کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

مسیر تهران - اصفهان با قطار 90 دقیقه‌ای می‌شود

کدخبر:۱۰۱۸۰شنبه، ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰:۰۱۴۹۰۹ بازدید

رییس جمهوری هفته آینده رسما طرح راه آهن سریع السیر قم اصفهان را کلنگ می زند تا بدین ترتیب ساخت یکی از مهمترین خطوط ریلی کشور که از آن ...
مسیر تهران - اصفهان با قطار 90 دقیقه‌ای می‌شود

رییس جمهوری هفته آینده رسما طرح راه آهن سریع السیر قم اصفهان را کلنگ می زند تا بدین ترتیب ساخت یکی از مهمترین خطوط ریلی کشور که از آن به عنوان نسل جدید قطارها در ایران یاد می شود وارد مرحله اجرایی شود.

راه‌آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان که با هدف اتصال زمینی سه استان مهم مرکزی کشور طراحی شده، بنا است زمان سفر ریلی در بین تهران –اصفهان را به کمتر از یک ساعت و نیم کاهش دهد.اتفاقی که برای نخستین بار در ایران به وجود آمده و اجرای آن می تواند سرآغاز ورود قطارهای جدید به کشور باشد. پس از آن که نسل جدید قطارهای سریع السیر در مناطق مختلف جهان وارد عرصه خطوط راه‌آهن شد و حتی طرح سفر قطاری با سرعت بیش از 400 کیلومتر بر ساعت در دستور کار برخی از کشورهای توسعه یافته جهان قرار گرفت، راه‌آهن ایران نیز برنامه دارد درچارچوب یک طرح کلی عرصه را برای قطارهای سریع السیر باز کند.

دو شاخصه اصلی امنیت بالا و آلودگی پایین باعث شده دولت یازدهم برنامه ریزی زیادی برای افزایش سطح پوشش راه‌آهن در کشور داشته باشد و از این رو انتظار می رود با افزایش قابل توجه سرعت سیر قطارها بحث توجه مردم به سفرهای ریلی نیز افزایش یابد.

طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته پس از افتتاح راه‌آهن تهران – قم – اصفهان این قطار می‌تواند حدفاصل این شهرها را با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت طی کند تا بدین ترتیب یکی از پرمسافرترین مسیرهای داخلی کشور بتواند قدرت رقابت قطار را با هواپیما تجربه کند.

در کنار این طرح همچنین طبق قراردادهای بسته شده با طرف چینی بنا است طرح راه‌آهن سریع السیر تهران – مشهد نیز در دستور کار قرار گیرد که آن طرح نیز تا پایان سال 1396 به افتتاح رسمی خواهد رسید.

روحانی در سفر هفته آینده به استان قم در حالی به شکل نمادین از طرح راه‌آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان بازدید می کند که این طرح با توجه به اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی برای نخستین بار وارد مرحله گشایش اعتبارات اسنادی (ال سی) شده است که این امر می تواند بحث سرمایه گذاری و منابع اعتباری آورده به پروژه را تسهیل کند.

این پروژه درحالی وارد عملیات اجرایی می‌شود که پیش از این آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در انتقاداتی رسمی نسبت به طراحی فضای ایستگاهی در این خط آهن سریع السیر موضعی منفی اتخاذ کرده بود و شرایط نامناسب در طراحی و مهندسی شهری را باعث از بین رفتن مزیت زمانی موجود در این پروژه راه‌آهن قلمداد کرده بود.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

لال: 1393/12/209:52:41،
70
22
دمش گرم .. کاش واسه همه شهرا همین جور بشه
گنگ: 1393/12/211:07:15،
68
40
شوخی با مزه ی رئیس جمهور با مردم! آخه چیزی بگید که بگنجه! هنوز تو قطارای با سرعت 60 کیلومتر در ساعت موندید! مردم هم چه زود باورشون میشه
محمدرضا: 1393/12/211:51:56،
65
14
نمیدونم چرا هرچی تیتر این خبرو میخونم یاد آزادراه تهران شمال میفتم !!!
علی: 1393/12/212:23:00،
50
16
اشالا 30 سال آینده به بهره برداری می رسد
پژمان: 1393/12/212:27:06،
28
24
ساخته بشه هم به درد نمیخوره چون ایستگاهاش دور از شهر در نظر گرفته شده اند
ایستگاه تهران در حوالی فرودگاه امام خمینی و ایستگاه اصفهان در نزدیکی شاهین شهر گذاشته شده
PSK: 1393/12/322:12:10،
14
8
اگه بنا به تعریف طرح و کلنگ زدنه،دولت قبلی از همه پرکارتر بود.
هروقت طرحی رو اجرا کردید،یک سال هم از بهره برداریش گذشت بیاین تو بوق و کرنا کنید و تبلیغات راه بندازید که ما فلان کارو انجام دادیم.
طرح تعریف میکنن،ردیف بودجه مشخص میکنند،کلنگ هم میزنن،10-20 درصد کارو انجام میدن،همه بودجه را هم دریافت میکنن ولی هیچ وقت به بهره برداری نمیرسه.
نمونه:آزاد راه شمال،دهکده المپیک اصفهان و...

نیما: 1393/12/209:56:05،
84
18
بجای خرید اشغال از چین بهتره ک همه پولی ک اونجا خوابیده رو قطار بخرن و خرج مترو کنن و زیر ساخت های حمل و نقل رو تقویت کنن
محمود خدا ازت نگذره
درکل: 1393/12/209:57:29،
43
13
همون مشهد برا صد پشتمون بسه
اسمش 8 ساعته ست ولی 10 ساعته می رسه
repsol: 1393/12/210:00:49،
32
12
ایشالله که درسش کنن و به دولت بعد موکول نشه....
توماس: 1393/12/210:04:04،
67
16
کاش این شهر ما هم یک امامزاده ای ، حرم مطهری چیزی داشت . ایران فقط شده تهران مشهد یا تهران قم و در برخی موارد تهران اصفهان شیراز .
بزرگراهها که مال این شهر هاست - راه آهن که بری از هر 3 قطار 2 تاش برای مشهده
فرودگاهها هم همینطور
به داد شهرهای دیگر هم برسین
afshin: 1393/12/210:07:00،
36
19
از رییس جمهور محترم درخواست می کنم پروژه های نیمه کاره و مهم مثل ازاد راه شمال که سالیانه میلیارها تومان اسیب به اقتصاد و زمان وارد میکند را در اولویت قرار بدهند بعد شروع به افتتاح نمادین بکنند از قدیم گفتن کار را که کرد انکس که تمام کرد خیلی ممنون
مهدی نقاشه: 1393/12/210:09:06،
22
11
انشاا... برامون آرزو نشه
ناشناسم ناشناس: 1393/12/210:48:54،
36
9
15دقیقه از تهران میرسه قم
40دقیقه توی قم توقف میکنه نماز دعا جمکران
35دقیقه هگ میره تا اصفهان

یادش بخیر اراک تهران هم سریع سیر داشت 40دقیقه کامل ایستگاه جمکران وایمیستاد اصلا ارزش نداره:)
امیر: 1393/12/210:53:20،
40
7
چهار سال پیش هم مسیر اصفهان شیراز را کلنگ زدند ولی الان
تعطیل است!!!
امیر: 1393/12/211:34:06،
24
12
مدیران مملکت ما فقط چیزی که بلد هستند کلنگ زدنه و بس

فقط میخواند یک کلنگی زده باشند ولی خبری از راه اندازی نیست

جالبه هنوز مترو اصفهان راه نیافتاده
سپهر : 1393/12/211:57:05،
19
11
اين مسير در دوران پاياني رياست جمهوري اول احمدي نژاد يكبار افتتاح شد اما عجيب اين بود كه كل مسافت در آن زمان 5 كيلومتر بود اما در بوق و كرنا كردن كه قطار سريع السير اصفهان - تهران افتتاح شد.
رضا: 1393/12/212:04:17،
18
9
اين طرح هم مانند طرح جاده شمال حتما" 90 ساله است تا 90 سال ديگر افتتاح ميشود !!!!
شهر خيام : 1393/12/214:22:39،
14
14
اقا فعلأ سوار نشين تا معلوم بشه چند تاش منحرف ميشه
به هر حال جون ناقابلتونو به خطر نندازيد
شهر خيام: 1393/12/214:23:35،
14
15
البته منظورم بعد از افتتاحيش بود
رضا: 1393/12/216:33:02،
12
9
رئیس جمهور دلبندم خود چین قطار سریع السیر از المان وارد کرده . پس اون المانه نه چین
حسام: 1393/12/217:28:25،
9
12
ایرانجیب چرا نظره منو نشون ندادی؟؟؟
میثم: 1393/12/217:43:42،
13
9
بیش از 10 ساله که پروژه متروی اصفهان نیمه کاره باقی مونده. امسال هم وعده افتتاح داده بودن. که نشد . اول فکری برا اون بکنن بهتره.
Tebrizli: 1393/12/300:18:32،
11
8
این چند تا شهر کویری ایران در 90 دقیقه نه 3 دقیقه هم بهم برسند به چه دردی میخوره در صورتی که همه شهر های مرزی کشور با روستا فرقی ندارند
یک بادیه نشین: 1393/12/309:34:08،
11
8
عزیز من اینجا مساله پول نه اینکه چندتا شهر به هم وصل کنند . این مسیر جز پر تردد ترین میرهای کشور در نتیجه برگشت هزینه اش بالاست . توی کوه زدن هزینه رو چندین برابر می کنه که مرددم توانایی ورداخت تزینه هاشو ندارن در نتیجه ارزش سرمایه گذاری نداره
امین: 1393/12/318:51:45،
13
8
اگر اینقدی که برای هواپیمایی خرج کردن خطوط راه اهن پر سرعت (400 کیلومتر)توی ایران راه مینداختند هم به صرفه تر بود هم بهترخیلی عالی میشد.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل