کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تجارت زیرزمینی فیش‌های حج !


کد خبر : ۱۰۰۹۴سه شنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲:۲۵۴۴۷۷ بازدید

اکنون مدتی است که بنا بر اعلام سازمان حج و زیارت، خرید و فروش فیش‌های عمره مفرده و تمتع توسط دلالان غیرقانونی و ممنوع شده ...

 اکنون مدتی است که بنا بر اعلام سازمان حج و زیارت، خرید و فروش فیش‌های عمره مفرده و تمتع توسط دلالان غیرقانونی و ممنوع شده است. با این همه همچنان دلالان مشغول به کارند و کسانی که آرزوی زیارت مکه مکرمه را دارند نیز به این افراد مراجعه می‌کنند.

به هر حال رفتن به سفر حج آسان نیست و کسانی که آرزوی رفتن به حج واجب را دارند برای اینکه از دلالان خرید نکنند باید حداقل بیش از 10 سال در انتظار بمانند. بنابراین از کارکردهای فروش غیرقانونی فیش‌های حج این است که آرزوهای متقاضیان زیارت کعبه را زودتر محقق می‌کند.  بازار سایت‌های فعال برای فروش فیش‌های حج نیز  بسیار داغ است. برای تصدیق این موضوع جست‌وجوی «فروش فیش سفر حج»، در گوگل کافیست تا با سیلی از سایت‌های تبلیغاتی روبه‌رو شده و متوجه شوید که بازار فروش فیش‌های حج، راه ارتزاق چه تعداد دلال است.


فیش‌ها با چه قیمتی فروخته می‌شوند؟

البته قیمت‌های این فیش‌ها در طول سال متفاوت است و معمولا هر قدر که موسم اعزام نزدیک‌تر می‌شود، فیش‌های سفر به حج واجب با قیمت‌های بالاتری فروخته می‌شوند.

علاوه بر این یکی از این دلالان نیز گفت: فیش‌های حج عمره نیز بسته به مناسبت‌های خاصی با قیمت‌های متفاوت‌تری فروخته می‌شوند مثلا اکنون که در آستانه عید نوروز هستیم عده‌ای برای سفر به حج عمره اقدام کرده و از فیش‌های حج عمره استفاده می‌کنند و این در قیمت فیش‌ها تاثیرگذار است.

این روزها اگر برای خرید فیش حج به دلال‌های خرید و فروش فیش حج زنگ بزنید، متوجه می‌شوید که فیش حج عمره با حدود دو میلیون و 500 هزار تومان و فیش‌های حج واجب برای سال 94 با حدود 20 میلیون تومان و برای سال 95 از حدود 16 میلیون تومان تا حدود 19 میلیون تومان قیمت دارند.

البته این هزینه کل سفر به مکه نیست. از هرینه‌های شخصی و خرید سوغاتی که بگذریم، هر زائر برای سفر به مکه باید به آژانس‌های مسافرتی مراجعه کرده و برای خودش یک کاروان برگزیند. این کاروان‌ها نیز بسته به خدماتی که ارایه می‌دهند، از پنج تا بیش از 10 میلیون تومان هزینه دریافت می‌کنند. 


احتمال کلاه‌برداری در فروش فیش‌های حج

مسئولان سازمان حج و زیارت بارها بار تاکید کرده‌اند که کسانی که قصد سفر به حج را دارند از کانال‌های قانونی اقدام به رفتن به این سفر زیارتی را کنند، چون در موارد متعددی دلالان فیش حج متقلب از آب آمده و برخی افرادی که فیش‌های میلیونی خریده‌اند، هرگز به زیارت کعبه مشرف نشده‌اند و پول خود را نیز از دست داده‌اند. 

با این همه به نظر می‌رسد سازکارهای مناسبی برای جلوگیری از فعالیت این دلال‌ها هنوز وجود ندارند و خرید و فروش غیررسمی فیش‌های حج به صورت مشخص و معلوم در فضای مجازی و واقعی خرید و فروش می‌شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها