آغاز روزهای خوش ایرانی ها تا چند روز دیگر

دوشنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷:۵۷
کدخبر:۱۸۶۷۳

مجید تخت روانچی با اشاره به نزدیک بودن زمان اجرای برجام گفت: در چند روز آینده شاهد اجرای رسمی برجام و رفع همه تحریم‌ها خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان: مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه در نشستی با رئیس اتاق بازرگانی ایران و فعالان اقتصادی با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات نهایی برجام گفت: در آخرین روزهای پس از اجرایی شدن برجام هستیم و در چند روز آینده شاهد اجرای رسمی آن و رفع همه تحریم‌ها خواهیم بود و با اجرای برجام کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا متعهد به رفع همه تحریم‌ها شده‌اند که در روز اجرا آیین‌نامه‌های اجرایی مربوط به آن را در اختیار عموم قرار خواهند داد.

تخت روانچی اظهار داشت: در روز اجرایی شدن برجام همه تحریم‌های بانکی و مالی رفع خواهد شد و همچنین تحریم‌هایی که مربوط به دستورالعمل اجرایی رئیس جمهور و تحریم‌های کنگره آمریکا بوده نیز لغو می‌شود.

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه در ادامه صحبت‌های خود به این نکته نیز اشاره کرد که اتحادیه اروپا در دستورالعمل‌های خود این موضوع را به تصویب رسانده که تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا بر روی کاغذ لغو شده و در روز اجرای برجام نیازی به مصوبه جدید نخواهد داشت.

یک منبع آگاه: برجام امشب یا فردا اجرایی می‌شود

نامه نیوز: یک منبع آگاه خبری که خواست نامش فاش نشود از اجرایی شدن برجام ظرف امشب تا فردا (۲۴ ساعت آینده) خبر داد.

وی با اعلام اینکه تمامی تعهدات تهران و گروه ۱+۵ بر اساس برجام برای رسیدن به روز اجرای برجام اجرایی شده است گفت: لغو تحریم‌ها امشب تا فردا اجرایی می شود.

پیش از این بیشتر مقامات وزارت خارجه از شمارش معکوس اجرایی شدن برجام خبر داده بودند.