کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گوشی‌های چینی خوش‌نام با کیفیت از آب درآمدند


کد خبر : ۱۰۱۴۲پنجشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲:۳۱۲۰۰۶۸ بازدید

این روزها در بازار ایران انواع و اقسام گوشی‌های موبایل چینی بی‌کیفیت و با قیمت پایین را مشاهده می‌کنیم. اما در این بین، سه نشان چینی، توانسته‌اند با ...
این روزها در بازار ایران انواع و اقسام گوشی‌های موبایل چینی بی‌کیفیت و با قیمت پایین را مشاهده می‌کنیم. اما در این بین، سه نشان چینی، توانسته‌اند با بالا بردن کیفیت محصولات خود و پایین نگه داشتن قیمت، جزء ۵ فروشنده برتر گوشی‌های موبایل شوند. در سال ۲۰۱۴، حدود ۴۰٪ گوشی‌های هوشمند فروخته شده، ساخت چین بوده‌اند. در ادامه سعی می‌کنیم به اجمال به شرح و معرفی این شرکت‌ها و دیگر شرکت‌های چینی سازنده گوشی‌های باکیفیت بپردازیم.
 
 


هوآوی، اولین شرکت مخابراتی دنیا
 
هوآوی چهارمین شرکت تامین کننده گوشی همراه است. این شرکت، بیشتر در زمینه تجهیزات مخابراتی فعالیت می‌کند و در سال ۲۰۱۲ با پیشی گرفتن از اریکسون به اولین شرکت در این زمینه تبدیل شد. شرکت هوآوی در سال ۲۰۱۴ ۱۱/۴میلیارد دلار و ۷۵ میلیون گوشی همراه، فروش داشته است. از گوشی‌های معروف این شرکت در ایران، P6 است که در سراسر دنیا ۴ میلیون فروش داشته است. جدیدترین گوشی این شرکت، یک فبلت (گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش بین ۵.۳ تا ۶.۹ اینچ) به نام Honor 6 Plus است. این گوشی با مشخصات بالای خود قیمتی بسیار رقابتی دارد. مدل پایه این گوشی با ۳ گیگابایت رم، باطری ۳۶۰۰ میلی آمپری و دوربین دو لنزه، تنها ۳۲۰ دلار است.
 
 


شیائومی، شرکتی بدون فروشگاه فیزیکی
 
شیائومی با فروش حدود ۶۱ میلیون گوشی همراه به سومین تامین کننده گوشی همراه تبدیل شد. اما فروش این شرکت بر خلاف دیگر رقبای آن، تنها در چند کشور محدود است. همچنین این شرکت کمتر از ۵ سال پیش تاسیس شده است. شیائومی در کشورهای چین، اندونزی، هونگ کونگ، سنگاپور، هند، مالزی و تایلند فروش دارد اما تنها ۶٪ فروش خود مربوط به خارج از چین است. تمام فروش این شرکت، از طریق سایت آن است. این شیوه ابتکاری برای فروش، مدل کسب و کار جدیدی را به وجود آورده است. این شرکت بعد از معرفی محصول جدید خود، آن را پیش فروش می‌کند تا در زمان ارائه آن به بازار بتواند نیاز مشتریان را برآورده کند. شرکت شیائومی نسخه‌ای سفارشی از اندروید را به مشتریان خود ارائه می‌دهد که بیش از ۱۰۰ میلیون استفاده کننده داشته و به طور هفتگی به روز می‌شود. گوشی‌های این شرکت در ایران، وارد کننده مشخصی نداشته و به ندرت یافت می‌شود. اما کیفیت آن قابل رقابت با گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ است. به طور مثال شیائومی می نوت پرو از سامسونگ گلکسی نوت ۴ در بعضی مشخصات سخت افزاری، قوی‌تر است اما مدل پایه آن تنها ۵۳۲ دلار قیمت دارد.
 
 


لنوو، خریدار آی‌بی‌ام و موتورولا
 
شرکت لنوو، بیش از ۶۰٪ فروش خود را در خارج از چین دارد. این شرکت در سه ماهه آخر سال میلادی، پس از خرید شرکت موتورولا، فروشی بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار داشته است. پس از ورود اپل به چین و فروش بالای آن و وجود رقبای داخلی قدرتمندی مانند شیائومی، شرکت لنوو فروش خود را به خارج از چین معطوف کرده است. نشان موتورولا در آمریکا از محبوبیت بالایی برخوردار است و همین خوش نامی، فروش بالای محصولات منحصر به فرد آن را به ارمغان آورده است. اما گوشی‌های موتورولا در ایران، فاقد نمایندگی هستند. گوشی‌های رده بالای لنوو کمتر وارد بازار ایران شده و محصولی که هم اکنون در بازار یافت می‌شود مدل A526 است که حدودا ۴۱۹ هزار تومان است.
 
 
qyecu84lgenl548cgvx5.jpg


زد‌تی‌ای، خوش‌نام در جهان و تازه وارد در ایران
 
شرکت زدتی‌ای در سال ۲۰۱۴، ۴۸ میلیون گوشی هوشمند فروخته است. فروش بالای این شرکت بیشتر مرقون مدل‌های ارزان قیمت آن است. پنج مدل از این گوشی با قیمت ۱۵۰ تا ۵۰۰ دلار به بازار ایران وارد شده است. بهترین محصول این شرکت در ایران، مدل Nubia Z5s mini است که با پردازشگر Snapdragon و دو گیگابایت حافظه رم، جزء گوشی‌های رده بالای بازار حساب می‌شود.
 
با نگاهی به روند صعودی فروش گوشی‌های چینی و حضور آن‌ها در بازارهای خارج از این کشور، متوجه می‌شویم که با ورود گوشی هوشمندی مانند شیائومی به اروپا و آمریکا، رقبای آن، توان رقابت نخواهند داشت. چین که در چند سال اخیر، در زمینه‌های مختلف، پیشرفت چشمگیری داشته، در زمینه فناوری نیز به سرعت در حال رشد است. به نظر می‌رسد زمان آن رسیده که گوشی‌های بی‌کیفیت چینی بازار ایران که مرتب نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند، جای خود را به باکیفیت‌های ساخت این کشور دهند تا جلوی هدررفت ارز خارج شده از کشور گرفته شود.


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها