کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بافت‌های فرسوده 20 سال آینده اکنون در حال ساخت است


کد خبر : ۱۰۰۹۱سه شنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵:۵۸۱۶۹۰ بازدید

کارشناس معماری گفت: متاسفانه امروز به دلیل گرانی و ضعف طراحان معمار و همچنین ضعف مجریان، کیفیت بناها کاهش یافته است به گونه‌ای که ...

کارشناس معماری گفت: متاسفانه امروز به دلیل گرانی و ضعف طراحان معمار و همچنین ضعف مجریان، کیفیت بناها کاهش یافته است به گونه‌ای که امروزه مهندسین در حال ساخت بافت‌های فرسوده 20 سال آینده در کشور هستند.

محمدمهدی محمودی معمار و استاد دانشگاه در گفت‌وگویی درباره وضعیت معماری ساختمان ها و تاثیر آن بر کیفیت زندگی شهری اظهار کرد: بخشی از کیفیت زندگی به محل سکونت، کار و آموزش انسان‌ها بازمی گردد که در روند زندگی افراد تاثیرگذار است.

وی افزود:‌ ارزیابی این کیفیت بادو عامل کالبد و هویت بنا مدنظر قرار می‌گیرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به این‌که کالبد بنا به این معنی است که ابعاد ، اندازه ، تناسبات و تاسیساتی که در ساختمان ها به کار رفته مدنظر قرار گیرد افزود: اما هویت بنا یعنی محتوای بنا که باید به زیباسازی و مصالح با کیفیت که همگام با کاربری که در بنا اتفاق می افتد مدنظر باشد.

محمودی با بیان این‌که متاسفانه امروز به دلیل گرانی و ضعف طراحان معمار و همچنین ضعف مجریان، کیفیت بناها کاهش یافته است، تصریح کرد: امروزه معماران سعی به ارزان تمام کردن پروژه ها دارند درحالی که این ارزانی نمی تواند فضای مطلوب را به وجود آورد.

وی تاکید کرد:‌ فضای نامطلوب برای سکونت و همچنین محیط های کاری با بد عمل کردن طراحان و اجرای ضعیف مجریان و همچنین کمبود شناختی که نسبت به مصالح وجود دارد باعث به وجود آمدن مشکلات و تلفات زیادی در طولانی مدت خواهد شد.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که ساختمان‌هایی که بعد از 20 تا 25 سال تخریب می‌شوند و دوباره ساخته می‌شوند خود زیان بزرگی برای جامعه به حساب می‌آیند، تصریح کرد:‌در حال حاضر مهندسین امروز بافت‌های فرسوده 20 سال آینده را می سازند.

محمودی خاطر نشان کرد: اولین راهکار آن است که همه دست اندرکاران در بخش های خصوصی ، مدیریت و آموزش قبول کنند که مشکلات زیادی وجود دارد و اصلاح روند از آموزش گرفته تا قسمت طراحی وبرنامه ریزی صورت گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها