کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رونق خرید و فروش برگه ثبت‌سفارش خودرو


کد خبر : ۱۰۰۰۶شنبه، ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸:۳۵۶۱۶۲ بازدید

خرید و فروش برگه ثبت‌سفارش واردات خودرو، این روزها رونق چشمگیری پیدا کرده است. بعد از ممنوعیت ثبت‌سفارش خودروهای خارجی ...

خرید و فروش برگه ثبت‌سفارش واردات خودرو، این روزها رونق چشمگیری پیدا کرده است. بعد از ممنوعیت ثبت‌سفارش خودروهای خارجی توسط وارد‌کنندگان متفرقه و سپردن آن به نمایندگی‌های رسمی از ابتدای بهمن‌ماه سال جاری، حالا برگه‌های ثبت‌سفارش خودرو قیمت زیادی پیدا است. 

یک منبع آگاه در این زمینه به خبرنگار ما می‌گوید که میزان ثبت‌سفارش خودرو در ماه‌های منتهی به بهمن‌ماه امسال نسبت به دو فصل بهار و تابستان به اوج خود رسیده و این در شرایطی است که به‌نظر می‌رسد برخی از رانت اطلاعاتی در این زمینه بهره کافی برده‌اند؛ اما برگه‌های ثبت‌سفارش که پیش از این قیمتی برای دارندگان آن نداشت این روزها با نرخ بالایی خریداری می‌شود.

ثبت‌سفارش خودرو قبل از مصوبه شورای سیاست‌گذاری خودرو در بهمن‌ماه امسال مبنی‌بر ممنوعیت واردات توسط وارد‌کنندگان غیررسمی، هزینه‌ای برای هیچ وارد‌کننده‌ای نداشت، این در شرایطی است که به گفته یک منبع آگاه در سازمان توسعه تجارت ثبت سفارش‌هایی که در نهایت منجر به واردات خودرو می‌شود معمولا یک به پنج است به این معنا که از هر پنج واحد خودرویی که ثبت‌سفارش می‌شود یک واحد منجر به واردات خودرو می‌شود. به این ترتیب در حال حاضر برگه‌های ثبت‌سفارش کنونی از قیمت بالایی برخوردار شده‌اند؛ به‌طوری‌که به گفته یک وارد‌کننده خودرو در حال حاضر این برگه‌ها با قیمت گزافی به فروش می‌رسند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها