کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پایه سنوات روزانه 1000 تومان شد


کد خبر : ۱۰۱۱۲چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳:۵۸۵۷۳۰ بازدید

در جلسه دیروز شورای عالی کار پایه سنوات روزانه کارگران از 500 تومان به 1000 تومان افزایش یافت ولی نمایندگان کارگران در شورا این ...

در جلسه دیروز شورای عالی کار پایه سنوات روزانه کارگران از 500 تومان به 1000 تومان افزایش یافت ولی نمایندگان کارگران در شورا این صورت‌جلسه را امضا نکردند.

محمدرضا بقاییان در گفت‌وگویی، با اشاره به اینکه بررسی افزایش پایه سنوات و بن خوار و بار دستور جلسه دیروز شورای عالی کار بود گفت: در این نشست کارفرمایان تأکید کردند که قید شود این افزایش در راستای ماده 41 قانون کار است که نمایندگان کارگران نپذیرفتند چرا که افزایش پایه سنوات به نوعی کمک به سبد معیشت خانوار کارگری است و ربطی به ماده 41 قانون کار ندارد.

 وی ادامه داد: پس از گذاشتن این شرط و شروط کارگران نپذیرفتند که صورتجلسه را امضا کنند و این موضوع تنها به امضای کارفرمایان رسید. مقرر شد پایه سنوات برای گروه یک شغلی از 500 تومان به 1000 تومان و برای گروه 20 روزانه 1560 تومان یعنی از 1060 تومان به 1560 تومان در سال آینده برسد.

 عضو شورای عالی کار تأکید کرد: این مصوبه از ابتدای سال 94 عملیاتی خواهد شد. در جلسه بعدی شورا درباره افزایش بن نقدی کارگران تصمیم گیری خواهد شد.
 وی با اشاره به اینکه در جلسه بعدی شورای عالی کار وزرای کار و صنعت و اقتصاد به عنوان نماینده دولت حاظر خواهند شد گفت: مصوبات جلسه قبلی شورا افزایش حق مسکن کارگران از 20 هزار تومان به 40هزار  تومان بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها