کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

ملاقاتی با پرفروش ترین خودرو تاریخ در ایران

کدخبر:۱۰۱۷۴شنبه، ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰:۱۰۲۰۷۰۶ بازدید

اگر در بازار خودرو ایران به دنبال خوشنامی یک برند اصیل و با کیفیت باشید که سال‌ها به جز لوازم مصرفی، دغدغه دیگری برایتان نیافریند‌، نا‌خواسته به ...
ملاقاتی با پرفروش ترین خودرو تاریخ در ایران

اگر در بازار خودرو ایران به دنبال خوشنامی یک برند اصیل و با کیفیت باشید که سال‌ها به جز لوازم مصرفی، دغدغه دیگری برایتان نیافریند‌، نا‌خواسته به سمت خودرو‌های ژاپنی سوق داده می‌شوید که بازهم ناخواسته باید کمی سر کیسه را شل کرده و مبلغ بیشتری بپردازید.

در این مطلب به سراغ خودرویی با سابقه 47 ساله می‌رویم؛ خودرویی با سابقه 11  نسل  زاد و ولد که عنوان پرفروش‌ترین خودروی جهان را با فروش بیش از 40 میلیون دستگاه در سراسر جهان به دوش می‌کشد؛ «تویوتا کرولا 2015» .

r6bsjcwo62ul5wd4p16o.jpg


جسورتر از گذشته 

ظاهرا دیگر مدیران تویوتا تمایلی به گوش کردن موسیقی‌های کلاسیک کسل‌کننده ندارند و عزم خود را جزم کرده‌اند تا دوران خاکستری خود را رنگ‌آمیزی کنند. تحولی عظیم در طراحی‌های خارجی که ویروس‌وار به تمام محصولات سرایت کرده است. این بیماری به بدن کرولا نیز وارد شده. نسبت به نسل دهم به کلی متحول شده و کاملا چهره‌ای جدید در خیابان‌ها می‌بینید که شاید مجبور شوید برای تشخیص نوع برند، به آرم خودرو نگاهی بیندازید؛ پوست‌اندازی کاملا جسورانه که نشان از خروج تویوتا از لاک محافظه‌کارانه خود و سری جدید طراحی‌های تویوتا می‌دهد.

در نمای جلوی خودرو اولین المانی که به چشم می‌آید توازن جلو پنجره با چراغ‌هاست. پره‌های استیل جلو‌پنجره با ظرافت خاصی در چراغ‌ها فرو رفته که حرکتی مهیج و سهم بزرگی در جذابیت ظاهر کرولا دارد. خطوط  برجسته دماغه و روی بدنه که از کنار چرخ‌های جلو شروع شده و تا انتها کشیده شده، بیرون‌زدگی و کشیدگی هماهنگ چراغ‌ها روی بدنه، هواکش پهن در پایین سپر، مه‌شکن‌هایی که در مرکز محفظه‌ای بزرگ جای دارند و چهار LED کوچک که به‌صورت نواری در داخل چراغ‌ها برای چراغ روز یا دی‌لایت به کار رفته‌، همه و همه نمایی اخمو، آیرودینامیک و در عین حال لوکس به کرولا داده‌اند. لازم به توضیح است که ضریب آیرودینامیک با این تغییرات از 0.29 به 0.27 کاهش پیدا کرده است. ابعاد کرولا 4.6 متر طول، 1.77 عرض ، 1.46 ارتفاع است که در طول 8 سانتیمتر و در عرض 1.5 سانتیمتر بزرگ‌تر از نسل قبلی شده است ولی به خاطر طراحی نسبتا تهاجمی، بزرگ‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. فاصله بین محور جلو و عقب نیز 10 سانتیمتری بیشتر شده که همه اینها خبر از فضای مناسب‌تر برای سرنشینان می‌دهد که در لحظه ورود به خودرو کاملا چشمگیر است. 


h3vzu2o0x93yxzqo868.jpg
 

آپشن‌هایی که وجود ندارد 

به محض ورود به کابین کرولا، به سادگی می‌توان فهمید که تویوتا آنچنان که در ظاهر جسورانه قدم برداشته است، در باطن حرفی برای گفتن ندارد؛ پسری مودب که فقط کمی مدل موهای خود را عوض کرده است‌؛ آرام‌، با‌‌شخصیت و شیک اما خبری از خطوط تیز خارجی در طراحی داخل اصلا به چشم نمی‌خورد‌. سرنشینان برای پیدا کردن ادوات داخلی با پیچیدگی خاصی روبه‌رو نیستند و خبری از امکانات و جذابیت‌های داخلی همکلاسانش مانند مزدا3، النترا و سراتو نیست.

ترکیب رنگ مشکی و کرم جلوی داشبورد با صندلی‌ها آرامش داخل کابین کرولا را به خوبی حفظ کرده‌اند. این ترکیب مشکی و کرم با نواری کرومی از هم جدا می‌شوند. دستگیره درها نیز باکیفیت است. در وسط داشبورد سیستم صوتی کاملا از مد افتاده با امکاناتی در پایین‌ترین سطح مجهز به 6 بلندگو، ورودی AUX ،IPod  و USB تعبیه شده که قابلیت کنترل از روی فرمان را نیز دارد‌. در پایین آن سیستم کنترل تهویه اتوماتیک آن با نمایشگر قرار دارد که در مدل XLI به صورت دستی است.

سیستم Keyless استارتر یا استارت- استاپ (بدون کلید) نیز در این خودرو وجود دارد. بین کیلومتر‌شمار‌ها هم مانیتوری 3.5  اینچی مصرف سوخت و اطلاعات ... را نمایش می‌دهد. از دیگر امکانات موجود در کرولا می‌توان به سانروف، 2 ایربگ برای سرنشینان جلو، آینه‌های تاشوی برقی‌، رینگ 16 اینچی، سنسور پارک، بلوتوث، فرمان تلسکوپی و کروز کنترل اشاره کرد. بازه تنظیمات ارتفاع صندلی راننده از 1.5 سانتیمتر به 6 سانتیمتر افزایش یافته که موجب دید بهتر رانندگان مخصوصا خانم‌ها می‌شود. البته و صدالبته متاسفانه تنظیمات حتی تنظیم ارتفاع هم به‌صورت دستی (پمپی) است که ضعف بزرگی در مقابل همکلاسانش به حساب می‌آید. فرمان کرولا با چرم با کیفیتی پوشانده شده است که کروم کار شده در وسط، آن را زیباتر کرده. در سمت چپ فرمان در پایین تنظیمات برقی آیینه‌ها قرار دارد ولی در مدل تست شده (لیمیتد)خبری از سنسورپارک و بلوتوث نیست که این موارد در مدل‌های تحویلی ایرتویا یافت می‌شوند.

صندلی‌های پارچه‌ای کرم‌رنگ که نسبت به قبل نازک‌تر شده خیلی خوب شما را در‌بر‌می‌گیرند که به گفته صاحب خودرو در مسافت‌های طولانی شما را خسته نمی‌کند. فضای سر نشینان عقب بسیار جادار و مناسب است. زمانی که به آپشن‌ها و امکانات تویوتا اشاره می‌کنیم عملا فرق خاصی با یک خودرو 206 نمی‌کند و اینجا دقیقا همان جایی است که صدای منتقدان کرولا بلند می‌شود و از نبود امکاناتی مانند گرمکن آیینه‌ها، گرمکن و سرد‌کن صندلی، وجود مانیتور در سیستم صوتی، سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، دوربین عقب، ESP کنترل، ایربگ برای سرنشینان عقب و ستون‌ها، حالت رانندگی اسپرت و... که حتی از همکلاسان چینی‌اش نیز در مواردی عقب می‌افتد. 


ibd09icop0lp8ogyuto.jpg

قدرتی مهار شده

کرولای جدید با موتورهای 1.6 لیتری VVT-i با 121 اسب بخار و  2لیتری  VVT-i با توان 143 اسب بخار در دور موتور 6200 و گشتاور 187 نیوتن متر در دور 3600 دور بر دقیقه راهی بازار شده که مدل 2 لیتری که به ایران هم آمده تقریبا قوی‌ترین پیشرانه را نسبت به نسل‌های قبل دارد. این پیشرانه تقویت شده در میان رقبا خود را خیلی نزدیک به النترا 148، سراتو 161 و مزدا3  145‌اسب بخاری کرده ولی در شتاب‌گیری صفر تا 100 کرولا  با ثبت 9.7 ثانیه نزدیک مزدا 3 اما بالاتر از بقیه رقبا می‌ایستد که برای کرولا نکته‌ای جذاب است. نوبت می‌رسد به جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک کرولا که در مقابل رقبایی که اکثرا مجهز به جعبه دنده 5 و 6 سرعته هستند، کمی کسل‌کننده و قدیمی به‌نظر می‌رسد. البته گیربکس مدل‌های اتومات می‌تواند CVTi-S هفت سرعته یا چهار‌سرعته خودکار باشد که در نمونه‌های موجود در ایران از نوع چهار‌سرعته انتخاب شده است؛ جعبه دنده‌ای که هنوز مجهز به سیستم تعویض دستی موسوم به تیپ‌ترونیک نیست و تویوتا هنوز از سیستم قدیمی خود بهره می‌برد. 


hz83k2r1e3bxaafhps3z.jpg

جایی برای پیرمردان نیست 

در ابتدای تست‌، خودرو را به‌جایی بردیم که ذاتا به آن تعلق داشت؛ شهر. 

مدت زیادی را در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر گذراندیم‌. کرولا بر‌خلاف نسل‌های گذشته خود‌، از عدم نرمی سیستم تعلیق رنج می‌برد و شما را نیز از این موهبت بی‌نصیب نمی‌گذاشت. دید خودرو مناسب بوده و نقطه‌های کور بارزی وجود نداشت‌. اما یکی از نکاتی هنگام تست شهری به شدت نمایان بود، میزان صدای نفوذی حدودا 73 دسیبلی به داخل اتاق بود که کمی می‌توانست موجب اذیت سرنشینان شود. 

عملکرد گیربکس با توجه به 4 دنده بودن در شهر و یک رانندگی شهری راضی‌کننده بود که با نگاهی به مصرف 8.5 لیتری (‌با استناد به نمایشگر پشت فرمان) کاملا مناسب یک خودروی شهری است. اما زمانی که در حالت D شما قصد شتابگیری می‌کنید گیربکس کرولا تمایل چندانی به تبعیت از شما نداشته و اسرار عجیبی بر حفظ شرایط کسل‌کننده خود دارد.  اما حالا وقت آن رسیده تا  کمی این خودروی 1280 کیلوگرمی را به چالش‌های حرکتی دعوت کنیم. شاید سیستم تعلیق جلو که مستقل و از نوع مک فرسون به همراه موج‌گیر و سیستم تعلیق عقب یکپارچه از نوع میل پیچشی به همراه موج‌گیر در بالا پایین‌های شهری کمی نا امیدکننده ظاهر شوند اما کمک شایانی به توزیع وزن مناسب در مانورهای پرفشار کرولا کرده است.

پدال‌های گاز و ترمز با کمی تاخیر ناشی از کورس نسبتا بلند پدال‌ها مواجهند که کمی سرعت عکس‌العمل راننده را کاهش می‌دهند. با شتاب صفر تا 100 کیلومتر حدودا 10.6 ثانیه که به کمک 3 دنده اولیه و دستی کرولا محق می‌شود کار را ادامه می‌دهیم که در همین ابتدای کار نبود سیستم تیپ‌ترونیک به وضوح به چشم می‌خورد‌. با توجه به افزایش 10 سانتی متری فاصله دو محور، خودرو از پایداری بسیار مناسبی برخوردار بوده اما با توجه به سیستم تعلیق نسبتا خشک، خودرو زودتر از حد انتظار برای رانندگان آماتور به مرز حرکتی و بیش‌فرمانی  می‌رسد که کمی نگران‌کننده است. عملکرد فرمان نیز در کنترل این بیش‌فرمانی‌ها قابل پایش بود که حتی بدون ادوات کنترلی تخصصی برای اندازه‌گیری دقت فرمان می‌توان عملکرد آن را بیش از حد نرم و غیر‌دقیق دانست که این مهم در مانورهای ناگهانی بیش از پیش به چشم می‌خورد. به لطف ترمز‌های دیسکی که عملکردی بسیار راضی‌کننده داشتند، خودرو به‌راحتی رام شده و این اطمینان را به شما می‌دهد که تمام 143 اسب بخار تحت کنترل شماست‌. در کل نظر به دریافت 5 ستاره ایمنی از EuroNCAP می‌توان کرولا را خودرویی امن دانست‌. 
 


8jl71ng0hptbol364wri.jpg


حرف آخر

رسیدن به این نتیجه که کرولا دقیقا مقام چندم را در بازار سدان‌های متوسط ایران می‌آورد، کار ساده‌ای نیست و نیاز به یک بررسی دقیق‌تری دارد. تفاوت کره‌ای‌ها با ژاپنی‌ها این روزها واقعا کم شده و زرق و برق کره‌ای‌ها دل بسیاری را در همین ایران خودمان برده ولی می‌توان گفت در کارکردهای بالا زور ژاپنی‌ها (مخصوصا تویوتا) هنوز می‌چربد. رقبای کرولا مانند النترا، مزدا3، سراتو، سیویک و لنسر نه‌تنها از لحاظ فنی کم نمی‌آورند بلکه بحق جذابیت‌ها و امکانات بیشتری از کرولا دارند و در مقابل پولی که می‌دهید در مواردی گران‌تر و لوکس‌تر به نظر می‌رسند.

اما کرولا هم دست و پا بسته نیست و پرفروش‌ترین خودرو دنیاست و سال‌های زیادی است که خریداران را شیفته کیفیت، خدمات پس از فروش عالی، استهلاک بسیار پایین و قطعات با قیمت مناسب کرده است. کرولا در مدل‌های XLI ،XLI Special و GLI ارائه می‌شود که قیمتی تقریبا بین 127 تا 136 میلیونی دارد که کمی گران‌تر از رقباست. البته در تصمیم‌گیری نو‌سانات قیمتی بازار ایران را نیز به محاسبات خود اضافه کنید که هر چند وقت یکبار با شوکی، قیمت‌ها بالا می‌روند و به همین خاطر مردم رو به خرید خودرویی می‌آورند که چند سالی بیمه باشند و هزینه‌ای جز تعویض روغن و فیلتر و ... نداشته باشند و در یک کلمه به خودرویی متعادل در همه زمینه‌ها برسند که بی‌شک آن خودرو کرولاست.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

emad: 1393/12/208:39:17،
68
125
ماشین فقط سدان بزرگ
امیر: 1393/12/209:10:18،
79
429
تویوتا فقط پول برندشه... اگه میخوای ماشین سوار بشی برو آلمانی بخر.... اگه نه که هیوندایی و کیا از تویوتا بهترن... اصلا آپشن نداره این لامصب... یه مدت درگیر تحقیق بودم که از بین الانترا، کرولا، سراتو و لانسر (همه مدل 2015) کدومش بهتره... واقعا سراتو 2015 از همه شون سرتره..
Amir: 1393/12/209:12:42،
393
44
تویوتا اصلا ماشین خوبی نیست
پراید وانت خریدم محشره ( اوج نبوغ ایرانی ....)
suv: 1393/12/209:56:38،
64
119
نظر شما محترم ولي نظر من اينه كه ماشين فقط شاسي بلند
اروین: 1393/12/209:58:18،
103
29
این کرولا با کرولایی که در بازار امریکا هست زمین تا اسمون متفاوت .گیربکس این ماشین که به ایران میاد سی وی تی نیست و 4 سرعته است حتی شکل ظاهری و اپشن ها هم کلا با هم فرق داره
احسان: 1393/12/210:17:49،
78
144
باور کنید مزدا 3 از همه بهتره هم ژاپنیه هم خوشگل
پاسخ به امیر : 1393/12/210:35:23،
93
34
داش امیر عزیز بله آپشن میخوای بدون هیچ شکی ماشینای رنگ و لعاب داره کره ای بهتره ، ولی ماشین نرم و سواری خوب میخوای و مدت زیاد سرحال بودن و استهلاک پایین باید ژاپنی سوار شی.
کیفیت رقم نیس که برات بنویسنش ، آپشن و مینویسن فک میکنی چه خبره!!
من سراتو 2010 داشتم به پولش نمیرزید اصلا ، مزدا 3 اتاق قدیم گرفتم با اینکه مونتاژ داخله واقعا بهتره سواری ، هندلینگ و ... تاره مزدا بین ژاپنیا یکم خرجش زیاده .
امیر: 1393/12/210:52:28،
86
87
دوست عزیزی که به من پاسخ دادی:
تفاوت کیفیت تویوتا و ماشینهای کره ای روز به روز کمتر میشه... قبول دارم که در گذشته و مدل 2010 این تفاوتها بیشتر بوده. ولی یه تحقیق بکن. مدل 2015 سراتو واقعا ارزش خرید بالاتری نسبت به ماشینهایی که گفتم داره..
من به عنوان یه خریدار تحقیق کردم و هنوز هم در حال ارزیابی هستم. کرولا فول آپشنش 144 تومنه. یعنی میتونی باهاش یه اپتیما یا سوناتا 2014 صفر بخری.
اگه کسی میخواد به دلیل تعصب یا اینکه خودش ماشین دیگه ای داره، منفی بده مشکلی نیست. من نتیجه بررسی خودم رو گفتم.
پاسخ به احمد آقا: 1393/12/211:17:53،
62
44
برادر عزیز من سالهاست ماشین خارجی سوار میشم ماشینهای کره را باید بروی بعد 5 سال و کارکرد100000 کیلومتر یه نگاهی بکنی و یه دوری باهاش بزنی !! در کشورهایی که ماشین را بعد 5 سال دور میاندازند کره ای بخرید در ایران هیچوقت کسی ماشین را دور نمیاندازد پس اول آلمانی بخرید دوم ژاپنی سوم امریکایی و در آخر چینی کره ای ایرانی و اروپایی!! میدونی چرا اروپایی اخره؟ به خاطر یدکیهاش ووووووو
محمد حسین: 1393/12/212:10:02،
70
26
از پراید بهتر آردی هستش که صفر تا صدش کمی بیشتر از 30 هست.تازه پول پیکان میدی پژو سوار میشی. عمر مفیدش هم دو ساله، یعنی از اروپایی ها هم رد کردیم که هی پز میدن میگن 5 ساله ماشین رو دور میندازیم...
مزدا ٣نيو: 1393/12/213:03:47،
29
54
سدان متوسط فقط مزدا ٣نيو
ژرمن: 1393/12/214:12:41،
32
59
با 140 تومن بهترین گزینه بی ام دبلیو 320i 2007, 520i 2006 , مرسدس بنز C200 2006 و دیگر هیچ...
مهران: 1393/12/214:49:54،
100
27
پرايد 1393 +++++++++++++++++++
تویوتا کرولا 2015 -------------------------------------
پاسخ به ژرمن: 1393/12/216:34:06،
45
24
عزیزم شما فقط شیفته آلمانی و هیچ اطلاعی از این خودروها نداری ، مخصوصا ردیف بی ام و که گفتی با این قیمت لاشه یه ماشین میگیری با کاکرد بالا.
کلی باید بدویی که یه به نسبت تمیز و مناسب گیر بیاری که اونم کاره هرکسی نیس .

در ضمن ماشین آلمانی چه نو چه چند سال کارکرد از بی ام و ، بنز و ... همه بسیار بسیار قیمت نگهداری بالایی دارن.
بنز و بی ام و سوار شدن واقعا جیپ پر پول میخواد ، کسی از این ماشینا اطلاع نداره به هیچ وجه سمت خرید دست و با کارکرد بالا نشه که اگه کلاه بره سرش دیگه هیچی !!!!
مرادي : 1393/12/218:57:01،
34
45
فقط هيونداي آزرا 2008
ببين يعني ف ق ط

سعید: 1393/12/323:24:48،
30
18
من خودم عشق تویوتام ولی خداییش تویوتا تو کرولا مخصوصا طراحی داخلیش خیلی کم گذاشته ولی همچنان نمیشه از دوام بالای محصولات تویوتا چشم پوشی کرد .
Hamid: 1393/12/422:21:58،
24
21
من يك دستگاه ٢٠١٤ گرفتم، واقعأ ماشين خوبيه. اما رانندگيش خيلى لذت بخش نيست. دوستم لنسر ٢٠١٥ تيپ ٤ گرفته، رانندگى كردن باهاش جذابتره نسبت به كرولا، هندلينگ و فرمان پذيرى لنسر عاليه. كرولا نرمتره .
پارسا: 1393/12/208:42:43،
168
38
محصولات تویوتارو میش یعمر باهاشون زندگی کرد بدون ایک خرابی یا کسل کننده باشن.دوست داریم.....تویوتا
یکی: 1393/12/209:46:38،
88
36
به پای هم پیر بشید
امیر: 1393/12/210:54:12،
36
52
آخه گلم مگه میخوای ماشین عمری بخری...
تو همه کشورها ماشین رو بعد چند سال اوراق میکنن.
منتقد: 1393/12/211:56:49،
38
65
کافی است یک مقاسه بین هیوندای آوانته 10سال پیش و این تویوتای 2015 بندازی . می بینی که از همه احاظ آوانته سره - قدرت موتور- مصرف- استهلاک قطعات- جاداری اتاق- شتاب - ایمنی- واقعاً تویوتا باید یک فکری به حال خودش بکنه. البته که درماشینهای شاسی بلند و لکسوس بهترین است ولی برای مصرف کننده معمولی نباید سیستم فقط به روز رسانی اتاق رو پیاده کنده
باریش: 1393/12/213:26:23،
41
30
نظر همه دوستان و خوندم
تویوتا از قدیم گفتن شریک عمره یعنی بالای سی سال میشه روش حساب کرد
محصولات کره ای هم از سال 2014 کیفیت خوبی رو ارایه دادن و میشه نسبت به قیمتشون بخوبی روشون حساب کرد
دوستانی که از برند آلمانی طرفداری میکنن هم بگم شکی نیست که آلمان بهترینه ولی برا یه سواری ساده آلمانی 300 ملیون هزینه پول زیادیه ...پس باید برا یه انتخاب معقولانه فاکتور آپشن.کیفیت و قیمت همگی در کنار هم قرار بگیره
پس توی رنج 140 تومن کره ای ها بهترن
تو رنج 180 تویوتا و هوندا
رنج 300 لکسوس
رنج 400 بنز
البته ماشینهای فرانسه رو هم دست کم نگیرید بازار خوبی ندارن ولی کیفیتشون قابل قبوله
من موهاوی 2010 دارم شتاب و قدرتشو هیچ ماشین کره ای و ژاپنی ندارشت تا2014
ولی داره خرج میاره
آرش: 1393/12/411:06:01،
32
20
مزدا3 نیو تو این کلاس انتخاب فوقالعاده ایه.من مدل 91 داشتم .واقعا رااندگی باهاش نرم و لذت بخشه و حس رانندگیه اسپرت به آدم میده . داخلش هم فوق العاده زیباست.آپشن هم تقریبا فوله. توی 3 سال فقط مصرفیهاش رو عوض کردم رنگ تعمیرگاهم ندیدم. سراتو و ماکسیما هم داشتم ولی از این خیلی راضی بودم.پول دستم بیاد دوباره میخرم.
علی جنسیس: 1393/12/208:45:45،
87
98
کرولا برای خانم ها و افراد مسن خوبه ، من تو عمرم ماشین زیاد عوض کردم و به یک نتیجه ای رسیدم و به همه اعلام میکنم ، در این که ماشین ژاپنی حرف اول رو تو دنیا میزنه شکی نیست ولی مشکل ماشین های ژاپنی ظاهری ساده همراه با آپشن های بسیار کم ( حتی کمتر از چینی) هست چون ژاپن روی دوام امنیت خودرو کار میکنه ولی ماشین های کره ای ظاهری زیبا امکانات و آپشن های عالی و دوام کمتر نسبت به ماشین های ژاپنی رو داره . ولی وقتی ماشین کره ای 150 هزار کیلومتر یا 5 سال گارانتی داره و افراد بیش از 5 سال ماشین رو نگه نمیدارن چه لزومی داره که بخواد از ماشین کره ای استفاده نشه . من که ماشین کره ای میخرم 2 یا 3 سال بعد هم میفروشمش و تو این مدت هم به هیچ مشکلی بر نخوردم و به تمام خواسته های من هم جواب داده
amir: 1393/12/209:06:57،
66
37
جنسیس جان سوارش نشدی نظر نده. اره قربونت. این کرولا اونی نیست که دیده بودی.
علي: 1393/12/210:01:15،
42
38
البته خودروهاي ژاپني رو همه مي شناسند انقدر استهلاكشون پايينه كه ديگه خسته ات مي كنند ولي خودروهاي كره اي هم انقدر كه شما ميگي استهلاك ندارن كه 2-3 ساله لازم باشه تعويضشون كني حداقل تجربه من كه اين رو نميگه .من يك توسان 2009 دارم بعد از 6 سال كوچكترين آزار و خرجي برام نداره واسه همين هم هر كاري مي كنم دلم نمياد عوضش كنم.
پاسخ علی جنسیس به amir: 1393/12/210:06:50،
34
46
دوست عزیز دلیل بیار برای حرف من باید دلیل اورده بشه ، سوار نشدی که نشد دلیل من هرچی باشه جز معدود افرادی هستم که حتی به مدت 7 ماه پورشه باکستر اس داشتم . حرفی که من زدم دلیل بر منطق هست البته افرادی که میخوان ماشین کار کرده بگیرن حتما باید برن سمت ماشین های ژاپنی چون دوام دارند البته 2 مدل هیوندا از نظر دوام حرف هایی برای گفتن دارن یکی سانتافه و دیگری سوناتا YF
پاسخ علی جنسیس به علی: 1393/12/212:59:10،
20
28
علی جان من کلا گفتم وگرنه ماشین کره ای به راحتی 5 سال کار میکنه و حتی کسی سوناتا وای اف بخره تا 10 سال ماشینه
محمد: 1393/12/208:54:31،
48
57
حیف که طراحی داخل بسیار بد شکل است شبیه داشبورد داتسون قدیمی است.
نوید: 1393/12/209:52:34،
44
43
به همه مخالفان تویوتا منفی دادم ولی اینو حقا راست گفتی. مثبت.
مهرداد: 1393/12/208:55:08،
44
36
درطراحی داشبورد واقعا کم لطفی کرده.درعین حال کرولا جزء ارزونترین هاورتبه متوسط کمپانی تویوتاست
ماشین باز: 1393/12/208:55:34،
27
39
این ماشین با گیربکس cvt خوبه که وارد کشور ما نمی شه!!!!!!!!
مهرداد: 1393/12/208:57:15،
58
37
تو این رنج قیمت من اپتیما رو ترجیح میدم.واقعا اوج طراحی هست.حیف که نداریم بخریم لذتش رو ببریم
امیر: 1393/12/209:00:34،
62
61
جدا به درد نمیخوره من دیروز یه پراید 132 صفر خریدم شتاب از صفر تا صد رو تو 10 ثانیه رفتم سواریش خیلی هم از تویوتا بهتره
نادر: 1393/12/209:06:04،
46
43
اصلا به این قیمتها نمیارزه'''''دیگه کرولا رو بیش ازحد بزرگش کردن''''
مجتبی: 1393/12/209:07:45،
46
34
توی ایران فقط محصولات تویوتا جواب میده
ممد: 1393/12/209:08:33،
44
20
اگه تویوتا ظاهر خودروهاشو بهتر میکرد و چهره ای جذاب براشون طراحی میکرد دیگر حرفی برای گفتن نمیماند
کاوه: 1393/12/209:35:25،
59
20
من این خودرو رو به تازگی بعد از کلی تحقیق خریدم، به نظرم دوستداران این خودرو به این نکات باید توجه کنند:
1- این خودرو ساخت تایوانه نه ژاپن.
2- مدلی که با موتور 1800 تو بازار به سختی گیر میاد ظاهرا گیربکس تیپترونیک هم داره ولی مدل موجود با موتور 2000 نه.
3- آپشنهای این ماشین به دلیل عدم سفارش توسط وارد کننده ها کمه ولی اگه فولشو بخواین باید خودتون از طریق نمایندگیهای تویوتا خارج از کشور مستقیما سفارش بدین که البته حدودا 15درصد به قیمت خودرو اضافه می شه و نسبت به قیمت بقیه رقبا نمیصرفه، اینه که خیلی از وارد کنندها به نصب آپشنهای بی کیفیت چینی بصورت دستی رو میارن.
4- کسب 5 ستاره ایمنی اوروپا توسط تست مدلی از کرولا انجام شده که فقط تو آمریکا تولید میشه که از نظر ظاهری کمی با مدل موجود در بقیه نقاط دنیا متفاوته و البته فول آپشنه.
5- سواری این ماشین انصافا از بقیه رقبا بهتره ولی حیف که آپشنش کمه
علی : 1393/12/209:49:14،
32
21
دستت درد نکنه با بت اطلاعاتی که دادی ولی باید گفت این موضوع برای تمامی ماشینهای وارداتی صادق است .
یعنی هیوندای آنها با هیوندای ما و کیا اونها با کیا ما فرق می کنه
مخلص کلام با توجه به جواب تست ماشین در آمریکا نباید در ایرا ن خرید کرد
امین: 1393/12/212:06:28،
28
17
اگر این ماشین با موتور 2000 تیپ ترونیک نداشته باشه اصلا به درد ایران نمی خوره! چون جاده های ایران پر از سربالایی با شیب های غیر استاندارد هست. وهر کی پشت این ماشین بشینه باید منتظر باشه یه سمند از اون تو سربالای سبقت بگیره! خیلی تویوتا کم لطفی کرده شاید هم وارد کننده ها برای سود بیشتر اینو وارد کردند.
پاسخ به علي: 1393/12/302:59:34،
18
21
ماشين قبلي من مگان بود با دنده تيپ ترونيك، جاده هاي كوهستاني رو كه با اون رفتم با كرولا مقايسه كه ميكنم قابل قياس نيست، اون موقع سمند و پژو رو به سختي ميگرفتم و الان به راحتي پشت سر ميزارم
پس اگه فقط معيارت اينه تعلل نكن در خريدش!
آفرودر حرفه ای: 1393/12/209:42:16،
30
43
یعنی این تویوتا واقعا دیگه داره نون برند خالی رو می خوره آخه سر تا پا ماشینو قیافه عوض کرده همچنان گیربکس 4 دنده عهد کندس شاه؟؟ حالا هرچقدم می خواد گیربکس موتورش هماهنگیش خوب باشه
همه رفتن تو کار توربو فورد وانت 2.5 تنیشو با موتور 2700 توربو می زنه و هشت سیلندراش سیلندر نصف کن دارن اینا 7 ساله تقریبا هیچ تغییر موتوری و گیربکسی تو لندکروز ندادن برو تا تهش....
سعید: 1393/12/210:24:50،
29
41
تویوتا ماشین خوبیه.ولی واقعا طراحی داخلی همه مدلهاش قدیمی و خسته کننده و تکراریه.من سراتو 2012 دارم واقعا طراحی داشبوردش زیباتر و بروزتر از این ماشینه.
علي: 1393/12/210:42:41،
30
51
فقط نيو كوراندو سي پرميوم ، اصيل ، ماجراجو ، مستحكم ، بهترين شاسي بلند قرن ، 2000 سي سي ، چهار محور محرك ، رينگ هاي 17 اينچي ، و همه امكانات رفاهي (گرم كن صندلي ها –سان روف- ساب - 6 عدد بلندگو - 6 كيسه هوا - كروز كنترل) 150 اسب بخار قدرت .
سیتروین: 1393/12/210:58:09،
22
48
فقط زانتیا
هادی: 1393/12/211:36:10،
23
31
تو رنج قیمتی و کلاس خودش بهترینه بعدش لنسر2000 بعدش سراتو بعدش الانترا
پاسخ به تويوتا دوستان: 1393/12/211:54:25،
37
26
ماشين 2014-2015 تو رنج قيمت 127 تا 136 بايد 2 تا ايربگ داشته باشه؟! (آي 20 مدل 2011 و مزدا 3 مدل قديمي 6 تا ايربگ داشت)
در ضمن طراحي پشت و داخل ماشين هم خيلي سادست
به نظر من بهترين انتخاب تا 100 ميليون مزدا 3 هستش و تو رنج 100 تا 150 هم به ترتيب اپتيما-سراتو -كرولا و در انتها الانترا
امیرحسن: 1393/12/212:24:28،
36
23
ماشین فقط تویوتا
تویوتا هم فقط لندکروزر و پرادو
سالارن :)
امير حسين: 1393/12/410:53:51،
23
18
كاش مي شد ماشينهاي ديگه رو هم مي ديدي تا نظرت كلا عوض بشه
احمد: 1393/12/212:25:53،
40
28
اونایی که میگن کره ای بهتره همونایی هستن که میگن سامسونگ از اپل بهتره چون پولش رو ندارن همونایین که بخاطر سوار کردن دختر شاسی بلند میخرن همونایین که صدای ضبط ماشین چینی رو زیاد میکنن که صدای موتور رو نشنون خوب شما که پول نداری چرا ماشین مدل بالا میخری رنج مدلت رو بیار پایین با کیفیت تر بخر
میلاد حبیبی: 1393/12/213:13:49،
33
25
ای داداش عجب حرفی زدي
حرف دل من بودش
واقعا که همونان ، آخه کسانی که میگن کره به ژاپن رسیده هیچی بارشون نیست
الان ژاپن رفته داره کار بدنه رو انجام میده
میتسوبیشی asx بدنش ميره تو بعد چند ثانیه به حالت اولیه بر میگرده
ولی کره داره به ده سال پیش ژاپن می رسه

اون کسایی هم که میگن ما ماشین رو دو سه سال میگیریم و ميفروشيم به فکر خریدار باشن که همش ميوفته تو خرج و مکانیکی
علی جنسیس: 1393/12/213:26:24،
22
31
احمد جان الان ماشین های کره ای ارزون تر هست ؟ یعنی کرولا 127 تومان هست ماشین های کره ای 80 و کمتر قیمت میخوره ؟ الان ماشین کره ای هر مدلی که بخوای بگیری 2014 یا 2015 زیر 120 میلیون نداریم برو همین النترا رو ببین و قیمتش رو ببین . با این حرفت کلی خندیدم با کیا شدیم 80 میلیون
afshin: 1393/12/213:05:10،
24
33
فقط ماكسيما واقعا مرده...بااينكه قديميه ولي كل خيلي ازماشينارو ميخوابونه.مزدا3 كه ضعيفه.ضمنا من منظورم ماشيناي زير100ميليون تومنه كه ماكسيما خوبه ژاپنيم هستش اصالتش بيخيال مونتاژايرانش...
K I N G: 1393/12/213:06:30،
25
24
روی موتور خاک گرفته (!!!) نوشته vvt-i حالا اینکه چطوری وی رو سی دیدن خودش جای سواله! و یا اینکه مدل لیمیتد رو انتخاب کردن یا با 206 مقایسه کردن !!! کلآ برسی جالبی بود و کمی خندیدیم :))
amir: 1393/12/213:23:37،
22
24
هيونداي وكيا فقط قيافه دارن وحجم موتور ملت هميشه درصحنه هم فقط فكرپزوكلاسن ميخرن كيفيت ندارن فقط ژاپن وآلمان.نجربه من اينارو ميگه.
مرتضی: 1393/12/214:09:10،
26
18
به نظر من فرق کره ای وژاپنی کیلومتر بالای 150هزار معلوم میشه مگر نه تا این کیلومتر کره ای یا زاپنی فرقی نداره
masoud: 1393/12/214:09:49،
20
35
ماشین فقط mg از اینم خیلی سرتر و خوشکل تره
Javad: 1393/12/214:39:29،
19
30
فقط رنو فلوئنس، بايد سوار شي تا متوجه شي. كرولا خوب بود ولي ديگه كيفيت و سواري قبل رو نداره ، موتور هم ضعيف شده . از ١٠٨ ليتر به ١.٦ كم شده.
دوست جواد: 1393/12/222:02:08،
21
18
جواد جون
رنو و پژو فقط دردسرن -لوازم يدكيشون فوق العاده گرونه و موتور پيچيده اي دارند.
اينو من نميگم تو كل اروپا ميگن

ابراهیم: 1393/12/215:03:09،
31
21
ماشین فقط پراید
حق و صبر: 1393/12/218:32:43،
28
17
لعنت به اون سودجویانی که این ماشین معمولی و اقتصادی که تمام دنیا امکان خریدشو با پس انداز کمی دارن برای ما تبدیل به رویا کردن
توی ایران این ماشین لوکسه!!
پدرام اهوازی: 1393/12/219:03:58،
20
20
البته کورولا و کمری هایی که به ایران و سایر کشور های حاشیه خلیج فارس وارد میشه ساخت کشور تایلند هستن
...: 1393/12/301:08:35،
21
15
عزیزانی ک میگن عمر ماشین5سال و ... قبول
اون برا کشورای دیگه خوبه ن ایران ک با حقوق کم و تورم مثلا شیب ملایم ماشین بخری بعد ی عمر کار کردن بعدش سر 5سال بندازی دور ههه
تو ایران فقط پراید ف ق ط
عماد: 1393/12/311:39:43،
23
20
موتورش منو یاد موتور پرایدم انداخت.
امیر: 1393/12/313:23:07،
28
18
در سدان متوسط در ایران باورکنید مزدا نیو حرف اول رو میزنه در کیفیت و کلاس و تیپ و شتاب و سرعت و قیمت و امتحان خودشو پس داده .
امیر حسین: 1394/1/2321:43:39،
39
25
پر فروش ترین خودرو در سال 2014 تویوتا شناخته شد و بعدش بی ام و و بنز

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما