کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا چک‌های رمزدار از ساعت 13 به بعد وصول نمی‌شوند؟


کد خبر : ۱۰۰۹۵سه شنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴:۵۱۵۰۹۴ بازدید

در چند روز گذشته خبری مبنی بر عدم وصول چک‌های رمزدار بعد از ساعت 13 از سوی برخی رسانه‌ها مطرح شد، آن‌طور که گفته شده در این بخشنامه ...

در چند روز گذشته خبری مبنی بر عدم وصول چک‌های رمزدار بعد از ساعت 13 از سوی برخی رسانه‌ها مطرح شد، آن‌طور که گفته شده در این بخشنامه بانک مرکزی بانک‌ها را موظف کرده تا قبل از ساعت 13 فعالیت‌های مرتبط با چک‌های رمزدار را انجام دهند.

چک‌های رمزدار از سوی بانک مبدا به تقاضا مشتری در وجه حساب شخص مشخص به بانک مقصد صادر شود و تنها قابلیت واریز به حساب نامبرده دارد. افراد بیش‌تر از این چک‌ها برای سرعت عمل در انتقال وجه تا قبل از تولد عابر بانک‌ها و اینترنت بانک به شدت استفاده می‌کردند که در حال حاضر از این چک‌ها در معاملات سنگین که افراد آشنایی با یکدیگر ندارند همچون معاملات خانه و ماشین استفاده می‌شود.


تعیین ساعت برای دریافت چک رمز دار عجیب نیست

یک فعال بازار در رابطه با چک رمزدار و بخشنامه اخیر بانک مرکزی به اقتصادنیوز، گفت: با روی کار آمدن اینترنت بانک، سیستم ساتنا و ... چک‌های رمزدار در موارد خاص همچون معامله زمین و خانه استفاده می‌شود.او ادامه داد: با وجود ساعت کار بانک‌ها که تا ساعت حدود 2 بعد از ظهر است بخشنامه دریافت چک رمزدار تا قبل از ساعت 13 چیز عجیب و غریبی نیست.


تسویه حساب بانکی در زمان اداری

در همین رابطه یک کارشناس پولی و بانکی بیان کرد: احتمال می‌رود بخشنامه اخیر بانک مرکزی در پی آن باشد تا بانک‌ها در ساعت اداری حساب‌های مابین خود را از طریق حساب پایاپای تسویه کنند.

سید‌بهاالدین حسینی‌هاشمی در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز، بیان کرد: با توجه به تجربه شخصی احتمال می‌رود بخشنامه اخیر در راستای تسویه حساب‌های بین بانکی در ساعت اداری باشد و این فعالیت از باز ماندن حساب در بین بانک‌ها جلوگیری می‌کند.

او با تاکید بر این که بانک مرکزی مسولیت تسویه حساب‌های پایاپای را بر عهده دارد،‌ادامه داد: با این بخشنامه از برداشت بیش از حساب مشترک بین بانک‌ها جلوگیری خواهد شد و این در حالی است که بانک‌ها تا حدود ساعت 14 فعال هستند.این کارشناس پولی و بانکی افزود: احتمالا این موضوع یک دستورعمل باشد و در سیستم نظارتی بانک مرکزی جایگاهی نداشته باشد و احتمال می‌رود بانک‌ها به این توافق دست یافته‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها