کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص‌ مصرف سالانه فولاد مشخص شد


کد خبر : ۱۰۱۴۷جمعه، ۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۷:۴۸۱۱۳۳ بازدید

شاخص‌های مصرف در طرح جامع فولاد در سه سناریو و بر اساس درآمد سرانه و رشد اقتصادی مشخص شد؛ به طوری مصرف سالانه ...

شاخص‌های مصرف در طرح جامع فولاد در سه سناریو و بر اساس درآمد سرانه و رشد اقتصادی مشخص شد؛ به طوری مصرف سالانه 41 میلیون تن به عنوان گزینه برتر شناخته شده است.

 طبق آخرین پیش‌بینی‌ها، ایران در دوره بلند مدت تا افق 1404 در صورتی که بتواند رشد 4.5 درصدی اقتصادی و سه درصدی درآمد سرانه را کسب کند میزان کل مصرف داخلی سالانه فولاد به 45 میلیون تن خواهد رسید اما این رقم با احتساب رشد چهار درصدی اقتصاد و درآمد سرانه 2.5 درصدی معادل 41 میلیون تن می شود.

طبق اعلام ایمیدرو در حال حاضر سرانه مصرف فولاد در ایران حدود 288 کیلوگرم است که بر اساس پیش بینی ها در طرح جامع فولاد حداکثر مصرف سرانه فولاد در افق 1404 معادل 499 کیلوگرم در نظر گرفته شده است.

از سوی دیگر با احتساب رشد درآمد سرانه 2.5 درصدی و رشد اقتصادی چهار درصدی، پیش بینی مصرف سرانه فولاد 453کیلوگرم در نظر گرفته می‌شود درحالیکه اگر کشور به رشد درآمد سرانه 1.1 درصد و رشد اقتصادی به 2.2 درصد برسد مصرف سرانه فولاد در افق 1404 به 421 کیلوگرم خواهد رسید.

با این محاسبه و با عملی شدن برنامه دستیابی به ظرفیت تولید 55 میلیون تن، رقم صادرات فولاد در سال پایانی 14 میلیون تن پیش بینی شده است.

به طور کلی صنعت فولاد یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین صنایع در رشد و توسعه صنعتی هر کشوری محسوب می‌شود و با توجه به اینکه این صنعت به عنوان یکی از صنایع بنیادی هر کشوری بوده و در واقع یکی از معیارهای صنعتی شدن هر کشور وابسته به پیشرفت و توسعه صنعت مذکور است، بهبود و توسعه آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

صنایع پایه از قبیل حمل و نقل، ساختمان، ساخت ماشین آلات، معدن و دیگر صنایع مرتبط با تولید و انتقال انرژی به فولاد وابسته است. بر این اساس، تقاضای جهانی فولاد بالا بوده و در آینده هم اگر افزایش نیابد ثابت می‌ماند.

در کشور ما اولین گام اساسی این صنعت در سال 1338 برداشته شد و شرکت ملی ذوب آهن ایران شکل گرفت. در سال 1351 شرکت ملی صنایع فولاد ایران تاسیس شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1358 شرکت ملی فولاد ایران با ادغام شرکت ملی ذوب آهن ایران و شرکت ملی صنایع فولاد ایران بوجود آمد که تا سال 1381 تنها شرکت متولی فولاد در کشور بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها