کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آب و برق گران می‌شود، بدهکاران مالیاتی ممنوع‌الخروج


کد خبر : ۱۰۱۳۱پنجشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۹:۲۰۴۵۵۶ بازدید

نمایندگان مجلس در نشست دیروز خود و در حاشیه بررسی لایحه بودجه‌ سال 94 تکلیف معافیت‌ها و بدهکاران مالیاتی و تعرفه آب و برق در‌ سال ...

 نمایندگان مجلس در نشست دیروز خود و در حاشیه بررسی لایحه بودجه‌ سال 94 تکلیف معافیت‌ها و بدهکاران مالیاتی و تعرفه آب و برق در‌ سال ٩٤ را مشخص کردند. براساس توافق‌های صورت‌گرفته، کارمندان دارای حقوق ماهانه یک‌میلیون و ١٥٠‌هزار تومان و کمتر از آن از پرداخت مالیات معاف هستند. علاوه بر این بدهکاران مالیاتی با میزان بدهی حداقل ١٠میلیون تومان حق خروج از کشور را نداشته و در صورت انتقال اموال خود و با هدف فرار از مالیات، تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت. گران شدن تعرفه آب و برق خبر مهم دیگری است که حاصل نشست دیروز نمایندگان مجلس است. جزییات این مصوبات و حواشی آن را در ادامه می‌خوانید.

آب و برق از ‌سال ٩٤ گران می‌شود

براساس مصوبه مجلس، آب و برق در‌ سال آینده گران می‌شود. بر این اساس مجلس به وزارت نیرو مجوز داد تا علاوه بر دریافت آب‌بها و هزینه مصرف برق از ‌سال آینده دو نوع عوارض جدید برای مصرف‌کنندگان اعمال کند. بر این اساس به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب، مبلغ ١٥٠‌ریال از مشترکان آب دریافت می‌شود. علاوه بر این مشترکان برق نیز باید به ازای هر کیلووات ساعت برق مصرفی مبلغ ٣٠ ریال به‌عنوان عوارض برق پرداخت کنند. این عوارض همچنین از مشترکان برق باغ‌شهرها و خانه‌باغ‌های اطراف روستاها و شهرها به استثنای مشترکان خانگی روستایی و چاه‌های کشاورزی دریافت می‌شود. گفتنی است عوارض به دست آمده به خزانه‌داری کل واریز می‌شود و شامل مالیات نخواهد بود. طبق مصوبه مجلس همچنین اعلام شد تعرفه آب آشامیدنی روستاها به میزان ۵۰‌درصد تعرفه نزدیک‌ترین شهر محاسبه  شود.

مردم گرانی آب و برق را از چشم مجلس می‌بینند

در حاشیه تصویب افزایش بهای آب و برق تعدادی از نمایندگان به این موضوع اعتراض کردند. نمایندگان مخالف در صحن علنی مجلس گفتند در شرایطی که میزان یارانه نقدی هیچ تغییری نکرده است، افزایش هزینه‌ها فشار بیشتری به قشر محروم تحمیل می‌کند. علاوه بر این مردم این موضوعات را از چشم نمایندگان مجلس می‌بینند. انتقاد نمایندگان مخالف با پاسخ برخی دیگر از نمایندگان همراه بود. آنها اعلام کردند عوارض دریافت شده صرف خدمات‌رسانی به مناطق محروم می‌شود.

معافیت  مالیاتی حقوق کارمندانماهانه یک‌میلیون و ١٥٠هزار تومان

کارمندانی که کمتر از یک‌میلیون و ١٥٠‌هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند از پرداخت مالیات معاف شدند. براساس مصوبه مجلس سقف معافیت مالیاتی کل ‌سال آینده ١٣٨‌میلیون تومان در نظر گرفته شد و مازاد آن تا ٧ برابر به نرخ ١٠‌درصد و بیشتر از این رقم باید ٢٠‌درصد مالیات بپردازند. علاوه بر این نمایندگان مجلس اعلام کردند از این پس اشخاصی که مکلف به ثبت‌نام برای دریافت شماره اقتصادی می‌شوند اما ثبت‌نام نمی‌کنند از معافیت‌های مالیاتی محروم می‌شوند.

ممنوع‌الخروجی بدهکاران مالیاتی با حداقل ١٠‌ میلیون تومان بدهی

نمایندگان مجلس همچنین شرایط ممنوعیت خروج از کشور بدهکاران مالیاتی را تعیین کردند. براساس شرایط ماده ٢٠٢ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاح شد و از این پس وزارت امور اقتصادی و دارايی یا سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند از خروج بدهکاران مالیاتی که میزان بدهی قطعی آنها از ١٠میلیون تومان بیشتر باشد جلوگیری کند.براساس مصوبه نمایندگان مجلس، وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌تواند از خروج بدهکاران مالیاتی که میزان بدهی قطعی آنها در مورد اشخاص حقوقی تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری از ٢٠‌درصد سرمایه ثبت‌شده یا مبلغ ٥‌میلیارد ریال و برای سایر اشخاص حقوقی و حقیقی تولیدی از ١٠‌درصد سرمایه ثبت شده  یا ٢‌میلیارد ریال و سایر اشخاص حقیقی از ١٠٠‌میلیون ریال بیشتر باشد، از کشور جلوگیری کند. حکم این ماده در مورد مدیر یا مدیران‌مسئول اشخاص حقوقی خصوصی بابت بدهی قطعی مالیاتی شخص حقوقی اعم از مالیات بر درآمد شخص حقوقی یا مالیات‌هایی که به موجب این قانون شخص حقوقی مکلف به آن است و مربوط به دوره مدیریت آنان بوده نیز جاری است، مراجع ذیربط با اعلام وزارت یا سازمان مزبور مکلف به اجرای این ماده هستند. علاوه بر این، طبق تصمیم مجلسی‌ها در صورتی که بدهکاران برای فرار از مالیات اموال خود را به نام همسر یا فرزندان خود انتقال دهند، براساس دستور قضایی اسناد جدید صادرشده باطل می‌شود.

تمدید اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده

با تصویب نمایندگان مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان ‌سال ۹۴ تمدید شد. رئیس سازمان امور مالیاتی در این‌باره تأکید کرد: ٢٧‌هزار ‌میلیارد تومان از درآمدهای پیش‌بینی شده از محل ارزش افزوده بوده به اضافه آن‌که ١٤‌هزار‌ میلیارد تومان نیز درآمد عوارض‌ها به شهرداری می‌دهیم. بنابراین برای ‌سال آینده نیز نیاز به تمدید قانون برای کسب درآمد داریم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها