کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقوط بهای طلای جهانی


کد خبر : ۱۰۱۱۴چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶:۰۳۲۳۳۵ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه تحت تاثیر افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و آغاز تعطیلات سال جدید چینی، با کاهش روبرو شده است.

بروز برخی امیدواری ها نسبت به توافق یونان و وام دهندگان بین المللی بر سر ادامه کمک های مالی به آتن و حل و فصل بحران بدهی این کشور موجب شد تا شاخص سهام در بازارهای جهانی با افزایش نسبی روبرو شود.

بر اساس این گزارش آغاز تعطیلات سال جدید چینی نیز موجب شده تا تقاضای فیزیکی در بازار این کشور با افت چشمگیری روبرو شود و این مساله نیز بر کاهش قیمت طلا موثر بوده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1211 دلار رسیده است که این پایین ترین رقم در 6 هفته اخیر به شمار می رود. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1203 دلار رسیده بود.

بازارهای چین از امروز به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود و این مساله عامل مهمی در کاهش تقاضا و قیمت طلا به شمار می رود. خرید طلا از سوی سرمایه گذاران چینی پیش از آغاز سال جدید چینی با رشد قابل توجهی روبرو شده بود و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت این فلز گرانبها داشت.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه اچ اس بی سی در این باره تاکید کرد که با توجه به تعطیلات چین طلا تحت فشار بیشتری ناشی از فروش ذخایر روبرو خواهد شد. به نظر من طلا بار دیگر سطح روانی 1200 دلاری را آزمایش خواهد کرد. 

وی افزود: من فکر می کنم قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر عواملی مثل کاهش تقاضای چین، احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا و کاهش نگرانی های مربوط به اوضاع یونان، با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

گزارش سایت طلا می افزاید، سرمایه گذاران بین المللی همچنین منتظر انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا هستند. این مذاکرات نشان می دهد که وضعیت نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده چگونه خواهد بود. افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا داشته باشد.

گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا موجب شده تا شاخص ارزش دلار به بالاترین سطح در 11 سال اخیر برسد. برخی کارشناسان اقتصادی نیز ضمن اشاره به بحران مالی و بدهی یونان، براین باورند که در صورت عدم توافق آتن و مقام های اروپایی و خروج این کشور از منطقه یورو، افزایش قیمت طلا قطعی خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها