شاخص بورس تهران از سقوط تا صعود

سه شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹:۳۸
کدخبر:۱۱۷۷۴

براساس اطلاعات مندرج در پایگاه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس امروز هم رنگ سبز به خود گرفته و مانند روز گذشته در مدار افزایشی قرار گرفت.

امروز شاخص کل بورس که معدل رشد همه شرکتهای بازار است با 246 واحد افزایش به 63 هزار و 316 واحد و ارزش روز بازار به 285 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بورسی بیش از 689 میلیون برگه بهادار در قالب 48 هزار و 789 نوبت معامله و به ارزش 146 میلیارد تومان خرید و فروش کرده است.

در جریان معاملات امروز برخی از نمادها مانند تکشا،  شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور متوقف شده و برخی از نمادها مانند سیمان غرب و شرکت بیسکویت گرجی بازگشایی شده‌اند.

همچنین نماد داروسازی اسوه، مخابرات ایران و شرکت محور نیرو محرکه متوقف شدند.

امروز نمادهای پر بیننده بورسی مربوط به پتروشیمی مبین، بانک صادرات، پالایش نفت بندرعباس، بانک ملت، ایران‌خودرو، پارس خودرو، سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین بوده‌اند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی با 105 واحد افزایش به 27 هزار و 71 واحد، شاخص کل با معیار هم‌وزنی با 34 واحد افزایش به 9 هزار و 897 واحد رسید، شاخص قیمت با معیار هم‌وزنی با 31 واحد افزایش به 9 هزار و 6 واحد رسید. شاخص آزاد شناور با 436 واحد افزایش به 72 هزار و 854 واحد، شاخص بازار اول با 254 واحد افزایش به 45 هزار و 750 واحد و شاخص بازار دوم بورس با 21 واحد افزایش به 130 هزار و 232 واحد رسید.

امروز برترین گروه‌های صنعت در بورس شامل خودرو، بانک‌ها، تامین آب برق گاز، گروه شیمایی، فرآورده نفتی، رادیویی و کانه فلزی بوده‌اند.

به گزارش فارس امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل با 10 واحد افزایش به 729 واحد رسید، ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس بیش از 59 هزار میلیارد تومان شد.

امروز معامله‌گران فرابورسی 118 میلیون برگه بهادار در قالب 16 هزار و 961 نوبت معامله و به ارزش 61 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پر بیننده فرابورسی مربوط به پالایش نفت تهران، گروه شیمیایی سرمایه‌ ایرانیان، فولاد هرمزگان جنوب، پالایش نفت لاوان، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، بانک حکمت ایرانیا و بانکی دی بوده است.

امروز نمادهای مارون، جم، شتران، شاوان، پترول، وزمین، شراز همگی در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بوده‌اند.