کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سبد نفتی اوپک در مسیر صعودی شدن


کد خبر : ۱۰۱۱۱چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰:۱۶۱۶۴۳ بازدید

قیمت سبد نفتی اوپک با افزایش 46 سنتی به 56.43 دلار در هر بشکه رسید و به این ترتیب به بالاترین قیمت این نوع نفت در سال 2015 رسید.

سازمان کشورهای تولید و صادرکننده نفت اوپک، در آخرین به روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان، روز دوشنبه با 46 سنت افزایش 56.43 دلار در هر بشکه فروخته شد.

این نوع نفت روز جمعه با افزایش 3.11 دلاری به 55.97 دلار رسیده بود که به این ترتیب بالاترین قیمت این نوع نفت در سال 2015 بار دیگر شکسته شد. هر بشکه نفت اوپک در روز پنج شنبه 52.86 دلار فروخته شده بود. کمترین قیمت سبد نفتی اوپک در سال گذشته میلادی، در آخرین روز سال برابر با 52 دلار رقم خورد.

روز جمعه نیز به دنبال یک کاهش دیگر در تعداد تاسیسات فعال استخراج نفت در آمریکا، قیمت نفت برای دومین هفته متوالی افزایش یافت و قیمت نفت برنت به بالاترین رقم در سال 2015 رسید و هر بشکه از این نوع نفت 61.52 دلار فروخته شد.

کاهش قیمت نفت که کاهش سرمایه‌گذاری از سوی شرکت‌های بزرگ نفتی را به دنبال داشت سبب شده است تا تعداد دکل‌های فعال نفتی آمریکا کاهش یابد به طوریکه که این رقم در ماه ژانویه به 199 دکل رسید. البته افزایش قیمت نفت برنت باز هم ادامه یافت و نفت برنت بیشترین قیمت در سال 2015 را در روز سه شنبه با قیمت 62.11 دلار تجربه کرد.

دلیل افزایش قیمت نفت در روز سه شنبه نیز گزارش آژانس بین‌المللی انرژی بود که اعلام کرد، در اثر تنش‌های ژئوپلتیکی در خاورمیانه و ظهور گروه تروریستی داعش سرمایه‌گذاری در خاورمیانه به صفر نزدیک شده است و این برای آینده نفت خطرناک است.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت گیراسول آنگولا، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت مارین قطر، نفت سبک عربستان، نفت موربان امارات و مِرِی ونزوئلا است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها