پروانه FCP دو شرکت قطعی شد

چهارشنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸:۳۴
کدخبر:۱۳۷۱۹

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بررسی اولیه 26 تقاضای دریافت شده تا 24 خرداد ماه جاری برای صدور پروانه FCP (ارتباطات ثابت) در کمیته‌های رگولاتوری به پایان رسید و امروز طی مکاتبه‌ای به متقاضیان اعلام می‌شود.

براساس این اطلاعیه و نتایج بررسی‌ها، متقاضیان در پنج دسته قرار می‌گیرند:

1- تعداد 10 متقاضی شرایط 7 مصوبه شماره 2 جلسه 206 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را ندارد و لذا حائز شرایط صدور پروانه نیستند. این شرکت‌ها تا پایان وقت اداری 7 مرداد مهلت دارند در صورت لزوم با ذکر دلایل و مستندات درخواست تجدیدنظر کنند.

2- تعداد 10 متقاضی شرایط ماده 7 مصوبه شماره 2 جلسه 206 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را دارند ولی مطابق ماده 8-1 مصوبه فوق دارای سهامداری مشترک با دیگر متقاضیان واجد شرایط ماده 7 هستند، تا پایان وقت اداری 7 مرداد مهلت دارند با انصراف یکی از متقاضیان یا ادغام با هم، در صورت رفع این مشکل به شرط حفظ شرایط ماده 7 مصوبه شماره 2 جلسه 206 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، با ارسال مدارک و مستندات، مراحل صدور پروانه را پیگیری کنند. از این تعداد 3 متقاضی طبق بند 8-2 سهامداری مشترک با دیگر دارندگان پروانه با خدمات موضوع پروانه را دارند که در صورت رفع مشکل بند 8-1 موافقت اصولی 6 ماهه دریافت خواهند کرد.

3- یک متقاضی شرایط ماده 7 مصوبه شماره 2 جلسه 206 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را دارد و مشکل بند 8-1 یعنی سهامداری مشترک با دیگر متقاضیان را هم ندارد، در صورتیکه طبق بند 8-2 سهامداری مشترک با دیگر دارندگان پروانه با خدمات موضوع پروانه را دارد، موافقت اصولی 6 ماهه برای صدور پروانه آنها حاصل است و در مدت اعتبار موافقت اصولی، در صورت رفع مشکل سهامداری مشترک و انجام کلیه اقدامات می‌توانند پروانه را دریافت کنند.

4- دو متقاضی شرایط ماده 7 مصوبه شماره 2 جلسه 206 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را دارند و هیچ یک از مشکلات سهامداری مشترک بندهای 8-1 و 8-2 را ندارند و صلاحیت عمومی آنها هم تأیید شده است، یک متقاضی، شرکت ثبت شده است که می‌تواند برای امضاء موافقتنامه پروانه و طی مراحل صدور پروانه اقدام کند و متقاضی دیگر کنسرسیوم می‌باشد که ابتدا بایستی کنسرسیوم را در اداره ثبت شرکت‌ها، ثبت کند و سپس برای صدور پروانه اقدام کند.

5- برای سه متقاضی هنوز استعلام‌های لازم نهایی نشده است که در دست بررسی است و به محض دریافت نتایج به آنها اعلام می‌شود.