسهیلات ...

فهرست واحدهای مسکن مهر مشمول تسهیلات 30 میلیون تومانی از سوی وزارت راه و شهرسازی در حالی نهایی و به زودی پرداخت اضافه تسهیلات مسکن مهر از سوی بانک‌ها آغاز می‌شود که هنوز فهرست واحدهای مسکن مهر استان تهران به وزارتخانه ارائه نشده است.

وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن طی نامه‌های جداگانه در 15 بهمن ماه امسال پرداخت تسهیلات 30 میلیون تومانی مسکن مهر را به ادارات راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شهرهای جدید و شعب بانک مسکن ابلاغ کردند.

در این نامه و در دستور‌العملی که توسط وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن توافق و تدوین شده است، تسهیلات 30 میلیون تومانی به پروژه‌هایی تعلق خواهد گرفت که بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند و پروژه‌های آنها نیز فعال باشند.

البته پیش از این قرار بود، این تسهیلات 30 میلیون تومانی به پروژه‌هایی که 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، تعلق گیرد، اما چون تنها 1500 میلیارد تومان از اعتبار مسکن مهر باقی مانده است، تنها 300 هزار واحد مسکونی مهر مشمول این افزایش 5 میلیون تومانی قرار خواهند گرفت.

بر اساس این گزارش، تمام استان‌ها به جز استان تهران فهرست واحدهای دارای شرایط افزایش تسهیلات از 25 به 30 میلیون را به حوزه قائم‌مقام وزیر در طرح مسکن مهر ارائه داده‌اند، بنابراین هر استانی که این فهرست را ارائه کرده بعد از تایید، امضا و ارائه به بانک مرکزی، شرایط دریافت اضافه پرداخت تسهیلات مسکن مهر را دارا خواهد بود.

در این دستورالعمل جدید زمان خاصی برای پرداخت تسهیلات مشخص نشده و اعلام شده به محض دریافت تایید قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از سوی بانک مرکزی، بانک‌های عامل می‌توانند اضافه تسهیلات را پراخت کنند.

به گفته مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر پرداخت  تسهیلات 30 میلیونی مسکن مهر برای شهرهای جدید هم به زودی آغاز می شود.

مهرآبادی در خصوص آخرین وضعیت اختصاص تسهیلات 30 میلیونی بانکی مسکن مهر به پروژه‌های بالای 75 درصد پیشرفت فیزیکی نیز گفت: اسامی این پروژه‌ها به وزارت راه و شهرسازی ارائه شده و ما هم این اسامی را به بانک‌ ارسال کردیم.

به گفته وی، در مرحله پیش رو، ارزیاب‌های بانکی باید این پروژه‌ها را در بازدید تایید کنند و اگر میزان پیشرفت آن‌ها به حد نصاب لازم رسیده باشد، تسهیلات اختصاص می‌یابد.

وی درباره زمان پرداخت این تسهیلات گفت: تلاش می‌کنیم بخش بیشتری از این تسهیلات تا پایان سال پرداخت شود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی درباره مصوبه دولت در مورد پرداخت تسهیلات برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر توضیح داد: این مصوبه دولت برای آماده‌سازی خدمات زیربنایی و روبنایی است که به محض دریافت مصوبه، اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

هیئت دولت در نشست یکشنبه هفته گذشته مصوب کرد که 9940 میلیارد ریال بابت احداث تاسیسات و خدمات زیربنایی طرح مسکن مهر اختصاص یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها